Blasian ( Dus Zwart + Aziatisch )

Ik ben dus een donker ( Kaapverdiaans ) meisje, dus eigenlijk zou je niet zo snel verwachten dat ik op een Chinese jongen zou vallen. Nu weet ik totaal niet hoe ik het moet aanpakken. Hij is zo’n persoon dat trots is op z’n achtergrond maar niet echt alleen met Chinezen omgaat. Z’n beste vriend is nota bene Somalisch/Eritrees ! Ik ben zo gek op hem, niet normaal ;p Maar elke keer als ik een gesprekje probeer te maken met hem, is het zo’n ‘‘hoi-doei’’ gesprek. En op msn durf ik hem ook niet aan te spreken -.- Ik kan echt niet flirten >.< Maar soms vraag ik me wel eens af of hij wel op types zoals mij valt.
Tips/ Meningen/ HULP ?

Het maakt niet uit hoe je eruit ziet, of wat je afkomst is.
het gaat erom wie je bent van binnen,

Haha ik snap jou niet hoor :’)

ghehe, zo bedoelde ik het niet :cold_sweat: Maar kijk nou wat je ziet in de media ; Daar is het letterlijk taboe. Oke, je wel eens ''af en toe;; en gemixte koppel maar je zou haast wel denken dat mensen gaan geloven in de stereotypes. Daarom ben ik bang dat hij me ziet als een ‘‘luidruchtig’’ '‘ghetto-achtige’ persoon. Je ziet niks anders.

Hmm, ik snap wel wat je bedoelt met dat ‘gemixte’ koppels nog steeds redelijk taboe zijn.

Maar ik denk zelf dat als jij al een ‘probleem’ gaat maken van de verschillende afkomsten dat je alleen jezelf in de weg zit. Misschien ziet hij het helemaal niet als probleem?
Als je een gesprek met iemand hebt en het is niet sprankelend zou ik niet als eerste je afkomst daar de ‘schuld’ van geven (natuurlijk kan ik dit makkelijk zeggen, white priviledge enzo).
Misschien als je probeert dat uit je hoofd te zetten en gewoon te kijken hoe jullie met elkaar omgaan, hoe hij op je reageert? Kijken of het iets is puur in de omgang waardoor het een ‘hoi-doei’ gesprek blijft?
Dan kun je de ‘standaard’ gesprekstips toepassen, kijken of hij hapt/reageert: stel hem vragen over dingen waarin hij geïnteresseerd is en als hij daar goed op reageert stel dan voor om ooit zoiets samen te gaan doen ofzo.

Maar persoonlijk denk ik dat als jij zelf afkomst al in de weg zet als probleem dat je een onnodig obstakel creeërt: de kans is groot dat hij je helemaal niet als een stereotype ziet, als jij je niet zo gedraagt, toch? :slightly_smiling_face:

lol, I already like you =)
Ik probeer ook meer random geprekjes te voeren. (hij is bijv. heel goed in piano spelen << gespreksopener ;o ) Maar ik ben van nature meer een ‘’ Ik-wacht-af’’ persoon. Vooral ik echt into iemand ben.
En afkomst doet er niet toe, VIND IK ;; Je ziet ‘‘blasian’’ koppels gewoon minder weet je…