Blaasontsteking

Hey!

Ik heb nu al drie keer blaasontsteking gehad in een korte tijd, steeds nadat ik seks heb gehad met mn vriendje. De dokter zegt ook dat het komt door seks. Ik heb volgens mij alles al gedaan om het te voorkomen maar ik krijg het toch weer. Heeft iemand misschien ook last van dit probleem? of misschien een oplossing?

als je seks hebt gehad, naar de wc ‘uitplassen’ heb ik gehoord

gebruik je condooms of de pil? misschien ligt het daaraan? blaasonsteking komt door slechte hygiene volgens mij, ik heb het ook een paar x gehad.

Ik had een tijdje terug wel steeds 't gevoel dat ik blaasontsteking had, maar ik denk dat het bij mij door het condoom kwam. Nu doen we het namelijk zonder en nu heb ik nergens last van…?

Ik raad je nu niet aan geen condoom te gebruiken, bij ons zijn ze gewoon heel toevallig op en vertrouw ik eventjes op de pil.

Eerst gebruikten we geen condoom omdat ik aan de pil ben, maar ik dacht misschien is het juist verstandiger om wel een condoom te gebruiken maar dat heeft ook niet geholpen. Voor de seks douchen we meestal en na de seks ga ik altijd gelijk plassen en was ik mezelf. Dus volgens mij kan het ook niet aan een slechte hygiëne liggen.

Dat, en je moet het altijd van boven naar beneden schoonmaken, zeg maar naar je kont toe…*awkward* en cranberry sap drinken.

ja ik weet hoe ik moet afvegen *haha* en daar kan het ook niet aan liggen want het is pas sinds ik een vriendje heb. Ook slik ik al cranberry capsules met heel veel cranberry erin, helpt ook niet genoeg. Helaas…

Ik krijg het dan juist. =.=

Misschien offtopic, maar waarom cranberry-sap of -capsules?

Kan je de dokter niet meteen om advies vragen dan?

Oh…jammer! Sorry, heb verder geen goed advies…

Omdat het goed voor je blaas is, meestal gebruikt men het om blaasontstekingen te voorkomen. Het houdt je blaas schoon, vooral omdat ze je urine heel erg zuur maken, en hier kunnen bacterien dus niet tegen. En je natuurlijke afweersysteem wordt er beter van. =)

Voor en na de seks plassen. En je urine verzuren (cranberry, vitamine C)

Oh oke, wist ik niet. Misschien best een idee cranberrysap te gaan drinken dan, om het maar te voorkomen. ;p

Kon je het trouwens niet meteen aan je dokter vragen? als je er toch bent.

Je moet idd na de seks plassen, niet vanwege de hygiene maar omdat je anders je plas inhoud. Eig moet je dat zoveel mogelijk voorkomen, als je moet plassen meteen doen en niet inhouden. Toen ik een vrij pijnlijke blaasontsteking had (echt met een stekende buikpijn) werd me dat advies gegeven en elke dag een schoon onderbroekje :'3

Maar het kan ook aan de pil liggen hoor, ik weet niet hoe lang je al aan je huidige pil zit, maar ik weet nog dat toen ik op onderzoek uit ging ik tegen kwam dat de pil dergelijke bijwerkingen kan hebben. Als je echt niet van je blaasontstekingen af komt moet je mss overwegen op een andere pil over te stappen? Overleg iig met je arts over de mogelijkheden.

Ik had er ook veel last van, ik drink nu 's ochtends bij het ontbijt vaak rooibos thee en na de seks naar de wc (en geen seks met volle blaas). en sowieso genoeg drinken dat het ‘doorspoelt’ zeg maar.

Je moet echt plassen na de seks, zodat alle bacteriën eruit kunnen.

Ik heb daar in het verleden ook vaker last van gehad, maar sinds ik na de seks na de wc ga om te plassen en om alles eruit te laten lopen, heb ik nergens meer last van.

Weetje wat ook helpt! Veel Jus d’orange drinken. Had eerst ook veel last van blaasontstekingen en toen ben ik dat heel veel gaan drinken. Nu heb ik nergens meer last van! (en Jus d’Orange is ook lekker haha)

Precies je moet naar de WC gaan, toevallig moet ik dat eigenlijk ook altijd :stuck_out_tongue:
Ik had er in de zomer heel veel last van, ik had cranberry oplosspul & cranberry sap en dan was het na een week weer helemaal weg :stuck_out_tongue: