Blij zijn met je leven

Hee mensen, ik loop erg vaak met de gedachten dat ik erg blij ben met mijn leven met alle (niet) materialistische dingen, ervaringen die ik heb en de mogelijkheden die de toekomst mij biedt. We leven hier in nederland maar goed. Dat terwijl het in erg veel gebieden op de wereld er slechter aan toe gaat. Ik voel me gelukkig als ik daar aan denk. Ik snap eigenlijk niet hoe mensen klagen (die niets te klagen hebben) hoe somber hun leven is. Hebben jullie ook wel eens die gedachten?

Nja heel soms, maar ik zie het vaker somber in dan positief…

Ja opzich wel, maar klagen is menselijk en het is niet erg realistisch om jouw problemen te vergelijken met iemand in bijv. Afrika, Afghanistan of China, aangezien je daar een heel andere levensstandaard hebt…
Ik ben dus best wel eens somber om bepaalde dingen, maar op dit moment ben ik tevreden, vrij gelukkig en vind ik het naar dat er mensen zijn die in bepaalde omstandigheden moeten leven.

-

Ik ben heel gelukkig, ondanks dat ik heel droevige dingen heb meegemaakt. Misschien juist daarom, ik ben degenen die ik nog wel heb nog meer gaan waarderen en geniet meer van de leuke dingen. Maar tuurlijk klaag ik weleens, dat doet iedereen. Wij weten niet hoe het is om in hevige armoede te leven, het is niet vergelijkbaar. Als bijvoorbeeld een arme Afrikaan in Nederland zou komen zou hij minder klagen dan de gemiddelde andere Nederlander.

Wauw. Dit had zo door mij getypt kunnen zijn.
Doordat ik altijd chagarijnig ben en dan (blijkbaar?) arrogant kijk kom ik de laatste tijd nogal vaak in de problemen. Je kent ze vast wel, zo’n groep meiden die vragen wat je probleem is, waarom je ze zo arrogant aankijkt. Om vervolgens door een groep van 15 achterna gezeten te worden. Terwijl ik het niet eens doorheb ><
Ik moet echt eens aan mijn pessimisme (?) en onbedoelde gezichtsuitdrukkingen werken.

Ja, ik ben best heel gelukkig. Iedereen klaagt wel eens ja, maar ik ben gelukkig met mijn vriendinnen, gelukkig met mijn familie, en ik kan eigen keuzes maken. Ook ben ik blij dat ik atheneum doe, dan kan ik later alle kanten op als ik mijn diploma haal.

Heel vaak! Ben ook helemaal met je eens. Iedereen kan zo snel zeuren, terwijl het eigenlijk nergens over gaat. Zo praat je jezelf ook de diepte in zeg maar. Dus ben met je eens. (:

Dat heb ik ook heel vaak ja! Echt precies.
En sommige vrienden van me hebben dat niet, en dat probeer ik hun dan ook altijd aan te praten.

Ja ik denk daar ook wel eens over na! Wij hebben hier geen oorlog, leven in een huis met elektriciteit, schoon drinkwater én computer met girlscene, we kunnen naar school en hebben de mogelijkheid om een goede toekomst op te bouwen. Toch is dit niet te vergelijken en neemt het vaak jou sombere gedachtes niet weg …

Ik heb soms mijn sombere momenten, maar de laatste tijd heb ik supervaak van die ‘vlagen dat ik me supergelukkig voel’. Het gaat namelijk bij mij hartstikke goed op school, qua jongens gaat het goed, leuke vriendinnen en ik heb gelukkig nog niet z veel vervelende dingen meegemaakt!

Natuurlijk baal je dan nu weleens van her weer hier, midden in de zomer, maar omdat het dan met de rest allemaal zo goed gaat, ben ik dat zo weer vergeten!

I’m happy =)

Ik heb lang over deze post gedaan.

Ik heb geen goede redenen om ongelukkig te zijn dus ben ik het niet (tenminste, ik probeer het. Ik zit nu eenmaal in de puberteit en dan kun je nogal eens overdrijven en alles overdreven somber inzien). Ik ben gelukkig met het leven dat ik leid en ben blij dat ik leef. Echt. Dit klinkt heel cliché, maar ik probeer te genieten van de kleinste dingen en ik kan me overdreven gelukkig voelen van simpele dingen als een taart die in de oven staat, of in de lente de eerste vlinder zien.
Natuurlijk heb ik mijn sombere momenten, maar dat heeft meer met mijn ongesteldheid te maken dan met het leven dat ik leid.

Samengevat: Ja, ik ben gelukkig.

Ik heb ongeveer hetzelfde

[i]Ik probeer altijd zo positief mogelijk te blijven. Want als je positief bent, straal je dat ook uit.
Ik hou van blije mensen, dus probeer ik er zelf ook 1 te zijn.

Ja, we hebben het goed hier en Nederland.
En je mag blij zijn als je gezond en gelukkig bent.[/i]

Ik vind dit dikke bullshit. Omdat er mensen zijn die het slechter hebben mogen wij niet ongelukkig zijn? Dat slaat nergens op.

Inderdaad, die mensen die het daar slecht hebben kunnen wel gelukkig zijn desondanks ze het niet goed hebben daar.

ik ben gelukkig maar net als iedereen voel ik me weleens kut en dat mag best wel eens toch?

Juist (:

Jawel, hoe meer je relativeert als je sombere gedachten hebt, hoe meer het na een tijd begint te helpen tot op het moment dat je er bijna geen last meer van hebt. Maar dat is even oefenen.