Blauw..

Hallo, sinds dat ik terug ben gekomen uit Egypte, zijn mijn polsen, Ellebogen, knieën, vingers, tenen en nagels blauw geworden. Dit is al twee weken geleden. Dinsdag was ik sowieso al naar de dokter geweest omdat ik ziek ben geworden in Egypte maar mijn vader en stiefmoeder geen medicijnen wilde halen, en daar heb ik aangegeven over dat ik blauw werd. Ze hebben getest of ik zuurstof tekort had, maar volgens de dokter was mijn zuurstof gehalte nog wel oké. Hij zij dat het atypisch was, en hij besteedde er verder geen aandacht meer aan.

Ondertussen wordt het alleen nog maar erger en ik vraag me echt af wat dit betekent. Het doet ook geen pijn ofzo…het is alleen blauw.

Echt blauw , blauw als ‘afsterven’ of gewoon alsof je aders donkerder zijn.
Zou het niet weten eerlijk gezegd, zou toch maar terug naar de dokter gaan morgen want neem aan dat dit niet normaal is.

Het is een vrij zichtbare blauwe tint over mijn huid, alleen mijn tenen zijn echt donkerblauw.

Ik zou nog eens naar een dokter gaan, maar dan naar een andere :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acrocyanose ?

Inderdaad naar de huisarts bellen en vragen om een andere dokter.

Eet je wel voldoende? Een slecht eetpatroon en/of ondergewicht kan ook de oorzaak zijn van dergelijke symptomen.
Verder zou ik, zoals eerder genoemd, toch echt naar de huisarts gaan

Ik ga morgen ook naar de huisarts :slightly_smiling_face:

Mijn eigen dokter is momenteel op vakantie ofzo, dus doe is pas over een paar weken terug. Tot die tijd kan ik niet naar een andere…

Nou ik ben wel een paar kilo afgevallen op vakantie en nu nog, omdat ik nog steeds ziek ben, maar 1.74 en 52 is niet te mager toch?

^ nee, denk van niet. Het gaat er ook om of je gezond eet en een gezond lichaam hebt.

Ik ben helaas niet naar de dokter gegaan, in plaats daarvan gaan we dus morgen. Ondertussen is het nog duidelijk geworden en zit het ook op mijn neus. Het is op mijn tenen bijna zwartachtig en op mijn knieën wordt het meer groen. Ook zie er soms vlekken van mijn eigen huidskleur, waar door het eruit ziet alsof het allemaal blauwe plekken zijn.

klinkt niet gezond. verstandig om toch naar de dokter te gaan, desnoods een andere dan je eigen.

Klinkt niet goed, snel naar de dokter, lijkt mij!

Ik ben bij de dokter geweest - daarvoor natuurlijk onder de douche, voor het bewijs dat het geen viezigheid was - maar hij kon het er blijkbaar met veel moeite afhalen met schoonmaak spul. Nu denken we dus dat het komt omdat ik een nieuw zwart dekbed heb, waarvan de inkt in mijn huid getrokken is… :dry:

Sorry, maar ik moest hier best wel om lachen.

Hahahaha, ik heb wel eens blauwe knieen gehad van een nieuwe broek. Dus de verklaring dat het je zwarte dekbed is, vind ik hilarisch. In ieder geval geen enge ziekte.

Ik ook hoor, maar was vooral verbaasd waarom het dan niet op de rest van mijn lichaam zat…

Omdat je kleren aan hebt?

Nja, in principe is het niet zo gek. Knieën, vingers, ellebogen etc. zijn plekken waar dode huidcellen zich ophopen. In deze ophopingen gaan kleurstoffen zich sneller ophopen omdat de huid daar dus ook wat dikker is. Het is ongeveer dus hetzelfde effect geweest als wat je kan krijgen met zelfbruiner als je vooraf niet goed scrubt. Bij zelfbruiner krijg je namelijk op deze plekken snel oranje plekken. In jouw geval dus zwart/blauwige plekken door je dekbed.

Ja, maar het zit bij mijn benen alleen op mijn knieën en tenen, terwijl de rest van m’n benen niet bedekt zijn. Eerst maar eens een ander dekbed gebruiken, een witte, deze keer.

Haha naw. Nouja goed om te lezen dat het niet iets erg is!