"bleken zonder zon" ?

Ok let niet op de rare topictitel maar ik zit dus met een vraagje waar ik nergens antwoord op kan vinden.
Sommige vrouwen gebruiken bruinen zonder zon, daar krijg je dan een bruiner kleurtje van en maakt de huid ook vaak egaler. Maar ik vroeg me af of er zo ook iets tegenovergesteld bestaat? Dus iets wat je een mooie egale porceleinkleurige huid geeft ofzo.
Ik weet dat het misschien raar klinkt, en het is ook gewoon persoonlijke smaak, maar ik vind sommige meisjes met zo’n mooi bleek tintje echt supermooi.
Zou er zo echt niet iets bestaan waarmee je zo’n effect kan krijgen op je huid?

Sorry als hier al een topic over zou zijn, dan mag deze gesloten worden. In het “ik zoek topic” vond ik het ook niet echt passen… Dus moest er iemand zo een speciaal soort spray/poeder of iets anders weten zou dat heel erg welkom zijn.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

In Azië verkopen ze dagcrèmes en BB crèmes waar er stoffen inzitten die je pigment doen afnemen, waar je dus witter van wordt. Het zit ook in deo’s e.d. daar. Die BB cremes kan je kopen op ebay.
(Check of er ‘whitening’ in zit)

Ohja. Ze hebben ook soms dezelfde merken als bij ons, maar dan met whitening erbij. Toen ik in Thailand was hadden ze er Dove of Nivea (ik weet het niet meer precies) met whitening in. Ik vond dat heel gek toen. (’:

-

Ah leuk! Maar is dat niet schadelijk voor de huid dan? Dat ik zo geen michael jackson effect krijg haha :grinning:

Michael Jackson had een huidziekte, dus als je die niet hebt moet je niet bang zijn. :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of het schadelijk is, erg gezond lijkt het me niet. Maar aan de andere kant: miljoenen vrouwen gebruiken het daar (ze hebben haast geen gewone crèmes), dus zo schadelijk kan het nu ook weer niet zijn…

ik ga meteen op onderzoek uit op ebay! Lijkt me wel wat…

Moest iemand een goed egaalmakend transparant of licht lichaamspoeder weten → let me know!

Je kan ook een foundation/poeder in een tint lichter dan je eigen huidskleur nemen. (:

Nou ik zou geen cremes met bleek erin gebruiken!
Er was zo’n programma, ‘the price of beauty’ met jessica simpson die naar landen ging om te kijken wat schoonheid in andere landen is. Ze ging ook naar Azië (weet ff niet meer welk land :stuck_out_tongue:) en daar was ook zo’n vrouw die van die cremes had gebruikt. Dat is mooi daar, want hoe blanker je bent, hoe minder je dus buiten werkt (hoe rijker je bent dan).
Nou heel der huid verpest, vellen eraf enzo :astonished: Dusse, ik zou dat maar niet doen als ik jou was!!

Als je echt minder bruin wilt zijn zou ik gewoon uit de zon blijven en als je gaat je heel erg goed insmeren. Verder weet ik het ook niet, ik wil zelf eerder bruiner zijn xD maar doe daar niks mee (geen zonnebank of tanning cremes). Wees blij met wie je bent! :grinning:

Pas was bij Jessica Simpson and the price of beauty een vrouw uit Azie die dat ook gebruikte, allemaal vlekken in d’r gezicht, ze had lichtere vlekken en donkerdere vlekken dus begin er asjeblíeft niet aan. Volgens mij zit er enorm veel troep in.

hahaa zelfde comment :stuck_out_tongue:

Ja ik zie het ook nu haha :3

Bij de tuinen hebben ze een whitening creme, voor ongeveer 10 euro… Dr. Organic Royal Jelly Skin Whitening Cream heet het. Je wordt er niet perse witter van maar pigment vlekjes en littekens zullen minder gaan opvallen.

Tja, bruiningscreme of hoe dat ook heet, werkt ook niet altijd 100%, krijg je ook vaak vlekken. Dus ik zou gewoon uit de zon blijven xd

ja was dit dus die vrouw
zou het echt niet doen
Als je echt een mooie witte huid wil gewoon zoveel mogelijk de ozn vermijden en goed insmeren met een hoge factor zonnecreme

ik ben heel bleek, wil je ruilen :wink:?
maar ik zou idd geen cremes met bleek gebruiken, want dat is heeel slecht!
verder heb ik eigenlijk geen idee, dus succes

Aah dat heb ik ook gezien, ik vond dat zo erg he!

http://sweetestthingdc.files.wordpress.com/2010/03/picture-14.png?w=300&h=227

Je huid bleken is èèècht niet gezond. Als je je huid zo licht mogelijk wil : smeer je elke dag in met factor 50.

je huid bleken met van die cremes is echt super ongezond! niet doen,
heb al veel te vaak van die verhalen gehoord dat mensen er huisziektes van krijgen, plekken in hun gezicht en zelfs huidkanker!
niet doen dus!

Oh, lijkt me echt niet gezond als ik die foto zo zie!

Nuja, ben van mezelf ook al heel erg bleek hoor, maar heb gewoon een enorm oneffen huid (op mn armen & benen).

Zo’n permanente bleek lijkt me inderdaad schadelijk, maar like bijvoorbeeld zo’n bruinen zonder zon spray, als je daar aan scrubt, gaat die er af. Ofwel een poedervorm die er na het douchen zelfs al afgaat.
Ben echt al superlang op zoek naar egaliserend lichaamspoeder, nergens te vinden, ofwel zit er bruin pigment in.

ben eerder op zoek naar een semi-permanente vorm dan, dus dat het niet in je huid trekt maar er eerder een soortvan “laagje” over zet, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen…

En heeft er iemand misschien ervaring met producten van Missha? Kan dat je huid aantasten?