Blaren voorkomen

Hoi

Ik heb volgende week gala en ik doe schoenen aan die ik al heb. Als ik daar gewoon op loop heb ik nergens last van, maar van stijldansen krijg ik blaren. Ze komen telkens op precies dezelfde plek. Hoe voorkom ik deze blaren? (het is te laat om nog nieuwe schoenen te gaan inlopen)
Ik heb al geprobeerd dat specifieke stuk van mijn voet af te plakken met brede leukoplast en ik heb ook mijn schoenen afgeplakt, maar dit hielp helaas niet.
Kun je preventief Compeed blarenpleisters plakken, of werkt dat niet?

p.s. niet dansen is geen optie, ik moet het gala openen met dik 10 minuten aan wals, tango, chacha en quickstep :’)

Als het altijd dezelfde plek is waar blaren komen, denk ik dat je wel blarenpleisters kunt proberen. Kan geen kwaad. Als er dan alsnog een blaar komt doet het in ieder geval minder pijn (maar dan moet je wel echt eens serieus naar die schoenen kijken hoor, lijkt mij niet helemaal normaal dat je er na al die tijd nog steeds zulke blaren in krijgt)

Ik doe niet standaard aan stijldansen :wink: Dat doe ik speciaal voor het gala.
Van gewoon lopen krijg ik geen blaren.

Hoi
ja blarenpleisters werken prima.
Ik heb ze ooit van Hansaplast gebruik. Vooraf je voet reinigen en vetvrij maken goed drogen en dan plakken.
Gaat goed komen!!
Succes

Ik heb ook de doorzichtige blarenpleisters gehad.
Eerst inderdaad even schoonmaken, goed afdrogen en daarna de blarenpleister(s) erop doen.

• Neem voor de zekerheid meerdere mee omdat die van mij ook wel eens loslieten

Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face: Ik merkte met de leukoplast ook dat ie toch een beetje verschoof, ook al plakte het heel sterk!
Dus tijd om preventieve blarenpleisters te halen ^.^

Je kunt ook proberen in te tapen, dat doe ik ook altijd als ik schoenen moet inlopen. Dus gewoon een paar stukken sporttape op en rondom de plekken waar je blaren krijgt. Niet zo’n mooi gezicht als het open schoenen zijn trouwens haha.

^
Dat had ik dus geprobeerd en dat hielp niet.

OT: De drogist raadde gelkussentjes aan, ben benieuwd …