blessure

Hee,
ik zit met een probleem. Ik heb al een tijd erg veel last van mijn enkel. Dit is wanneer ik loop, ren of gewoon al zit of slaap. Het is lastig om het te bewegen, maar ik ben in de tussentijd wel gewoon door gegaan met sporten. Mijn enkel is nogal dik geworden. Ik heb pas een zwachtel gekocht om gewoon door te kunnen sporten, maar die knelt mijn voet nogal af waardoor ik hem na een poosje amper nog kan voelen. Ik ga er vanuit dat de blessure vanzelf over gaat, maar ik heb wel een vraagje: Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat ik zonder te veel last van mijn blessure te hebben wel verder kan gaan met sporten?
Alvast bedankt!

Het beste is; niet.
Rust is enorm belangrijk voor je lichaam en je lichaam moet wel de kans hebben om te herstellen. Ik heb ooit dezelfde gedachte als jij gehad, nu ben ik al operaties ondergaan en heeft t nog steeds niet geholpen. Mijn blessure zal nu ook niet meer verdwijnen omdat het te beschadigd is. Mijn advies; Ga naar de dokter, ga naar de fysio, ga naar alles waar je ook maar naar toe moet om naar je enkel te laten kijken en ga er niet doorheen. Je verpest op deze manier je eigen lichaam en als ik jou zo hoor wil je alleen maar sporten. Kies dan nu de verstandige weg en zoek de dokter/fysio op. Deze kunnen jou goede advies geven en erna kijken wat er mankeert.

Nja ik snap je wel. Ik ben ook van ‘het gaat wel over’. Ik loop ook altijd te lang door met blessures en ik raad je wel echt aan om gewoon even langs de fysio te gaan. Zij weten wat je ermee kunt en er juist even niet mee moet doen. Als je het echt goed wil doen zou ik naar een fysio gaan die conform mylogenics werkt. Wel kneiterduur dus een gewone fysio is ook prima, haha!