Blaasontsteking?!

Hallo meiden… ik wil even horen of hier ook meiden zijn met hetzelfde probleem of misschien tips.

Het zit namelijk zo. Ik ben nu al een aantal keer naar de dokter geweest voor een urine test omdatik dacht dat ik blaasontsteking had maar elke keer bleek het niet zo te zijn… ik vind het zoo vreemd want ik moet zovaak op een dag plassen dat ik er helemaal gek van word. Soms ben ik net naar de wc geweest en ga ik zitten en moet ik alweer. En net als bij blaasontsteking ook regelmatig een branderig gevoel en pijn… ik ben ten einde raad en heb geen idee meer wat het is. Is er toevallig iemand die het zelfde heeft/heeft gehad?

Hoeveel drink je op een dag?

Hoeveel precies is verschillend de ene dag meer als de andere dus durf zo niet te zeggen hoeveel. Maar probeer wel de hele dag door genoeg water te drinken.

ik ben vroeger super ziek geweest vanwege blaasontsteking! Heb je voor dat je dit probleem had een keer hele erge blaasontsteking gehad? hierdoor kan je blaas zeg maar minder plas aan en kan gevoelig worden. Dit is mij ook overkomen en heb zelfs is in mijn broek geplast omdat ik niet snel genoeg aan een wc kon komen… schaam :cold_sweat:
Als je het gevoel krijgt van een branderig gevoel neem meteen een paracetamol. als je nou niet zo van de medicijnen bent kun je cranberry thee of zelfs gedroogde cranberries kopen, deze besjes zijn een beetje zuur (ik vind ze heerlijk) en zijn goed voor je blaas. hopelijk heeft dit je een beetje kunnen helpen! succes <3

Ah echt super bedankt voor je reactie! Ik zit al aan de cranberry tabletten dat is ook wat goedkoper denk ik dan dat ik steeds cranberrys moet kopen. Weet niet of het ook beter helpt hoor merk er namelijk nog niet echt iets van…
De paracetamol tegen het branderige gevoel heb ik nog niet geprobeerd dus dat ga ik zeker doen! Die heb ik bijna altijd wel bij me.
Ik heb inderdaad al wel eens eerder blaasontsteking gehad, maar er komt nu dus elke keer niks meer uit de testen. Ik kan het ook niet lang ophouden en moet ook heel vaak plassen. Is dit bij jou nu minder en heb je daar nog wat voor gekregen of is er nog iets aan gedaan ofzo?

Als ze niks kunnen vinden dat wijst op een blaasontsteking/urineweginfectie, is 'ie er ook niet.

Vaak moeten plassen kan ook verband houden met diabetes. Heb je ook veel dorst?

Nee klopt het is er ook niet. De titel is misschien een beetje verwarrend wist niet zo goed hoe ik het anders moest noemen… Maar heb niet veel dorst. Probeer juist veel te drinken, niet omdat ik daar zin in heb maar omdat ik het gevoel heb dat dat moet…

Misschien heb je een prikkelbare blaas of chronische blaasontsteking. Dat is hoe mijn huisarts het bij mij noemt.
Ik heb heel snel “last” van mijn blaas. Dan doet plassen pijn, moet ik constant naar het toilet maar komt er amper wat uit, symptomen die je linkt aan een blaasontsteking, maar er zijn bij mij ook bijna nooit bacteriën in mijn urine te vinden die duiden op een blaasontsteking of urineweginfectie.

Nu gaat het bij mij meestal wel snel weer weg. Vaak heb ik er last van wanneer ik te weinig gedronken heb, of veel alcohol gedronken heb waardoor ik wat uitgedroogd ben, of simpelweg mijn weerstand wat laag is.
Wat bij mij op het moment zelf helpt is kamille thee, veel drinken, en in het ergste geval een ibuprofen. Vaak is het bij mij na een halve dag weer weg.

Ik slik tegenwoordig extra vitamine C. Je hebt speciale vitamine C tabletten met extra cranberry extract. Door het zuur hierin kunnen bacteriën zich niet nestellen in je urinebuis, en ontsmet het. Misschien kan je dit een keer proberen.
Je kan het ook als kuur nemen. Ik heb dat ooit gedaan met de cranberrypillen van Roter (volgens mij?), op het moment dat ik veel last had van mijn blaas en dit hielp heel goed.

Verder is er aan een prikkelbare/spastische blaas weinig te doen, maar ik moet zeggen dat je er na een tijdje wel mee leert om gaan, zodra je weet wat voor jou het beste werkt. En misschien kan je het er met je huisarts eens over hebben, die kan waarschijnlijk ook wel tips geven over preventie en zo.

Wauw heel erg bedankt voor alle tips! Jou symptomen komen echt precies overeen met die van mij! Ik heb nog wel vitamine C 1 potje met tabletten van 1000 mg. Ook heb ik nog cranberrypillen. Kan ik het zo op deze manier ook combineren of raad je me meer die Cranberrypillen van Roter aan? Je noemt het een kuur, maar ik neem aan dat je wel bedoeld dat je die cranberrypillen gewoon in de winkel kunt kopen en niet bij de apotheek weg moet halen?

Ik slik zelf preventief elke dag 1000mg vitamine C, is ook nog eens goed voor de algemene weerstand, whiii.
Ik raad eigenlijk geen specifiek merk aan, maar die van Roter was bedoeld om als kuur te gebruiken volgens mij, dan nam je er twee per dag voor een week ofzo. Maar dat kan ook met pillen van een ander merk natuurlijk. En ik koop mijn vitamine C en andere supplementen altijd bij een gewone winkel, ja. Ik slik momenteel de 1000mg van De Tuinen. Cranberrypillen neem ik eigenlijk niet meer, want ik heb al een tijd niet meer heel veel last van mijn blaas gehad, maar toen ik er een periode heel vaak last van had hielp het wel goed.

Als je momenteel nog last hebt van je blaas, zou ik met die cranberrypillen een kuurtje proberen. Meestal staat er in de bijsluiter wel wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is voor dagelijks gebruik, of als gebruik bij een kuur. In ieder geval stond dat bij de cranberrypillen die ik gebruikte meestal op de verpakking, omdat het supervaak gebruikt wordt als behandeling of als preventiemiddel bij blaasontstekingen.

Ik heb ondervonden dat voor mij de ideale oplossing dagelijks vitamine C slikken, veel thee en water drinken (maar niet teveel hoor, dat is dan ook weer niet goed, haha), en niet al te ongezond leven. De enige keren dat ik er nog echt last van hebt is als ik iets van bovenstaande niet doe, of als ik gestrest ben.

Hopelijk ben je er snel vanaf! :3

super bedankt voor al je tips! Ik ga het zeker proberen. zit nu al aan de cranberrypillen dus hopelijk word het met de vitamine C erbij nog beter :slightly_smiling_face:

Ik had ook veel last van blaasontsteking. Ik ben daarmee naar mijn gynaecoloog geweest en die zei mij dat ik elke keer na geslachtsgemeenschap moest douchen. En dat mijn vriend dat ook moest doen. Hij dacht dat het kwam door geslachtsgemeenschap. Ik douchte mij altijd na het vrijen en mijn vriend ook dus kon dat onmogelijk de oorzaak zijn. Heb dan ook beginnen opzoeken op internet en kwam tegen dat veenbessen goed zijn tegen blaasontsteking. En ook vitamine C (reclame weggehaald)

het probleem met veenbessen is dat het enkel bescherming bied wanneer je ze blijft eten of drinken. maar sindsdien heb ik wel veel minder blaasontstekingen. Ik wissel nu momenteel cranberrypillen af met sinaasappelsap en citroensap en pompelmoessap. Zo moet ik niet elke dag hetzelfde gebruiken

Heel erg bedankt voor je tips!
Douchen elke keer na geslachtsgemeenschap lijkt me inderdaad ook niet echt de oplossing.
Ik zal de cranberrypillen ook eens proberen af te wisselen met sinaasappelsap en citroensap en pompelmoessap (al heb ik geen idee wat pompelmoessap is, maar het is vast wel lekker haha)

Hey!
Zeer bekend probleem.
Ik heb al tijden last van constant naar de wc moeten. Hiermee bedoel ik eigenlijk constante aandrang, er komt weinig uit. In het verleden 2x blaasontsteking gehad maar dat was wel anders. (veel pijnlijker) Toch even laten testen, maar dat was het dus niet. Vervolgens bij de huisarts een SOA-test moeten doen, hier kwam ook niks uit wat ik al wist… Tijdje aangekeken en toch weer naar de huisarts. Ik ben toen doorverwezen naar bekkenbodemfysiotherapie omdat mijn huisarts dacht dat ik een overactieve blaas/bekkenbodem heb. Dit kon de fysio bevestigen.
Een aantal tips:
-Ga naar de huisarts!!
-Ontspanningsoefeningen doen
-Jouw hersenen geven door aan je blaas dat je moet plassen, hier moet je dus juist niet aan toegeven. Gewoon tegen jezelf zeggen: “Nee, ik hoef niet naar de WC!” als je een uur daarvoor al geweest bent. Je blaas kan veel meer vasthouden dan je denkt!

Hope this helps

Als je een blaasontsteking hebt plas je meestal maar een heeeeel klein beetje, en dan moet je vlak daarna inderdaad weer. Het zou kunnen hoor, wat goed helpt zijn cranberries en bier(ja echt)

Ik heb zelf ook veel pijn bij plassen of als mijn blaas volraakt. Ik heb hiervoor speciaal een kijkoperatie gehad en het blijkt dat twee spieren down there zichzelf tegenwerken. De ene is ontspannen om het te laten lopen maar de andere probeert het op te houden. Hierdoor is mijn blaas ook nooit helemaal leeg als ik van het toilet komt, daarom moet ik een kwartier later weer. Moet hier eigenlijk bekkenbodemfysiotherapie voor hebben maar daar heb ik atm geen tijd voor/zin in.

Ik heb er ook last van. Veel de aandrang om te plassen maar dan kleine beetjes, en vooral veel pijn NA het plassen, dus niet tijdens. Ook doet het vaak al pijn als ik nog niet eens geweest ben, terwijl ik het niet echt lang ophoud ofzo. Zo vaak getest op blaasontsteking of bijv een schimmelinfectie of iets anders, maar bij mij is er ook niks duidelijks uitgekomen.

Mijn ernstig gevoelige blaas is vanzelf overgegaan. verder dronk ik gewoon veel water ook al betekende dat ik als nog heel vaak naar de wc moest maar dan blijft alles wel mooi schoon binnen zodat je niet weer blaasontsteking krijgt