Blanes!

Hee, wie van jullie is er al eens in Blanes geweest?
Wij gaan met 7 vriendinnen deze zomer,
maar we zijn erg aan het twijfelen over welk hotel etc.
We hebben twee opties:

Europa & Pi Mar

Maar over Pi Mar zijn ook veel slechte reacties, iemand al eens daar geweest?
Europa is een appartement, dus moeten we zelf koken haha, maar daar zijn geen slechte reacties over, maar weet iemand, krijg je in een appartement handdoeken?

Iemand verder nog tips over Blanes?

x

Ik ga zelf deze zomer naar Europa en je krijgt daar wel handdoeken. Probleem is alleen dat die vaak niet worden vervangen, en anders 1x in de week dat je daar bent hehe.

ik ben al eens een keer in blanes geweest, maar k ken die hotels niet,

t is echt een leuke stad en vooral als je uit kunt gaan (waar ik toen nog te jong voor was)

hoe oud moet je dan zijn? wij zijn allemaal 17 of 18 is dat oke?
welk hotel ben jij dan geweest? en is het een aanrader?

voor uitgaan is het idd een hele leuke stad:)

Ben in europa geweest…Handdoeken werden bij ons na heeeeeel lang zeuren een keer vervangen dus neem wat mee! De appartementen zijn niet zo als op de foto, het is allemaal wat armoediger:P Ook is die eigenaar een redelijke zeur. Wij deden weinig verkeerd dus op ons had hij niet veel aan te merken maar heb hem nogal tekeer horen gaan tegen andere groepen. Vaak om een klein iets. Ook houd ie niet van herrie savonds op je balkon. Als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand en zul je een leuke tijd beleven! Wij hebben het er echt geweldig gehad. Je zit daar echt SUPER centraal! Linksaf het appartement uit heb je busstation, rechtsaf kom je meteen bij een supermarkt en daar weer de hoek om heb je een verzamelplek voor reisorganisaties waar ook de snackbar zit en daarnaast kun je met je GOGO card (als je daarmee gaat) bier wijn en sangria drinken voor 1 euro tot 11 uur savonds ofzo. Tenminste dat was 2 jaar terug. Ook ben je daar meteen bij de winkels! Oja, het strand is echt verschrikkelijk hahahha, doet pijn aan je voeten en in de branding zitten/liggen is ook niet echt fijn. Maar bij het zwembad is veel gezelligheid vonden wij! Verder is de kroegentocht heel leuk!

Nog wat tips voor appartement europa:

• Bij aankomst meteen controleren of er iets kapot is of ontbreekt, je wil natuurlijk wel je borg terug en daar doen ze al snel moeilijk over!

• geen vieze handdoeken achterlaten, houden ze ook borg op in

• altijd je membercard meenemen, je kunt dan afdingen bij winkels, soms goedkopere drank

• vroeg bij het zwembad je handdoek op een strandbedje ivm drukte, anders loop je bedje mis,

• pinnen IN een bank, niet aan de buitenkant, je kaart kan worden ingeslikt

• voor de rokers onder jullie is er een tabakswinkel! 2 jaar terug lagen de prijzen een stuk lager dan hier in nederland dus dat zal nu ook wel zijn. Die zit in de richting van die bank, moet je dan even uitzoeken kan ik zo niet uitleggen.

• als je de kans krijgt, ga zeker met je (eventuele) partypakket mee naar barcelona! Het is echt super. De ramblas is geweldig winkelen en leuke eettentjes vind je daar.

• Ik geloof op maandag (moet je even op internet opzoeken) is er een markt in oud-blanes. Moet je wel redelijk vroeg opstaan maar is zeker de moeite waard! Wij hebben daar echt wat leuke dingetjes gekocht. Het makkelijkste is om je appartement uit te lopen, dan rechts te gaa, langs de supermarkt te lopen, alsmaar rechtdoor te gaan tot je aan zee bent en dan links aanhouden. Je komt dan vanzelf in oud blanes terecht.

• mocht je met je partypakket naar lloret by night gaan, pas alsjeblieft op! De mensen zijn daar heel anders als in Blanes en je bent zo je spullen kwijt als je even niet op let.

ps. Hoop dat jullie kookpitjes (die erg minimaal zijn:P) beter werken dan bij ons. Als we die pitten aan hadden konden we geen lampen gebruiken dan sprongen de stoppen hahaha. Dan moest je weer wachten op de monteur. Mocht je met de monteur afspreken, zorg dat er iemand in je apppartement is want hij staat zo binnen ookal is er niemand.

Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, al met al raad ik je zeker aan naar europa te gaan, wij hebben het super gehad! Veel plezier.

Wij zijn vorig jaar in Blanes geweest! Echt zo ontzettend leuk:)
wij zaten op La Masia, dat is een camping, maar zit ook een appartementencomplex op. Echt superchill. Heel groot balkon, voor leuke feestjes;) Het is ook heel erg dicht bij het strand en vooral bij uitgaan. Wij wouden eerst ook naar Europa gaan, maar dit was vol. Wij waren blij dat we hier zaten. Veel dichterbij alles:) Handdoeken worden volgens mij wel vervangen. En je hebt kookpitjes;) en je kunt ook naar de twee zwembaden op de camping. maar iig is blanes echt heeeel erg leuk. En zeker een avond naar Lloret gaat, is ook supertof! succes met het vinden van een appartement;)

Ik ben in geen van beide geweest maar ik vind een appartement vaak fijner dan een hotel… Je hoeft niet te koken, het is alleen mogelijk. In een appartement is het fijn dat je s’ochtend ontbijt kan maken eigen beleg & lekker koud drinken in je koelkast kan bewaren. Met lunch hetzelfde verhaal & s’avonds kan je gewoon “uit eten”. Er zijn genoeg eettentjes op elke hoek waar je voor 4 euro een pizza of lasagne of iets eet. En natuurlijk zit er op elke hoek een snackbar!
In een hotel ben je eigenlijk verplicht te eten wat hun maken en in goedkopere hotels is het eten vaak niet te eten of zelfs zo slecht dat je er ziek van kan worden. Ook moet je daar ontbijten en lunchen om een bepaalde tijd en vaak is zelfs dat niet lekker.

Ja moet je tussen half 10 en half 11 ofzo ontbijten, nou dan lig ik nog te pitten hoor :’)

we hebben geboekt voor europaaaaaaa

wij ook deze zomer europaaa =D

Ik, en ben in hotel Europa geweest ja. Heb er elke nacht kut geslapen. Wij zaten aan de kant van de straat waar al het uitgaans volk door heen liep. Je hebt echt lawaai tot 6:00. Maakt niet uit als je zelf uit gaat, maar ik ben niet later dan 3:00 uit gegaan, omdat het toch niet helemaal wat voor die vriendin en mij was.
Dus nja, succes ermee :stuck_out_tongue:

Ik ben in Europa geweest met school, er was bij ons niet echt iets mis, behalve dat er soms geen koud water was in de douches, maar je moet gewoon de drukke douchtijden vermijden. =) Verder lijken de gangen veel op de gangen van The Grudge, als je erheen gaat, zal je het wel zien xD.