bleak house, help !

hee meiden.
ik heb best een probleempje, het boek Bleak house van charles dickens…
dat boek in het engels dus moet ik maandag uit hebben en een samen vatting schrijven van 150woorden alleen ik heb echt geen tijd!
moet heel het weekend naar mn erg zieke oma in het ziekenhuis en normaal gesproken maakt mn lieve mams even snel samenvatting en leest het boek omdat ik echt maanden doe over een engels lees boekje en ik een voldoende nodig heb om over te mogen. maar ja mijn moeder is dus veelste druk met oma en die kan ik nu hier niet mee lastig vallen, ik heb echt geeen tijd om dit te lezen.

hebben jullie misschien toevallig een samenvatting dus ongeveer 150woorden? als wat korter of langer is geen ramp juist niet maar van dit boek dus en samenvatting in het engels! als nederlands is ook geen ramp doe dan wel in google vertaler

zelf op internet is echt geen enkele samenvatting goed! vandaar even zo proberen…
echt heeeeel erg bedankt als iemand dit leest en mij kan helpenn… hihi :$.

kuss.

Ten eerste sterkte met je oma! Ten tweede, ik kan je niet helpen, heb je al op www.scholieren.com gekeken? Ik denk dat als je het uitlegt aan je docent hij/zij daar echt wel begrip voor heeft. Laat anders je ouders een briefje schrijven?

Vraag om uitstel.

bedankt, en ja daar heb ik al opgekeken maar het is de bedoeling in zo weinig woorden dus maar 100/150 het hele verhaal beetje uit te leggen de belangrijkste dingen en op internet is het veel langer en ingewikkelder dus schiet ik niks mee op helaas…
en uitstel gaat het ook niet worden want heb de andere pw’en al uitstel bijgekregen en dit is al lange tjid opgegeven dus begon wat te laat mee …
dus ook geen optie helaaaas… echt balen dit

The story starts in London 1852. Lord tells Ada, Richard and Esther that they are going to live at Bleak House. Esther makes friends with John. Then Lady Dedlock returns to London. Ada and Richard sind in love. They decided to mary and after that Ada became a baby. The young doctor, Allan Woodcourt, visits Bleak House. Richard decides to be a doctor, but later changes his mind. Allan Woodcourt leaves England. John Jarndyce fall in love too. He loves Esther. He married her. But Esther married only because she was so thankful before his goodness. But personally was Esther in love with Allan Woodcourt. John is a good friend with Mr. and Mrs. Dedlock. When Esther met Mrs Dedlock she had to think about her terrible youth. Sir Leicester Dedlock’s lawyer discovered that Lady Dedlock had a secret. Lady Dedlock is afraid for her husband but she tolled Esther that is her mother. And the woman who educated Esther, was her sister. But no long later, lawyers discovered that Lady Dedlock isn’t the killer of sir Leicester Dedlock, but a French servant-girl, called Horstense. Lady Dedlock runed away, she had wrote a goodbye letter. When sir Leicester Dedlock founded the letter he tolled it the police and Esther. After a long undertake Esther founded her mother dead on the grave of Nemo. (maybe Esthers father) Finally the important will was found. The case of Jarndyce and Jarndyce was closed.

dit is eventjes snel een engelse samenvatting wel 100woorden te veel, heeft misschien iemand eventjes tijd dit voor mij te kunnen inkorten en misschien wat betere engelse zinnen er van maken?:blush: vind het zelf ook erg zoiets te vragen maar misschien is er een kleine kans en iemand mij er wel mee kan helpen… vandaaaar. $

misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.scholieren.com/boekverslagen/7097
http://www.scholieren.com/boekverslagen/14849
http://en.wikipedia.org/wiki/Bleak_House

lief zeg, bedankt!
ik ga kijkenn xx

gelukkig heb het al af !
een hele goeie lieve vriend stuurde me net een berichtje dat hij voor mij al een goeie engelse samenvatting van mijn boek had gemaakt omdat hij wist dat ik die nog moest hebben. haha echt lief en gelukkig . iniedergeval bedankt voor reactie’s hihi $.
xx