Blauwe plekken

heee.
ik krijg heel snel blauwe plekken, ook al stoot ik me niet hard.
kan het komen door de medicijnen die ik gebruik?
of is het normaal?

sorry als dit een onzin topic is :'3

Jaa, dat kan zeker door medicijnen komen.
Dat verdunt je bloed toch?

ooh 1 topic is genoeg denk ik :'3

zou kunnen, dankjewel (:

kan heel goed door medicatie komen. maar dat hoeft niet ik heb ook vrij snel blauwen plekken zonder dat ik ergens medicijnen voor heb. maar ik heb dat al mn hele leven. dus dat zou jij dan ook altijd al gehad moeten hebben

als je het niet altijd gehad hebt zou ik het goed in de gaten houden!

oke, maar het kan toch niet ernstig zijn?

Het kan wel degelijk ernstig zijn, mijn moeder heeft me daar pas nog iets uitgelegd omdat ik ook snel blauwe plekken heb. Weet alleen niet meer precies wat het was.

Ja kan, als je je er veel zorgen over maakt kun je ook gewoon altijd naar de dokter.

oke, dankjulliewel (: x

ja maar mensen met leukemie hebben vaak ook veel blauwe plekken enzo.
dus leukemie is wel ernstig …

Geen idee, ik heb het niet. Maar gebruik ook geen medicijnen…

Als je dat door medicatiegebruik hebt kan het wel ernstig zijn. Ga er iig even mee naar de dokter als je je daar zorgen over maakt. Heeft te maken met bloedplaatjes :wink:.

Gewoon even naar de dokter zou ik zeggen.

Misschien even naar de dokter? Kan best door je medicijnen komen, maar dan had de dokter daar eerder duidelijkheid over moeten geven, lijkt me…

Ja je kan beter teveel naar de dokter gaan dan te weinig. het is altijd veilig.

ik heb n keer een soort gelijk topic gepost, ik ben toen naar de dokter geweest en volgens hem kwam t dat ik we weinig voedingstoffen binnen had en daardoor te weinig witte bloedplaatjes binnen had… dus gwn ff naar de dokter zou k zeggen

Maar een meisje die ik ken heeft zo’n ziekte (gehad?) het werd de blauwe plekken zieekte genoemd…

Maar even naar de dokter gaan als je, je zorgen maakt.

Trombocytopenie

Ja je krijgt niet voor niks snel blauwe plekken dat is gewoon een teken van je lichaam, dus naar de dokter kan geen kwaad. In een bijsluiter staan dit soort dingen wel. Ik gebruik afweersysteemremmers daar kan je dat ook van krijgen :wink:.

als het ineens kan zijn,
kan het zijn dat het leukemie is,
dit is dan wel echt het allerergste wat er kan zijn.