blazer wassen?

hallooo,
ik heb een paar weken geleden een blauwe blazer gekocht bij de vero moda, en heb hem nou een paar keer aangehad. normaal gooi ik alles dan gelijk in de was, maar ik vroeg me af of dat gaat bij een blazer?
ben bang dat hij dan krimpt of verkleurd. er zitten ook schoudervullingen in, en de buitenkant is geen stof maar een soort zijde achtig stofje. beetje glanzend enzo. is er een mogelijkheid om hem te wassen, of moet ik het gewoon steeds met deo volspuiten? haha.
xxxx

Ik zou hem gewoon met de hand wassen, in de wasbak of in een grote bak.

Ik gooi de mijne gewoon in de was! Maar niet al te vaak als bij andere kleding want ik denk niet dat het er heel goed voor is… maar anders ruikt ie niet fris meer.

In het labeltje staat toch hoe je hem moet/kan wassen? Meestal kan het sowieso wel met de hand.

klopt ja , ik zal eens in het labeltje kijken morgen. maar dan nog ben ik bang dat hij krimpt/verkleurd, omdat het geen standaart katoenen blazer is. met de hand gaat dus wel? en moet je dat dan gewoon met wasmiddel in een bak water doen?

Ik doe m’n blazers over het algemeen wel in de was maar niet in de droger,
het strijken is trouwens wel echt een ramp als je dat zelf af en toe moet doen XD

Het is misschien wel een optie om het in zo’n waszakje te doen tegen de beschadiging (:

:heart:

Ja.

Ik heb mijn H&M blazer eens gewassen, maar die kwam er niet goed uit. Hij was zwart, en nu zijn er witte vlekken op.

Mijn blazer ging er in met maat 34 en kwam eruit in kindermaat 128 ongeveer :frowning_face: voortaan was ik m’n blazers dus met de hand…

Ik heb ook een donkerblauwe blazer van vero moda, en die gooi ik gewoon in de wasmachine, en hij is ook van die zijdeachtige stof, beetje glanzend enzo, hij komt er goed uit! Maar ik was hem wel pas na een aantal keer dragen, niet na 1x aandoen ofzo

ik heb mijn blazr van h&m. En ik was hem altijd met de hand. Ik doe hem dan een paar dagen in water. en vervolgens wat waspoeder der in. en dan goed wassen. En dan laten drogen.

Ik heb een blazer van de primark en 1 van de vero moda, ik gooi ze altijd in de was :stuck_out_tongue: Nog nooit mis gegaan.

Ik doe mijn kleren (bijna) nooit in de droger, dus dat zou ik ook niet doen met je blazer :stuck_out_tongue:
Probeer hem anders eerst met de hand.

Ghehe. Ik heb een blazer van de new yorker ofzo geloof ik, gooi ik ook altijd in de was :stuck_out_tongue:

Ik hang m’n blazers altijd buiten, ik was ze eigenlijk nooit. Je kunt 'm ook laten stomen?

Ik heb er ook een van new yorker en die gaat gewoon altijd mee in de was ;p

Kijk gewoon op het wasllabel, wss kan je hem gewoon wassen op 30 graden en anders word het de handwas. Gewoon een avondje laten weken in een beetje wasmiddel, wasverzachter en vlekverwijderaar. Maar wss kan het gewoon in de was hoor, ik heb ook een velvet dress die in de wasmachine kan maar ik heb er dan ook weer een die per se naar de stomerij moet.

Wel ophangen als je hem gaat drogen! Dan hou je het model het mooist :3

Ik gooi mijn kleding NOOIT in de droger, want dat is juist hetgeen wat je kleding lelijk maakt en de kleuren verpest. Je wasmachine heeft vast een kreukvrij-knop en als je wasmachine het dan centrifugeert dan kan je hem gewoon 's nachts ophangen en dan is het 's ochtends weer droog.

Volgensmij kan je een blazer of jasje toch het beste gewoon even buiten laten luchten? en anders naar de stomerij, naja zo gaat dat hier thuis altijd.

Stomerij.

Er staat altijd een labeltje in ieder kledingstuk met de wasvoorschriften ervoor. Kijk daar eens.

Sommigen mogen in de was, maar de meesten moeten chemisch gereinigd worden. Oftewel, bij de stomerij gedaan worden.