Blij of jaloers?

Hee iedereen, ik zit ergens mee:
Ik ben al een tijdje op een jongen verliefd. we kunnen heel goed met elkaar omgaan enzo, en soms heb ik echt het gevoel dat hij ook op mij is. Maar sinds vandaag heb ik gehoord dat hij verliefd is op een vriendin van me. Eerst geloofde ik het niet, maar toen ik het briefje zag dat hij aan haar had gegeven geloofde ik het (ook al wil ik het niet). Ik weet nu niet hoe ik tegen haar moet doen, ze is heel aardig maar ik ben gewoon boos op haar bij de gedachten dat hij op haar is… Ik hoop gewoon echt dat ze niet gaat zeggen dat zij ook op hem is want dan gaat de jaloezie waarschijnlijk helemaal bij me bovenkomen en dan ben ik vele vriendschappen kwijt. Ik heb altijd al gezegd: vriendschap komt voor liefde, maar het is echt moeilijk om me eraan te houden.
Iemand tips om die jaloezie te negeren of te zorgen dat hij op mij word verliefd?
Alvast bedankt.

Allereerst vind ik het bijzonder kinderachtig dat je boos bent op die vriendin want die kan er ook niks aan doen. Hij is niet verliefd op jou en je kan hem niet op magische wijze verliefd maken. Get over it, er is genoeg vis in de zee. En als zij hem wel leuk blijkt te vinden, wees dan blij voor haar want dat is wat vriendinnen doen.

Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat je baalt dat je vriendin jouw ‘liefje’ inpikt. Ook al is dat totaal niet haar bedoeling! Ik denk dat het een verstandig idee is om dit met je vriendin te bespreken, vertel wat je voelt en probeer haar niet te dwingen tot iets. Een échte goede vriendin zal je begrijpen en gaat geen relatie met hem aan.

Ik kan begrijpen dat je ervan baalt dat de jongen die jij leuk vind een vriendin van je leuk vind, maar realiseer je wel dat die vriendin er niets aan kan doen dat hij haar leuk vind. Mocht die vriendin hem ook leuk vinden kan zij daar ook niets aan doen, ze moet toch geen jongen laten schieten omdat jij hem leuk vind?

Probeer realistisch te blijven en even hard voor jezelf te zijn. Hij heeft geen gevoelens voor jou maar voor een ander, deal with it. Door nu even hard voor jezelf te zijn voorkom je dat je vriendinnen gaat verliezen door jaloezie.

Wees blij voor je vriendin dat zo’n leuke jongen haar leuk vind.

Ik snap wel dat zij er niets aan kan doen, maar ik baal er echt super hard van. Wat ik nu doe: als ik er aan denk lees ik de hele tijd de tekst: ‘wens je vrienden toe wat jij het liefst wilt’