blazer wassen?

Ik was mijn blazer ook gewoon, maar niet te heet uiteraard en niet te vaak. Maar het staat allemaal op het labeltje hoor.

Het staat altijd allemaal op het labeltje… maar ik zou een blazer met vullingen toch liever naar de stomerij brengen, kost je een paar euro maar dan weet je zeker dat hij goed blijft.

Je kan hem ook als je gaat douchen in de badkamer hangen, dan wordt ie ook ‘gestoomd’ Maar als je hem echt grondig wilt reinigen zal ik hem idd naar de stomerij brengen.
Ik heb thuis een wasmachine die een stoom stand heeft, misschien kan die van jullie dat ook, dan is dat natuurlijk perfect.

ik was mijn blazer gewoon met de hand, bij mij op beide labeltjes staat dat hij niet in de was mag, dus dan maar zo. of hem even in de badkamer hangen idd of even laten uithangen.

Mijn moeder wast mijn blazers altijd op het koudste en kortste programma. En ook niet al te vaak.

Mn ma wast m’n blazers gewoon met de wasmachine. Maar zeker niet te vaak, dat vind ik zonde want dan is de kleur niet meer zo mooi! :slightly_smiling_face:

stomen of handwas.

Ik geef ze altijd aan mijn moeder. Die wast ze gewoon in de wasmachine, volgens mij.

Heb ook een blazer met schoudervullingen. Kan gewoon in de was. Op kort programma en maximaal 40 graden. Niet te veel wasmiddel gebruiken en aan de lucht laten drogen. Moet goed komen:)

volgens mij kan je hem wel wassen, zolang je hem maar niet in de droger gooit,wat m’n moeder dus deed bij mijn blazer en nu is ie dus veel te kort :frowning_face:

ik wil niet dat hij gaat krimpen ofzo en aangezien sommige mensen dat gehad hebben ga ik hem denk ik een keer met de hand wassen. stomen is best wel duur denk ik of niet? en dat vind ik een beetje onzin voor een blazer van 30 euro die ik 3 keer per maand aan heb haha.
ik heb trouwens dat kaartje met de info over het wassen eruit geknipt toen ik hem gekocht had, dus dat heb ik niet meer maarja.

ik laat het wel weten als het wassen gelukt is!

Ik zou ze idd koud wassen of met de hand en niet elke keer vol met deo spuiten, dat lijkt me niet zo lekker!

Krimpen gebeurt alleen als de stof in aanraking komt met te veel hitte. Dus als je hem te warm wast of in de droger doet.

dus als ik m gewoon koud was kan er qua maat niks gebeuren? maar blijft de kleur dan ook goed?

Als je je blazer mooi wil houden, moet je dat er maar voor over hebben lijkt me. Bovendien hoef je je blazer echt niet elke week naar de stomerij te brengen. Ik draag mijn blazers heel vaak, en hang ze in de douche op als ik aan het douchen ben, zodat het zichzelf ook al een beetje stoomt. Verder laat ik ze buiten luchten en een eventueel vlekje probeer ik er voorzichtig met een beetje water uit te halen.

Een keer in het halfjaar breng ik ze naar de stomerij, soms eerder als er vlekken inzitten die ik er niet met een beetje koud water uit krijg. Dus zoveel gaat het je uiteindelijk echt niet kosten.

Ik breng mijn blazers altijd naar de stomerij. Niet al te vaak, 1x in de 6 weken oid. Kost 7 euro.

Ik hou van blazers, heb er nu 2. Die van vero staat op mijn lijstje. Mn mam was ze, geen idee.

ohhh is de stomerij zo goedkoop? nee ik dacht dat dat echt 30 euro per keer zou zijn, maar dat komt denk ik omdat ons pap daar altijd zijn pakken laat stomen & die zijn 10 x zo groot.
het is nu nog niet nodig maar over een maandje ofzo kan ik wel vragen of ons mam hem even naar de stomerij brengt.
maar stomen in de douche? bedoel je dan dat je hem echt in de kabine hangt of gewoon in de badkamer? want wij hebben niet zo’n supergrote douche dus dan wordt ie zijknat maar ik denk dat hij in de badkamer ook gewoon stoomt als ik de afzuiging niet aanzet.

^Wij hebben geen kabine, maar ik hang hem gewoon aan de andere kant van de badkamer. Daar wordt ie niet nat, en de stoom van mijn hete douche komt altijd in de gehele badkamer.

Ik was mijn blazers ook gewoon hoor, op 30graden en NIET in de droger. En inderdaad niet te vaak wassen! Als je hem vies vindt ruiken dan kun je hem ook buiten even laten luchten, helpt ook goed!