Blijven in Parijs of terugkeren naar huis?

Een lijstje maken met de voors- en tegens

en dan kijken welk lijstje langer is…

En vergeet niet dat je dit jaar weer nieuwe vrienden kan maken… Als ik je post zo lees dan denk ik dat je er spijt van krijgt als je teruggaat naar België…

Moeilijk… Zou je het niet kunnen combineren? Als je in Parijs blijft wonen, kun je je familie nog blijven zien tijdens de vakanties (als je die hebt) of misschien zelfs in het weekend, afhankelijk van de reistijd. Zo heb je het toch nog naar je zin en kun je om de zoveel tijd ook nog bij je familie zijn. :slightly_smiling_face:

Ik zou blijven. En idd in de vakanties enzo teruggaan.

thanks voor de tips :slightly_smiling_face:

Ik zou nu terugkeren, en dan later aan de universiteit in Parijs gaan studeren (als dat mogelijk is).

Maar: volg je hart! Denk eens goed na voor jezelf: wat wil je écht?

Ik zou blijven! Universiteit/vervolgstudie kun je overal doen, en ik denk dat het niet slecht is voor je! Bezoek je familie in de vakantie inderdaad. Nieuwe vrienden maak je vast! Dat is je afgelopen jaar ook gelukt,en misschien krijg je niet zo’n gave klas als afgelopen jaar, krijg je dat in België dan wel 100%?

Maar ondanks mijn mening: probeer iets te beslissen, zit je bij de beslissing niet lekker in je vel? Dan moet je toch het andere kiezen!
succes!

Jeetje, wat moeilijk… Is het geen optie om te proberen vaker naar thuis (België) te gaan, zodat je die mensen vaker ziet en wat hebt om naar uit te kijken? :] Als je met Eurolines gaat ofzo hoeft dat echt niet duur te zijn…
Ik zou het verder ook niet weten, ik ben helemaal verliefd op Parijs maar als je je daar ook niet blij voelt zo is het misschien toch beter om terug te komen. Je kan inderdaad later ook een deel van je studie daar doen ofzo!

Hou je ons op de hoogte? :]

Ik denk dat ik zou blijven. Zeker als je het een hele leuke stad vindt. Nieuwe vrienden zal je heus wel maken. En je zou elke vakantie terug naar België kunnen gaan en je familie vragen of ze jou ook is komen opzoeken in Parijs. Maar uiteindelijk is het jou keus en je moet doen wat jou hart zegt. Heel veel succes!

Ik zou naar huis gaan.

Als in Parijs blijven je een goede toekomst kan geven, zou ik zeker wel blijven. Je leeft maar 1 keer en je moet alle kansen pakken die je kan krijgen! :grinning:
Succes met je beslissing! :wink:

Ik zou blijven! Ik weet wel zeker dat je vreselijke spijt krijgt als je naar huis gaat.

Kies voor je familie en vrienden.

Kom op, dat kan toch :’) ?

Dit is wel een echt dilemma, ja…Aan de ene kant hou je duidelijk van de stad, al heb je daar vrienden of niet. Aan de andere kant : je kwam daar om Frans te leren, dat heb je gedaan. Het leven daar is vast geweldig maar ooit zal je moeten terugkeren naar je familie en vrienden…

Trouwens, of het nu in Parijs is of thuis. Je zal in beide gevallen nieuwe vrienden moeten maken aangezien 't contact ook verwaterd is he.

Teruggaan je bent nog zo jong!

Heb je trouwens al diploma’s om werk te krijgen daar ofzo dan?
iets om je toekomst mee op te bouwen…

Ik zou blijven, zo’n kans krijgt niet iedereen zomaar!

Ik zou ook blijven! En over je familie: Parijs is toch niet het einde van de wereld? Je kunt toch best iedere maand daar heen gaan ( of om de maand? en dat hun dan de andere maand komen?)

Het lijkt me echt super om te doen!

Volg je hart.

Ik zou blijven en gewoon in vakanties terug gaan.

zou ik ook doen! dit is echt wel een grote kans :slightly_smiling_face: Je kan altijd in zomervakanties oid nog terug gaan, als je nu voorgoed terug gaat… dan ben je parijs kwijt, snap je?

Oh en btw, ik houuuu van parijs :grinning: :heart: