Blackberry aanschaffen

[i]Hoi dames,

Ik heb een serieuze vraag over de BlackBerry Curve. :’]

Ik zit eigenlijk te overwegen om een Blackberry aan te schaffen, dan de prepaid versie; dus dat wil zeggen de BlackBerry Curve 8520 (als ik het goed heb). Vaak komt het voor dat ik voor school het een en het ander moet regelen, voor mijn stage en werk e.d. Ook het gratis pingen vind ik ideaal

Ik heb op kieskeurig.nl wat research gedaan en het blijkt toch een degelijke telefoon te zijn.

Toch heb ik er een aantal vragen over;

• Ik wil heel graag mijn provider van Vodafone. Ik snap alleen niet hoe het zit met een BlackBerry-pakket. Ik weet dat het per maand ¤12,50 kost, maar wat kun je dan allemaal? Zit dan het pingen en/of internet ook inbegrepen?
  • Hoe zit het met de smsjes/bellen? Moet ik deze apart aanschaffen? (persoonlijk zou ik dat niet erg vinden. Dan zou ik ¤30,- per maand kwijt zijn aan beltegoed, zonder maar ook vast te zitten aan een abonnement, waar je makkelijk overheen kunt gaan).
  • Stel, ik zou de toestel bij MediaMarkt, BCC of enig andere winkel halen in deze trend, zou dan ook een omruilactie gelden?

En het belangrijkste; wie heeft er ervaring met deze telefoon?

Ontzettend bedankt voor de uitleg![/i]

Waarom niet bij media, film en muziek?

De enige vraag die ik kan beantwoorden is ‘wie heeft er ervaring met deze telefoon?’ en dat heb ik. Ik vond hem niet praktisch en handig, een lelijk menu hebben, een irritante scrolltoets hebben en hij liep vaak vast, er zit Wi-Fi op, maar dat doet het amper. Kortom, ik vond hem helemaal niks. Nou ben ik wel één van de weinigen, bijna iedereen heeft tegenwoordig een Blackberry en vind hem geweldig. Een klasgenoot van mij heeft de Bold gehad en nu de Curve en vond de Bold fijner. Een ander klasgenootje vind de Curve helemaal geweldig.

[i]Oh, het spijt me dat ik de topic verkeerd heb geplaatst.

De enigste forums waar ik kom is Lifestyle, Seks & zo, Liefde&Boys en Beauty.

Zal even doorgeven dat ze deze topic moeten verplaatsen. Maar het is natuurlijk niet de antwoord op mijn vraag hè :p[/i]

Misschien heb je wat aan de topics van Benthe? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee sorry ik kan je niet helpen, mijn ouders zijn nogal tegen blackbarry’s omdat sommigen er gezondheidsklachten van krijgen, dus zie dit maar als een up :slightly_smiling_face:

Haha @ Crazyforyou
Haha, sorry Die_Rooie, geniale naam trouwens ;d

Maar de Bold is ook een stukje duurder hè, dus logisch dat deze beter is. Ik zou graag de Curve willen aanschaffen omdat hij kwantitatief goedkoper is. Natuurlijk verwacht ik wel een degelijk toestel, maar hij kan zeker niet tegen de Bold opboxen. :slightly_smiling_face:

Ohja, ik heb twee vrienden waarvan de Blackberry dezelfde maand nog is opgestuurd omdat hij kapot was.

[i]Haha, ik moest me flink inhouden toen ik die topic las.

Nee, ik ben iemand die toch wat serieuzer is, als ik iets wil aanschaffen :’][/i]

@livethegoodlife,
jij hebt het over de oudere Curve

ik heb ervaring met de Curve 8520
ik vind em wel fijn, werkt goed enzo over de rest weet ik niet zo veel want ik heb de Curve met een abbo
oohja en je moet voor apart betalen voor prepaid om op te waarderen,
gewoon zo opwaardeer kaart van de supermarkt!
veder kan ik je niet helpen, maar ik raad de telefoon echt aan.

Oh sorry, ik wist niet dat daar prijsverschil in zat, haha.

Ja, klopt, ik heb het wel over de oudere.

Dus dan zou ik per maand een kaart moeten kopen van ¤30,-. Dan kan ik de ¤12,50 gebruiken voor de BlackBerry Blox, en ¤10 voor de smsjes :slightly_smiling_face:.

Ik heb hem nu ong een jaar, vind het een prima telefoon nog helemaal geen problemen mee gehad. Vind hem niet veel slechter dan de bold alleen typt de bold wat lekkerder… Ik heb hem ook los gekocht omdat mn telefoon was gestolen en heb toen gewoon een blackberry internet abbo erbij genomen. En dat kan volgens mij ook gewoon op die manier bij prepaid. En daar zit dan je pingen, internet en mail enzo bij in.

En die Blackberry pakket die je moet aanschaffen. Dat is gewoon onbeperkt ping/internet/mail, of zit daar een limiet aan?

Ik hoor dat blackberry heel vaak vast loopt. 4 vriendinnen van mij hebben er een (Nieuwe curve, oude bold, nieuwe bold, torch) En ik hoor ze minstens 2 keer per pauze roepen “Ah stop met vastlopen!”

Just sayin’ (:

Haha :’], maar goed. Ik oriënteer even verder, dat sowieso.

Bij mij is het onbeperkt. Mijn telefoon loopt echt nooit vast maar je hoort het idd wel meer!

Ik hoor sommigen heel erg zeuren over hun blackberry, maar ik heb er eigenlijk nooit problemen mee! Heel afentoe moet 'ie wat langer laden, maar dat is alleen als ik net iets gedownload heb en nog niet opnieuw heb opgestart!
Ik heb zelf de bold 9700, maar m’n moeder en broertje hebben de curve 8520!
Ze zijn er alletwee erg tevreden over =)

Hmm, bij vodafone heb ik gezien dat ik een BlackBerry Curve 8520 (de zwarte) kan kopen in combinatie met de Blackberry pakket voor 179,99 euro. Vind ik nog best meevallen, aangezien ik dan tot 1 juli 2011 gratis de dienst kan gebruiken van de blackberry pakket en dus niet iedere maand 12,50 hoef te betalen + dat er ¤10,- btg zit…