Blauwe ogen accentueren zonder oogschaduw?

Zoals het onderwerp het al zegt, ik zou graag mijn blauwe ogen accentueren zonder gebruik van oogschaduw. Ik vind mijn ogen namelijk de enige troef in mijn gezicht… Ik hou niet zo van oogschaduw dus dat gebruik ik liever niet. Ik heb liefst een naturelle look waardoor het niet te veel opvalt dat ik make-up draag. Is het mogelijk om toch mijn ogen fel te doen laten uitkomen m.b.v. simpele make-up? Zo niet, welke tips heb je dan?

Alvast bedankt!

1 topic is genoeg.

Was een foutje, het spijt me.

Dun laagje liquid eyeliner boven je ogen.

Je kunt ook alleen gebruik maken van een mooie highlight kleur oogschaduw en dit lichtjes aanbrengen. Kost bijna geen moeite/extra tijd en geeft wel iets extra’s. Anders zou ik een dun lijntje eyeliner aanraden met wat mascara.

Hmm als je geen oogschaduw wilt dragen kan je misschien een vloeibare eyeliner in een goud/bronstint gebruiken en verder alleen mascara? Deze tinten accentueren je oogkleur omdat het dicht bij oranje ligt en dit een complementaire kleur is van blauw zoals dit plaatje laat zien: :slightly_smiling_face:

http://www.yibleo.be/co_im_001/COMPLE29.jpg

Bij de Hema heb je een (chalk?) oogpotlood met een ontzettend mooie brons kleur aan de ene klant en een lichtere brons kleur aan de andere kant. Deze raad ik echt aan! Hij kost ongeveer 3 euro.

Mascara + oogpotlood + een dun lijntje eyeliner?

• staat eigenlijk mooi bij elke kleur ogen :grinning: *