blackberry - pingen.

hleuu, ik heb even een vraagje aan de meisjes (jongens?) met een blackberry. Ik wil er zelf misschien eentje, maar ik snap een paar dingen niet over dat ‘pingen’. is IM nou hetzelfde als Pingen, en moet je er dan voor betalen? want op sommige sites zie ik staan dat pingen helemaal gratis is, en bij andere zie ik weer iets met abbo’s staan. misschien is dit een beetje onduidelijk, maar als je een BB heb snap je misschien wel waar ik het over heb. Dus ik zou het heel fijn vinden als een van jullie hier misschien zeg maar een beetje uitleg over kan geven. En natuurlijk: vinden jullie het een goed mobieltje? smsen doe ik het meest met m’n mobiele telefoon, dus daarom leek me zo’n qwerty-toetsenbord wel handig. nou kijk maar wat jullie ermee kunnen, en sorry voor dit lange verhaaltje xd

up? (:

Ik ken veel mensen die een BB hebben en die zijn er helemaal weg van! Pingen is gewoon chatten met elkaar, (alleen mensen met BB kunnen dat) je voegt elkaar toe door middel van een “code” die iedereen heb. Geef je die code aan elkaar kan je elkaar uitnodigen. En om te pingen, heb je wel internet op je telefoon nodig. Dus je betaald alleen voor het internet bij HI bijv: 10 euro per maand onbeperkt internetten. En dan kan je gewoon pingen. Snappie?

Een BB zonder internet is nutteloos. Als je een BB koopt kun je ook soort van speciale blackberry internet erbij doen, waardoor het mogelijk is dat je kunt pingen.
Met pingen kun je berichten en bestanden versturen naar andere BB gebruikers & dat is gratis als je dus dat speciale bb internet ( Hi heeft ‘‘Blackberry Eindeloos Online’’ , KPN ‘‘Surf&Mail Blackberry’’ etc.) hebt.

ok, maar bb’s hebben ook wi-fi toch, dus zou je alsnig moeten betalen voor internet of kan het dan gewoon via je draadloos internet dat je ook op je computer bijv, gebruikt (:

dat is wel gewoon gratis, ook int buitenland. iig, zo zit ik met mn iphone - die kan ook gewoon verbinden met draadloze netwerken, al heb ik wel internet ja haha, maar ook int buitenland (waar internet vreselijk duur zou zijn) kan ik int hotel met wifi wél internetten :slightly_smiling_face:

al raad ik je een iphone aan. loooooooove haha. maar daar begin ik niet over, anders ben ik lang niet klaar! xx

HTC is beter, geloof mij.

die lijkt me ook looovely, voor internet en msn enzo.
maar met een iphone heb je t állemaal.
goedebesturing, internet, camera, alle applicaties om de dingen die je nietkunt wél te kunnen (bv. filmen met 3G) en aaaallemaaal spelletjes, elke dag meer, ook al je smsjes kun je behouden & je kunt ook mms’en. teksten kopieren&plakken… oooh ilóve my iphone :smiling_face_with_three_hearts:

Ja, een iphone of HTC telefoon lijkt me ook wel leuk. Maar ik had dit jaar al een samsung star, en die vond ik eerst ook heel leuk ook vanwege het touch screen enzo, maar ik ben er toen wel achter gekomen dat ik touch screens toch wel heel irritant vind xd

jaa, op sommige telefoons is touchscreeen echt super irritant!
maar…
nu dus even over dat pingen hè zoals andere meisjes (jongens?) al zeiden, je hebt dus internet nodig en daar krijg je dus een code voor en die deel je met de mensen waarmee je wilt pingen en that’s it!
okee, eigenlijk herhaal ik wat de andere meisjes (jongens?) al zeiden, maarja!

daar zou ik mee oppassen… ik had in het begin geen bb internet abo,en toen ging mijn bb in plaats van via de wifi op een of andere manier op t betaalde internet,
resulaat: ongeveer 20/30 euro aan extra kosten waardoor ik toch maar een bb internet abo had aangeschaft.
(helaas is mn bb een maand na aanschaf gestolen :’( )

ja, heb het al gehoord van een vriendin. je moet echt een abbo hebben om te kunnen pingen. dus dan koop ik liever een goedkopere nokia :grinning_face_with_smiling_eyes:
en dat’s echt heel kut van je gestolen mobieltje. dat had ik dus ook met m’n star. was toen echt booooooos :zipper_mouth_face:

t leuke is dat mijn star de maand vantevoren ook al gejat was :zipper_mouth_face: 2 x op school in 2 maanden…

pingen is een soort msn gesprekje tussen blackberry’s onderling. je kan je code zien bij opties en dan status en kunnen andere mensen je toevoegen. je hebt er wel internet voor nodig.

dus je kan niet pingen met wifi internet?
dus je moet persé speciale bb internet hebben om te pingen?:open_mouth:

jup. kut ehh? maar ik ben die fase nu al voorbij. hou het wel bij smsen (:

----

ik zou gewoon ehm, naar de winkel gaan en daar info vragen is het allerbeste. ik was vandaag nog bij een tmobile winkel, per maand ietsvan 11 euro bij betalen voor internet en als je geen internet hebt kan je niet pingen zo simpel ishet.

Ik heb mijn bb nu ongeveer 2 maanden en echt ik ben verslaafd!
ik heb nieteens zoveel vrienden met bb ofzo en toch is het top! mensen die belangrijk voor me zijn ping ik gewoon en het lijkt wel sneller te gaan dan sms… ik heb een Iphone gehad en bijna iphone4 gekocht en ben blij dat ik inplaats daarvoor een bb heb genomen!

ehmm ik heb een samsung galaxy S en ik heb ook ping… en het is gratis als je internet hebt…