Blauwe plekken/bloeduitstortingen

Hoi allemaal!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van blauwe plekken en bloeduitstortingen. Op school met gym doen we nu vooral volleyballen en voetballen. Ik kreeg een bal tegen mn been aan (niet hard ofzo) en nu zitten er allemaal kleine blauwe plekken. Ook als we gevolleyd hebben krijg ik allemaal blauwpaarse puntjes op mn armen. En gister wou ik iets pakken en toen stootte ik me ergens tegen. Echt helemaal niet hard ofzo maar het is nu wel weer een blauwe plek… Ik heb nu in totaal een stuk of 7 blauwe plekken en dan nog die kleine puntjes op mn armen. Moet ik me nu zorgen gaan maken of hebben meer mensen hier last van? Ik heb ook erg snel last van witte tenen en vingers door de kou, maar ik weet niet of dit iets met die blauwe plekken te maken heeft. Moet ik ermee naar de dokter gaan of is het allemaal normaal?

xxx

ik vind het een beetje raar.
misschien moet jel het je moeder of vader vertellen of heb je dat al gedaan?
die zal het best kunnen bepalen die kan ook zeggen of het verstandig is om naar de dokter te gaan.
het lijkt me alleen niet heel normaal…

Ik weet niet wat jou bouw is, maar zelf heb ik ook dat mijn vingers en tenen snel wit worden. :S Ik ben echt heel fijn gebouwd en klein. Ik durf niet te lang in een buitenbad te zwemmen omdat mijn tenen gewoon eng spierwit worden… :s

Ja ik heb t net aan mn moeder laten zien en ze schrok wel even. Toen moest ik t van haar aan mn vader laten zien en die vond t wel meevallen.

Toevallig ben ik ook klein en vrij dun. Niet extreem dun ofzo. Ik heb echt leren schoenen met aan de binnenkant ook nog wol en heb nog ijskoude tenen als ik buiten geweest ben.

Naar de dokter gaan. Het is waarschijnlijk niks, maar snel blauwe plekken krijgen is een symptoom van leukemie. Ik wil je zeker niet bang maken, maar laat er alsjeblieft even naar kijken.

Zitten je schoenen niet te strak? Want ik had een tijdje extra dikke sokken aangedaan en daardoor werd het juist erger. Doordat er dan minder makkelijk bloed naar je tenen gaat, worden ze niet goed warm…

En dat is ook precies de reden dat ik me zorgen maak. Ik voel me verder best goed ben alleen erg snel moe.

ze zitten heemaal niet strak ofzo en ik draag ook gewoon normale katoenen sokken.

maak je niet zo druk. dit bedoel ik niet lullig.
je kunt natuurlijk altijd even naar de dokter gaan als je je zorgen maakt.
maar je van te voren helemaal gek gaan maken is ook nergens voor nodigggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg :bowing_man: :beer: :upside_down_face:

Ik zit mezelf echt niet gek te maken maar vroeg me gewoon af of het normaal was. Ik vind het ook erg vervelend aangezien ik volgende week een belangrijke turnwedstrijd heb… camoufleren helpt helaas niet. Je ziet ze nog steeds vrij goed. er komen er ook steeds meer bij.

Gebruik je medicijnen?

Ik heb dat ook.
Ik hoef mijn arm maar te stoten of tegen de hond aan te knallen en ik heb al een blauwe plek.
Vooral mijn armen en schenen zijn een drama.
Tsja, je doet er niets tegen.

Nee ik gebruik geen medicijnen. Als het volgende week erger wordt zal ik wel even naar de dokter gaan. Gewoon om het uit te sluiten. Ben alleen bang dat ie me t gevoel geeft dat ik me aanstel :flushed: