Blauwe plekken door het hardlopen (?)

Sinds ik weer hardloop, cardio en krachttraining doe heb ik onder elke knie een blauwe plek.
Ik heb er helemaal geen last van en het doet geen pijn, soms is de een heel groot, soms de ander, soms zijn ze beide klein. Ik heb het idee dat het erger is als ik net klaar ben met hardlopen.

Weet iemand wat dit kan zijn en moet ik hier mee naar de dokter aangezien ik er geen last van heb?

Blauwe plekken kun je volgens mij ook krijgen door een verkeerde beweging. Maar ik heb hier geen verstand van ofzo :wink: Gelukkig heb je er geen last van!Hou het effe in de gaten, want het hoort niet.

Ja ik vind het lastig want als het wel pijn deed was ik al naar de dokter gerend haha want ik wil koste wat het kost doorgaan met hardlopen maar omdat ik er geen last van heb tja… het doet zelfs geen pijn als ik erop druk

Echt vreemd… Maar ik moet toegeven: ik heb al maanden een rare bult op mijn been, maar omdat het niet pijn doet ben ik er ook nog niet mee naar de huisarts geweest. Mijn zus is fysio, ik zal haar wel eens vragen wat het kan betekenen.

huh dit heb ik ook als ik uit de douche kom, ook een blauwe plek op m’n knie die geen pijn doet

echt? jij was ook bezig met sporten toch? vet raar…

Ik heb dat ook!

Bij mij is het als ik na het sporten ga douchen. Maar volgens mij komt het gewoon door de combinatie van snellere doorbloeding van het sporten, en de warmte van de douche. Want bij mij trekt het later wel weer weg. Het ziet er wel heel apart uit haha, een beetje vlekkerige blauwe plekken. Maar doet ook geen pijn inderdaad.

Ik denk niet dat dat blauwe plekken zijn als in bloeduitstortingen. Ik denk dat het gewoon van de druk komt en daarna de warme douche. Je bloed stroomt sneller en daarom verkleurt je huid denk ik.

Jep, zoals ik ook al zei denk ik dat het door verkeerde beweging komt. Tenzij ze redelijk snel verdwijnen? Want dan kan het wel met je doorbloeding te maken hebben.

Tekort aan bloedplaatjes misschien.