Blauwe afdruk van Ringen

Jullie kennen vast wel de blauwe afdruk die nikkelringen afgeven op je vingers, best vervelend!
Ik heb eens gehoord dat dit een nikkelallergie is, maar dat lijkt me nogal een sterk verhaal…
Maar nu jeukt die blauwe afdruk bij mij ook! Best vervelend, want ik heb veel ringen van nikkel, maar die draag ik nu niet meer…
Kennen jullie dit? Zou het toch een vorm van allergie zijn?
En nog beter, heeft iemand tips hiervoor? Ik kan op google niets hierover vinden…

Mijn beste vriendin zei ooit dat doorzichtige nagellak aan de binnenkant smeren zou helpen… Zelf geen ervaring mee, krijg geen blauwe vingers ^^

Oja, en ze zei ook wel steeds dat ze allergisch was voor “valse ringen”, dus die nikkelallergie zou nog wel kunnen kloppen.

Als je zo’n blauwe afdruk hebt is dat niet meteen een allergie! Het geeft gewoon af.
Vooral als jeje handen met zeep wast krijg ik snel van die afdrukken. En het jeukt soms een beetje, maar geen idee of het een allergie is!
De ene zal dr wel beter tgen kunnen dan een ander, net als met nepzilveren oorbellen enzo!

Ik heb ook altijd van die blauw/groene afdrukken van ringen die niet van staal, zilver of goud zijn. Ik doe inderdaad altijd doorzichtige nagellak aan de binnenkant, of een basecoat. Dan heb ik er geen last meer van.

Volgens mij komt door zweethanden enzo. Gewoon doorzichtige nagellak erop doen :slightly_smiling_face:

Weet je zeker dat het niet jeukt omdat je denkt dat het moet jeuken? Maar het zijn gewoon nepzilver ringen, en dat geeft dan af. Om dit te voorkomen kan je idd nagellak erop doen of haarlak/gellak.

zodra er vocht (zweet of handen wassen) aan die ring komt gaat het laagje nepzilver/nepgoud er af … en dat geeft blauwe of groene vlekken op je huid.
De jeuk kan ook gewoon komen door de vochtigheid, dus hoeft niet per sé te maken hebben met allergie, al is dat wel niet uitgesloten.

Oplossing: een laagje topcoat nagellak overdoen en dit toch wel elke maand bijwerken want dat gaat er na een tijdje natuurlijk ook af :slightly_smiling_face:

Komt omdat ze niet echt van zilver zijn, het is niet per se een allergie.

Doorzichtige nagellak helpt inderdaad, maar dit moet je natuurlijk wel blijven smeren, als je het er 1x op hebt gedaan betekent dat niet dat het voor altijd blijft.

als je een beugel (lees blokjes) hebt gehad en deze waren mooi glanzend en daar had je geen last van ben je niet allergisch van nikkel:p
(mijn blokjes waren van titanium, vandaar:p)

ik heb een theorie: als koper oxideert wordt het groen/blauw (kijk maar naar de standbeelden:p) goedkope ringen zijn gewoon koperen ringen met een nikkel laagje, raakt het laagje versleten komt er zuurstof aan de koper binnenin–> gaat oxideren en wordt blauw/groenig.
Nagellak erop doen voorkomt de oxidatie.:stuck_out_tongue:

Super bedankt voor de tips!
Ik ga gelijk met de nagellak aan de slag, echt een typische gevalletje van:
‘Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?’ haha

Allergie zou het niet wel niet zijn, ik hou het op de theorie van Ladiedaa, klinkt opzich wel logisch :wink: