Blijf zitten om domme reden.

okee, voor jullie lezen, ergens in dit topic zijn een soort van mini-samenvattingen omdat dit allemaal te lang was om te lezen, maar voor je leest, lees dan wel even het einde van dit berichtje( is neit moeilijk te vinden), want dat had ik er nog niet bijgezet, en het hoorde dr wel bij eigelijk, Dankje.

Hallo,

Ja, zoals jullie de titel hebben gelezen blijf ik heel waarschijnlijk zitten, om een dommme reden.

Ik zit op een groene school, het prinsentuincollege, en daar moet je dus iets met planten doen en dieren. Maar aangezien ik allergisch ben, wilde ik niet naar die school. Ik kreeg trouwens VMBO kader, en hier in de stad waar ik woon, zijn alleen scholen vanaf Mavo/TL. Dus ik moest naar halstere, er zijn wel 2 scholen met kader in de buurt, maar die hadden het imago van slechte school, dus vond mijn moeder het geen goed idee mij daar naar toe te laten gaan. En dus, ik ging kijken op de opendag, en zag allemaal konijnen en cavia’s en mijn intressen voor die schoolde daalde heel erg, omdat ik voor konijnen het meeste allergisch ben.

Naja, mijn moeder zei/vroeg dus dat ik allergieen heb, en of het wel verstandig was mij op die school te zetten, kregen we zn dom antwoord met Ja, natuurlijk kan dat, want we doen genoeg met planten, dus dan kan ze dat eventueel gaan doen. Niet dus.

In halstere en steenbergen zat een prinsentuin, en die gingen dus samen in het jaar dat ik naar de middelbare school ging. En in steenbergen werd je dus echt opgeleid voor boer. En die in halstere was meer ook met mavo/tl (wat ik van de leraren begreep). Dus goed, ik zat in de eerste, alles ging leuk en aardig, hoefde niet echt mee te doen met dierhouderij vanwege allergie, dus soms moest ik proberen iets te doen, dus dan deed ik dat maar, maar al snel kregen ze door dat dat niet ging.

Ik hoefde of mijn theorie te maken, of gewoon die reptielen verzorgen. De tweede ging ook gewoon goed, met dierhouderij, en ja, ik moest dingen proberen. Maar zelfde verhaal, in de eerste ging het ook niet, dus hoefde ik eigelijk bijna niks meer het de huisdieren te doen (konijnen, cavia’s al die dingen).

Ik vond de school nog leuk, want ik had toch maar 3 uur dierhouderij en plantenteelt in de week, was om en om, dus die week plant, en die week dier, en dan plant.
En toen kwam dus het steenbergen gedeelte: Dat we moeten koeien/schapen scheren, iets met paarden, en al die dingen.

Oja, dat had ik dus nog niet vertelt, ik ben niet allergisch voor de haren maar de Huidschilfers van dieren, en die hebben ze allemaal neem ik aan, dus ja, scheren zat er ook niet in.

Ik heb het in de tweede wel gedaan, omdat de lerares gewoon vond, dat ik het kon proberen, net als ik die twee jaar had gedaan met de huisdiertjes, ik was meegegaan, kreeg last, maar heb het wel gewoon afgemaakt. Ik kreeg last van gewoon alles, en die hooi.

Dus, ik haalde gewoon goede punten, en ging over naar de derde.
Nu hadden we dus, zonder dat het vertelt was 9 uur praktijk.
Maar het was niet alleen dierhouderij, maar ook plantenteelt, techniek en koken. Ik had natuurlijk alleen weer problemen met dierhouderij. We kregen een nieuwe leraar voor het vak. Ik heb trouwens netjes de eerste schooldag mijn mentor ingelicht over mijn allergieen, en of er misschien dit jaar ook rekening meegehouden kon worden, hij zal kijken en zn best doen, of het kon.

De tweede dag had ik almeteen dierhouderij, ik ging in die les ook die leraar inlichten over mijn allergieen, hij zei dat ik dingen moest proberen (wat ik dus al twee jaar deed, maar het kwam niet aan bij hem ofzo?) en dat als het niet ging ik gewoon even naar buiten mocht.

Dus naja, dat was nooit gebeurt.
Oja, hij vroeg zelf, uit zichzelf nog wel, aan mij, of ik nou allergisch was voor de haren, want schapen hebben geen haren. Dus ik zei, nee, ben allergisch voor de huidschilfers. Zegt hij zelfg tegenmij, o okee dan hoef je van mij neit mee te doen met de scheerlessen!

Ook nooit gebeurt, want volgens de school mag je zelf niks oplossen, alles via je ouders doen (dus laten bellen, briefje laten schrijven etc)
Dus ik deed dat maar, vond de leraar voor de eerste koeienscheer les, gaf netjes het briefje aan hem, krijg ik he tleuke verhaal te horen: ‘Hier heb ik niks aan, je doet gewoon mee of anders mag je naar de directie.’

Omg, ik kon toen wel huilen, maar ik had me ingehouden, dus ik ga naar de directie, ik alles uitleggen, mocht ik naar plantenteelt.

Het was iedere les het zelfde verhaal, met briefjes van je ouders kwam je dr toch niet, dus was ik er niet altijd met zulke lessen, ook gewoon omdat ik helemaal ziek werd van dat gedoe, en de dag dr voor raakte ik helemaal in de stress van: Ojee, en straks wat als ik mee moet doen, en als het niet goerd gaat, en als dit en dat gebeurt.

Ik was, toen die dag van de eerste scheerles naar 1 van de directrices gegaan, de andere wist er blijkbaar niks van. En die leraar van dierhouderij heeft er waarschijnlijk wat over gezegt tegen haar, dat ik niet me wilde doen met de les.

Dus ik werd uit de les gehaald, ik dacht nog kut wat heb ik nou gedaan ? En dat vroeg ik ook, maar dan zonder kut ervoor, zei ze je hebt nikis gedaan ik wil alleen praten. Dus ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dit verhaal uitgelegt aan haar. Zegt ze midden in mijn verhaal: ‘Ik wist helemaal niet dat jij last had van allergie, en dat je allergisch bent.’ Dus ik weer vertellen, dat het vanaf de eerste schooldag eigelijk al bekend was bij iedere leraar die dat moestw eten, dat die dus wel wisten dat ik allergieen hadden. Dus, ik dacht dat de leraren leerlingen besprekingen gebruikte om dit soort dingen te melden, van Oh die heeft dit, of die kan om een medische redenen niet mee doen met de les.

Dit gaat dus al het hele jaar zo, en ik kreeg de keus OF je doet mee en doet gewoon wat er gevraagt word, OF je blijft zitten. Dus ik koos voor blijven zitten, want ik akn er helemaal niks aan doen dat ik nou toevallig allergisch was, en ik koos meteen om van school te gaan. Ik had eind maart/begin april het inschrijf formulier ingevuld en alles, en aan mijn zus gegeven (want die zat op die school) om het inteleveren zegmaar, xzodat het sneller was dan de post.

Ik weet niet wat er gebeurde, maar sinds deze 2 weken heeft de dierhouderij docent ineens inlevingsgevoel, en nou doet die ineens niet meer moeilijk, en ik hoef dus niet meer mee te doen met de dingen die ik niet kan, eigelijk kan ik niks in die les behalve de theorie.

En ik vroeg mij af, na een paar maanden, waarneer ik nou bericht zou krijgen van de andere school of ik aangenomen was of niet.
Nou ik heb de brief vanmorgen pas gekregen, en ik mag neit naar die school om organisatorische(?) redenen, en er stond: Er is ook geen plek meer voor chiara!!
Echt, ik dacht omg kutzooi, wat is dat voor reden!!!

Ik ben daarom nu echt boos.
Gewoon dat ik blijf zitten om allergie, terwijl ik er niet eens om had gevraagd, en als ik gewoon geen allergie had, zou ik gewoon meedoen met die les, zou ik gewoon koeienscheren en schapen, en de konijntjes borstellen en verzorgen

Maar hun doen alsof het allemaal mee valt, en het doktersbewijs dat ik allergisch ben, van al die testen kon ik gewoon weer mee naar huis nemen, omdat ze dr toch niks aan hadden. Ze hebben niks gekopieerd, of in een of ander dossier gestopt, ik kon het gewoon weer terug in mijn tas stoppen.

En, wat vinden jullie ene betere reden om de dierhouderij les te missen: Allergie of vakantie? Want een vriendin van mij kreeg verlof (want sze staat iedere vakantie en zomer op de kermis) om op vakantie te gaan, en een meisje uit mijn klas vroeg of dat meisje die op vakantie was de lessen moest inhalen, en hij zei dit: ‘Nee, want ik vind vakantie een goede reden om de les te missen.’

Dus, ik weet nu niet wat ik moet doen, mijn moeder gaat bellen naar school om de directrice persoonlijk te spreken, en als dat helemaal niks helpt, dan weet ik niet wat ze gaat deon, ik dacht iets van de school inspectie of iemand die daar macht over heeft inlichten.

En ik snap dat dat meisje op vakantie mocht, maar ik snap niet, waarom allergie geen goede reden is om mee te doen met de les, en vakantie wel?

xx
Chiara

En let aub niet op de spelfouten, want het was zn lang verhaal dat het na lezen op spelfouten er even niet meer in zat.

xx

Okee dit ben ik vergeten (sorry)
Ik heb een tijdje geleden gekozen wat ik ga doen in de vierde, Ik koos voor economie, Bloem (corsage’s maken, bloemstukjes enzo) En koken, dus het aller aller aller aller aller raarste is: Dat ik wel mijn dierhouderij punt nodig heb (ondanks mijn allergieen) om mijn diploma te halen, terwijl ik slaag (met alle vakken, maar ide kennen jullie wel) dus ik slaag met economie, bloem en koken. Er komt helemaal geen dierhouderij op mijn diploma te staan ! Dus dat is helemaal raar. Of vinden jullie van niet?

Jeetje,
Als ik eerlijk ben heb ik echt geen zin om dit telezen.

Waarom reageer je dan?
Ja sorry hoor, je bent niet verplicht te lezen, hoor. Maar reageer dan ook niet op zn manier. Als je het zou lezen, zou je misschien doorhebben, dat het niet zomaar een verhaaltje is, maar een echt groot probleem.

eh samenvatting?

Omg
Ik blijf zitten omdat ik allergischben, en omdat de leraar denkt dat alles mevalt, ik hbe mij ingeschreven op een andere school om medische reden dus, en ik kreeg vanacht de brief, dat er geen plek meer voor me was. Nu blijf ik dus zitten, om mijn allergie, en ik kan niet van school, en nu gaat mijn moeder eerst die andere school bellen, dan mijn school waar ik nu opzit voor een persoonlijk gesprek met de directrice, en als ze mij dan nog niet overlaten gaan naar de vierde, gaat ze heel waarschijnlijk de school inspectie, of iemand die over scholen macht heeft inlichten.

Zo, hier heb je je samenvatting, en kleiner dan dit kan ik het niet samenvatten.

En leuk dat jullie het allemaal zo aardig vragen. Ja sorry hoor, als ik niet al te aardig reageer, maar jullie doen ook erg aardig terug, ik zit hier met een serieus probleem, wat gewoon eigelijk niet kleiner kan dan dit, want met de samenvatting hierboven, is nog niet eens de helft van het verhaal. Want dan word er gezegt, waarom ga je dan naar die school, Uhh ja, als je leest weet je dat ik eigelijk geen keus had.
En jullie reageren ook niet al te aardig, met dat ik ga dit niet lezen, en dat niet, en ehh samenvatting.

x

Hahaha, PMS ?

Graag gedaan

Je blijft zitten omdat je allergie hebt? Dat is geen reden vind ik, maar ik weet geen tips ofzo, dus succes :slightly_smiling_face:

RAAR. maar:
ik zit op gymnasium en als ik hét vak (bijv latijn) waarom het nou net het gymnasium is niet zou kunnen doen. tsja, dan denkt de school ook van: ga dan ergens anders heen want je krijgt van ons geen diploma voor een school met latijn als je dat vak niet kan doen.

en die leraar weet nu dat je toch blijft zitten dus het boeit hem niet meer of je nu meedoet of niet want je gaat alles toch weer opnieuw doen.

OPNIEUW, dus weer met de diertjes werken waar je alergisch voor bent. zou het niet beter zijn om naar een school te gaan zonder die beesten? en ja, dan moet je misschien verder weg fietsen maar ik zou iedere ochtend naar Friesland fietsen als de school goed voor me zou zijn.

En (niet gemeen tegen vmbo) op het vmbo zijn ook de leraren ‘dommer’ dan die op vwo. vmbo-leraren hebben ook vaak vmbo gedaan en die op vwo deden ook vwo. Dus je leraren zijn gewoon dom en kunnen niet bedenken dat het GEVAARLIJK is wat ze met je doen. want iedere keer dat je in aanraking komt met datgene waar je allergisch voor bent, dan wordt de reactie daarop erger. en dat moet je die leraren/RECTOR maar eens zeggen.
en ik ben

Het is wanneer.

En ik heb alles gelezen (wow). Dus nu moet ik wel even reageren.

Het gaat er dus om dat de leraren moeilijk doen, ze met dieren moet oefenen voor school, maar allergisch is.
Ze moet het telkens opnieuw proberen en elke keer gaat het fout. Nu was de keuze: gewoon doen, of blijven zitten.
Ze koos voor blijven zitten.

Wat ik me afvraag: Wat doe jij op zo’n school als je toch al weet dat je allergisch bent?

oh halve zin XD.

hhahahaha pms?

Ik heb deze bui ook als ik niet ongesteld ben hoor. Dus, en als jij in mijn situatie zou zitten, zou je je ook even niet meer zo druk maken over van Ojee, reageer ik wel aardig tegen iedereen? Volgens mij heeft iedereen hier het hele jaar door pms, en is aardig zijn zeker giftig voor jullie.

Oh, je hebt zelf al een samenvatting gegeven x].

dat vroeg ik me ook af, maar ja. dat is gewoon dom eerlijk gezegd.

Ik had me echt nooit op die school aangemeld… Dan maar een school met een slecht imago… nja succes

Maar je gaat dus niet over omdat je dit jaar niet gehaald hebt? Ik snap dat jij er niks aan kan doen, maar als je dit jaar niet alles hebt afgerond kan je natuurlijk niet over? Dat is toch logisch?

En sorry als het onaardig over komt maar jezus, dit was 2 volle kantjes tekst…

GODVERDOMME NOG AAN TOE ZEG! IK GA JE OP DIE ROTSCHOOL VAN JE OPZOEKEN ALS JE JE BEK NIET DICHTHOUD VUILE KUTVMBO’ER! IK LAAT MIJ NIET ZO UIGEKAFFERD WORDEN DOOR JOUW. AARDIG ZIJN IS NIET GIFTIG EN AAN HET BEGIN DEED IK AARDIG TEGEN JE. BLIJF LEKKER ZITTEN OP EEN SCHOOL DIE TOCH AL SUPER SIMPEL IS EN WAAR JE NAAR TOE GING TERWIJL JE WIST DAT DIE OP BEESTEN WAS GERICHT EN JIJ WIST OOK DAT JE ALLERGISH WAS VOOR DIE BEESTEN! EIGEN SCHULD DIKKE BULT SUL DIE JE BENT!
GA LEKKER SLAPEN EN WORDT NOOIT MEER WAKKER!
EN IK GA JE DUS NIET MEER HELPEN!

hmmm, misschien is het inderdaad niet zo handig om op een groene school te gaan als je allergisch bent, haha!
Maar het is wel dom dat ze van te voren zeggen dat het geen probleem is!
sterkte met een jaar overdoen!

het is geen vervelend verhaal om te lezen.

OT:
ik zou gewoon met je moeder naar de directie stappen en zeggen dat de reden echt absurd is dat je moet blijven zitten.
meer kan je eigenlijk niet doen

kheb het wel helemaal gelezen en er zijn echt van die spellingzeikerds op girlscene! Word dan toch lekker docent Nederlands als je je spelling zo geweldig vindt! (kword hier echt kriegel van) Als der nog geen volgorde in zat ok… maar die zit der wel in.

Anywayz ontopic:

Ik vroeg mij af of je cijfers voor de rest voldoende waren… Als je cijfers voor de rest gewoon voldoende zijn zou ik er alles maar dan ook echt ALLES aan doen om niet te blijven zitten. Ga lekker naar een commissie (kweenie welke maar er bestaan er vast wel velen) voor je school! Geloof mij nou maar, er is niks meer hinderlijks dan blijven zitten vanwege docenten die niet in de leerlingen geloven. Geef ze maar de gelegenheid om contact op te nemen met je huisarts etc… Alleen ik snap niet waarom ze er nu zo moeilijk over doen? Ze zeiden toch voordat je aan die hele pokke opleiding begon dat je niet hoefde mee te doen aan die lessen? Sorry maar kvat jouw moeder ook niet echt dat ze je op die school laat gaan uberhaupt vanaf het begin.