Blijven slapen

-

I ben nu bijna een jaar samen en ik mag dat niet!Behalve als ik in de logeer kamer slaap.
Maar als je het aan je ouders wilt vragen moet ze beginnen met de stel je voor situarie dus vraag aan je ouders,stel je voor als de ouders van mijn vriend ineens in het ziekenhuis belanden zou hij dan hier mogen slapen??
veel suc6

Ik heb geen vriendje, forever alone.
Maar uhm… Het lijkt me gewoon dat je het gewoon eens vraagt. Niet rond de pot draaien en duidelijk zijn.
En als het nu nog niet mag, vraag dan wanneer het wel zou mogen.

Ik ben na 4 maanden bij hem blijven slapen.
Gewoon vragen of je er mag blijven slapen je hoeft niet bang te zijn hoor.

Het hangt er wel vanaf hoe oud je bent, hoe lang je met hem hebt en of het je eerste/tweede/derde/tiende vriendje is he…
Gewoon op een goed moment vragen en een betere reden verzinnen dan het is gewoon leuk. Ik mocht het pas na 6 maanden toen ik 17 was. Maar dat kwam door de afstand, want als hij dichterbij had gewoond had het denk ik pas na een jaar ofzo gemogen.

Gewoon vragen 'is het oke als ik volgend weekend (oid) bij … blijf slapen?
Zo vroeg ik het ook en dat mocht meteen, op voorwaarde dat ik aan de pil zou beginnen.

Gewoon vragen.
Ik mocht na drie maanden met hem slapen.

‘mam, mag ik volgende week bij …(naam vriend) logeren?’

ik mag het over een maandje.
maar ik vroeg gewoon: ‘Wanneer mag ik bij *naam van m’n vriend* slapen? of hij bij mij?’

Mijn vriendje bleef voor het eerst na 4 maanden slapen en sindsdien (nu 10 maanden samen) hebben we 4 keer samen gelogeerd :’)
Ik zou niet zeggen ‘mag ik bij hem slapen’, want dat werkt bij de meeste ouders niet omdat ze ervan schrikken, maar gewoon een keer zeggen ‘het lijkt me eigenlijk wel leuk als *naam vriend* een keer mag blijven slapen’

-

Mijn vriend en ik hadden 2 maanden verkering toen ik voor het eerst bij hem sliep, eigenlijk is er nooit moeilijk over gedaan, maar we zijn nu ook alweer dik 2,5 jaar samen haha. Ik zou het gewoon vragen aan je ouders hoe ze er tegenover staan, nee heb je, ja kun je krijgen! en als het niet mag kun je een deal maken met wanneer ze het wel goed zouden vinden :slightly_smiling_face:

Ik heb het nooit gevraagd.
Ik ging uit eten met hem en zei tegen m’n moeder: ik blijf daar ook slapen.
Tot morgen.
Maar goed, ik was 21. Ouders kunnen me niet klein houden.

Is eng om te vragen, maar gewoon doen. Eerlijkheid duurt het langst. Gewoon met je moeder praten, ze zal wel refereren naar de bloemetjes en de bijtjes maar als jij laat merken dat je gewoon serieus en verantwoordelijk bent zal het vast wel mogen, en anders vragen waarom het niet mag (jezelf verdedigen) en vragen wanneer het wel mag.

Ik zei iets in de richting van ; Ik weet niet of je het er mee eens gaat zijn, maar ik wil graag bij *hem* blijven slapen, je weet dat ik verantwoordelijk en oud genoeg ben… toen zei ze; ja ik vroeg me al af wanneer die vraag kwam, je bent oud genoeg en vind dat je voor jezelf mag beslissn, als jij er aan toe bent vind ik dat ik je niet tegen kan houden…maar het is voor mij wel een hele stap om te nemen (haar kleine meisje, je kent het wel)

Ik had gewoon gezegd ja, vanavond slaap ik bij hem, dus ik eet niet mee. En we hadden nog maar een week. Geen gezeur er over gehad en m’n moeder weet dat ik aan de pil ben.

Ik zou gewoon eerlijk zijn tegenover je ouders, en zeggen dat je graag eens zou willen blijven slapen bij je vriend. Hiervoor hebben ze echt wel respect hoor, mits ze je te jong vinden. Daar is niets raars aan.

Ik blijf dit weekend toevallig ook voor het eerst slapen ! ‘Toevallig’ woont mijn (bijna) vriend 1.5 reizen van mij vandaan. Dus dat wordt niet even een dagje op en neer. Zo blijf ik heel het weekend bij hem slapen. Maar hier hadden mijn ouders geen problemen mee, omdat ze zo weten dat het leuker is als ik een weekend blijf.

Jeetje, als ik dat zo had gezegd had het echt niet gemogen. Veel te brutaal vinden mijn ouders dat haha. (niet dat ik jou brutaal vind ofzo hoor :stuck_out_tongue: Maar ik mag zo niet spreken tegen mijn ouders)

Ik vroeg gewoon van: Ja binnenkort gaan we daar en daar naartoe, en dan zijn we heel laat thuis en dan moet *naamvriend* ook nog een halfuur fietsen om mij thuis te brengen en weer terug, mag ik dan bij hem blijven slapen?
Nou en toen mocht het wel.
Maar toen hadden we al een aantal maanden met elkaar en ik kreeg een ontzettende preek over de bloemetjes en de bijtjes haha. Maar dat moet je maar gewoon voor lief nemen, ik vond het juist wel fijn dat ze wel voorzichtig met me zijn zegmaar :slightly_smiling_face:

Groot gelijk hoor ! Als ik dat zo zou zeggen tegen mijn ouders, verbieden ze het mij juist. En daar geef ik ze ook gelijk in.

Maar gelukkig ben ik altijd open en eerlijk, dus vertrouwen ze mij altijd.

Haha, over die bijtjes en boementjes… Tsja, dat vind ik heel normaal als een ouder zo doet. Dat doen de mijne ook, en dat vind ik toch een fijn gevoel dat ik het idee hebt dat ze bezorgd zijn :wink:

Hoelang ben je samen met je vriend? en hoe oud ben je?
Ik weet dat ik toen pas mocht blijven slapen bij mijn vriend en hij bij mij toen ik zeg maar ‘alles geregeld had’ en dan bedoel ik pil enzo, dat geeft de meeste ouders meer rust mrja mijn moeder begon er zelf mee om dat te regelen, lijkt me ook raar als je aan komt van he mam mag ik aan de pil dan kan ik bij me vriend blijven slapen hahaha

en zal ik misschien eerst vragen of hij bij jou mag blijven slapen want dat geeft ouders zeg maar beetje controle ofzo?