Bleek.. -> make-up ??

Hee,
haha mijn zoveelste topic maarjaa,
ik zit al een tijdje met iets… ik heb een heel bleke huid, en heel veel mensen zeggen dat ik me te donker opmaak, terwijl dat helemaal niet zo is! Ik bebruik alleen mascara om mn ogen groter te doen lijken, want die zijn nogal klein. Weet iemand mooie make-up (kleuren) dat je kunt gebruiken bij een bleke huid? oogschaduw, oogpotlood enz.
Alvast bedankt! xxx

Het ligt ook aan watvoor kleur haar/ogen je hebt, maar ik vind lichte tinten zoals lichtblauw/grijs en lichtroze vaak mooi bij een lichte huid!

Ik heb donkerblond haar en bruine ogen… misschien heeft iemand daar wat aan? ^^

Dankjee.

Ik ben zelf ook heel bleek, maar ik draag alleen mascara en concealer dus verder kan ik je niet helpen

bruin
dus bruin oogpotlood, bruine mascara etc.

Ja, dat dacht ik dus ook :stuck_out_tongue: dat heb ik vandaag gedragen maar mijn moeder vond het even lelijk (spookachtig). Andere tipss?

Misschien foto’s van bleke modellen zoeken?
Ik weet het niet maar een bleke huid kan heel mooi zijn, qua kleuren geen idee!

Ehmm, ken jij er een paar? :flushed:

Hey!!!

Die mascara die je gebruik, laat het je ogen egt groter lijken??
Want zo een mascara zoek ik ook, ik heb zelf ook kleine ogen weet je :grinning:

Laat je even wat horen?? Je mag me ook noten hoor :angel:

XxX…!!! :couplekiss_man_woman:

@ Crazyyy_S_ : ik heb de mascara van Max Factor 2000 Calorie, met 2 lagen zijn je ogen echt groooooooooooooooooooot <33333. Maarjaa. haha

Maar ik zat net ff te kijken op Maybelline.nl en toen zag ik de oogschaduwtjes ervan, en vinden jullie die oogschaduw waar 2 kleuren inzitten goed? En dan met die blauwe kleur? Is dat licht blauw? Want ik wil graag een lichtblauwe oogschaduw :slightly_smiling_face:.
xxx

upp…

Mm ik zou het niet weten. Upje dus maar

Welke mascara van Max Factor 2000 Calorie heb je dan? want ik keek net even op google en zie er heeelll veeelll en is die van jou waterproof??
kan je mischien een foto van maken of zoeken op google??
(SORRY VOOR DIE STOMME VRAGEN)

XxX…!!! :couplekiss_man_woman: (Note me maar okii?? Hahaha)

Je kan wel zwarte mascara gebruiken. Misschien een heeeeeele lichte blush, om wat kleur op je gezicht te brengen. Niet te veel make-up gebruiken iig. Gewone lipgloss kan, geen donkere kleuren. Oogschaduw, gewoon niet zou ik zeggen, of misschien wat lichte kleuren (lila, zilver, lichtgoudich, lichte terracotta kleurtjes, pasteltinten). ??

Ik heb zelf ook een héle lichte huid (à la Dita von Teese) en ik vind zwart er juist heel mooi bij.
Maar voor overdag gebruik ik ook vaak grijs; donkergrijze mascara en verschillende grijstinten op mijn oogleden. Maar dat moet je staan, want ik heb felblauwe ogen en daar is dat mooi bij. Gewoon even proberen.

En anders: naar de Bijenkorf of Sephora en aan één van de visagisten vragen om een make-over (lul er een beetje omheen dat je producten wil proberen en dat je ze eerst op je gezicht wil zien). Die mensen hebben er verstand van en vaak doen ze dit nog voor niks ook!

ik heb zelf ook een hele lichte huid, ik gebruik altijd een hele lichte kleur oogschaduw net iets donkerder dan mijn huidskleur zodat je nog wel ziet dat ik iets op heb. verder gebruik ik geen foundation of zo want dat staat dan gewoon niet mooi… je moet alleen de “oneffenheden” wegwerken met een hele lichte concealer dat is even uitproberen wat jou het beste staat. en ik gebruik dan een zwarte mascara (heb wel donker haar miss. ik bij blond haar bruin wat mooier) en ik gebruik bijna nooit lipgloss wel lippenbalsem zodat het mooi lijkt

Mischien is het ook handig om de verkoopsters van winkels waar je make-up koopt te vragen? En dan bedoel ik niet de hema/kruidvat of iets dergelijks ofzo, maar bijv. sephora??

Ik weet verder ook niet. Ik heb er zelf niet zo’n last van. K heb ook een lichte huid (rood haar ;P), maar ik gebruik gewoon zwarte mascara, poeder van de hema en zwarte eyeliner :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt allemaal! Ik heb er veel aan!
xxx

ik heb ook erg bleke huid en dan staat zwarte eyeliner en mascara vaak erg hard. daarom gebruik ik altijd bruine mascara en bruin oogpotlood. wat ook mooi is is grijze eyeliner ipv echt zwarte. en van oogschaduw ik zou voor lichte aardetinten gaan ofzo, daar doe je nooit fout mee.

Dankjee, en heb je dan bruin oogpotlood boven op je ooglid of eronder? Want als je het alleen op je bovenste doet lijken je ogen toch groter?? Of moet je het onder EN boven doen om het groter te doen lijken??
X