blauw/paarse strepen op borsten

haay!
ik ben 14 jaar en de laatste tijd geroeien me borsten maar er komen allemaal blauw/paarse strepen op.
heeft nog iemand dit? en weten julllie hoe het komt?
ik heb neit gekeken of er hier al een topic was dus als die er al is sorry dat ik het niet daar heb gezet!

Striae: jij groeit te snel, je huid kan dat niet bijhouden en 'scheurt . Dat trekt uiteindelijk wel een beetje weg, beschouw het als littekens

Waarschijnlijk is dit striae. Dat krijg je als je op bepaalde plekken snel groeit, dan wordt de huid uitgerekt en krijg je blauw/paarse strepen. Heel veel vrouwen hebben dat rond hun borsten, komt omdat je in de puberteit opeens borst groei krijgt. Het vervaagt na een tijdje weer, maar gaat nooit helemaal weg.

Ik heb het zelf ook en het zijn nu nauwelijks zichtbare blanke strepen.

idd striae. Wil zeggen dat je idd te snel groeit en je onderste huidlaag hier en daar zeg maar scheurt maar het is absoluut niet erg. iedereen krijgt wel ergens striae in de puberteit. na een tijdje trekt de paarse kleur weg en wordt het parelmoerig zeg maar, zie je amper!

bedankt voor de snelle reacties!
nu weet ik wat het is
xx(L)

Ik heb ook zoiets maar ze zien er dan eerder uit als…
Nouja, ik weet het niet, iig niet als striae (hoe schrijf je dat?)

Hee, ik heb het goed geschreven :slightly_smiling_face:

ja dat heb ik ook, maar dan aan de zijkant weetjewel, je ken het ook zien als ik een bikini aan heb, schaam me kapot <_<

ik heb de aan de binnenkant van mn bovenbenen … vreselijk!
(offtopic iknow)

aders/aderen?

idd striemen!
gebruik een goede voedende bodylotion.
ze zullen niet helemaal verdwijnen , maar toch vervagen.

weet je een goed merk dan? want ik heb meerdere dingen gebruikt voor m’n bovenbenen maar werkt niet echt…

Bio-Oil. Ik heb zelf enorme striae [al jaren] en bij mij hielp het! Helaas ben ik nogal laks in het bijhouden van het insmeren, maar het hielp wel. Het is bij de drogist te koop [ikzelf heb het bij de Kruidvat gehaald] en is iets van 12 á 13 euro per potje. Misschien wat aan de dure kant, maar je hebt maar een klein beetje nodig per keer :slightly_smiling_face: Ik zelf gebruikte het zo’n 2 á 3 keer in de week, voor een maand of 2 lang. Heb nog over en het hielp toen al. Als je het goed gebruikt, helemaal nu je nog in de groei bent, zal dat vast schelen! :grinning:

Gewoon eens per dag inmasseren [vind je het te duur, dan is gewoon masseren vaak ook al een optie: Gewoon met de hand of met zo’n houten roller :slightly_smiling_face: Goed voor de doorbloeding van de huid :slightly_smiling_face:] en in laten trekken :slightly_smiling_face:

ik heb het ook en ik gebruik er een bodylotions van Palmers voor (: Het trekt wel wat meer weg alleen is het wel nog steeds zichtbaar. Ik heb ook gehoord dat kokosnotendingen en dan bedoel ik creme enzo. er tegen helpen maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd (:

misschien puberteit? :grinning:

heb ik ook. doe je niets aan, zo lullig is het.
je kunt eventueel bio oil proberen, maar dat werkt niet als je heel klein beetje hebt.

ik heb het ook aan de binnenkant van me bovenbeen. helemaal boven aan, het ziet er heel raar uit en je voelt het ook. waneer gaat het weg?

De rode kleur van de striae trekt meestal – na verloop van maanden of zelfs jaren – weg en vaak blijven er beige- of ivoorkleurige striemen achter. -(Google-Gezondenzo.net) Ik had het zelf ongeveer 2/3 jaar geleden op mijn borsten maar daar zie je niets meer van!

Bij mij heeft het helemaal niet gewerkt, terwijl ik het wel goed bijhield -.-