Blaasontsteking

Hey dames, ik heb een probleempje. Ik heb ontzettend snel een blaasontsteking en ik baal hier heel erg van. Ik heb sindskort weer een nieuwe vriend, elke keer als ik seks met hem gehad ga ik daarna gelijk naar de wc. De laatste keer heb ik dit ook gedaan en nu heb ik dus toch weer een ernstige blaasontsteking. Ik heb mezelf aangeleerd om dit gelijk te doen want als ik het niet doe weet ik 100% zeker dat ik de volgende dag een blaasontsteking heb.

Nu is mijn vraag; heeft iemand anders hier misschien ook last van of weet iemand hoe ik een blaasontsteking kan voorkomen terwijl ik gewoon al naar de wc ga?

Alvast bedankt!

Misschien langs dokter? Je krijgt het wel heel snel en daar hebben wij geen wondermiddeltje voor.

Doe ik altijd al, omdat de pijn zo erg is dat ik altijd antibiotica nodig heb. Ik moet dan altijd gewoon een potje inleveren en dan krijg ik een antibiotica. Maar hier zit ik niet elke keer op te wachten en in het weekend is het ook niet zo handig. Ik dacht misschien heeft iemand een andere tip… Las laatst ook ergens over plassen vóór de seks? Maar dan lijkt het mij juist dat als je daarna niet gaat dan die bacteriën er dan nog zitten en je het alsnog krijgt?

cranberrys en het sap ervan zou helpen zeggen ze!
en idd goed uitplassen na de seks, blijf evt daarna nog even zitten en ff persen. dan zijn de laatste beetjes er ook uit (klinkt best vies haha)

Ik heb gehoord dat cranberrysap drinken helpt. Daar zou een stofje in zitten wat je weerstand verhoogt ofzo.
En natuurlijk van voor naar achter vegen na het poepen :slightly_smiling_face: .

Ik heb dat ook altijd ook altijd meteen daarna naar de wc maar het bleef , tot ik met mijn ex zonder condoom seks ging hebben toen had ik het niet meer. Dus bij mij is het denk ik dat ik niet tegen dat glijmiddel kan ofzo
beetje nutteloze reactie

Gewoon goed veel water drinken, cranberry sap drinken of de pilletjes daarvan. Brandnetelthee help ook heel goed

Dit, alleen heeft de werking van cranberrysap niks te maken met een bepaald stofje of je weerstand, maar vanwege de lage zuurgraad :wink: Ook cranberrysupplementen helpen goed.

Verder gewoon langs de huisarts.

Klinkt beetje raar, maar ik had dit probleem ook. Had alles geprobeerd, plassen na en voor de seks, cranberry sap, tabletten en wat er nog meer te bedenken valt. Uiteindelijk begonnen met na de seks, max een halfuur, meteen de douche in en alles goed ‘uitspoelen’ met de douchekop.

Er bestaat ook iets als een allergie voor zijn sperma. Ik heb het idee dat mijn lichaam heel erg reageert op dat van mijn vriend en met het spoelen er van zorg je ervoor dat ‘indringers’ dus eruit worden gespoeld.

Sinds een halfjaar heb ik al geen blaasontsteking meer gehad terwijl ik dat voorheen elke week had…

Ze hebben bij de kruidvat enzo van die cranberry capsules dir. moet je gewoon nemen.

Als je zo vaak een blaasontsteking hebt en er telkens mee naar de huisarts gaat, lijkt me dat hij op een gegeven moment een onderhoudskuur gaat voorschrijven omdat je het chronisch hebt. Dat heb ik ook, ik heb een doosje met antibioticapillen en die moet ik slikken als ik seks heb gehad (kan ook dat de huisarts adviseert ze dagelijks te slikken).

Naar dokter zelf dokteren is niet te doen,die weten beter wat ze jou het beste kunnen geven.

Ik had een periode dat ik om het half jaar met een blaasontsteking zat.
Vooral als ik meerdere keren in het weekend/week seks had.
Ik slik cranberrypillen van de Etos en drink geregeld de sap van de Lidl.
Ik klop hem af, want ben al bijna een jaar clean.

Volgens mij kun je de dokter vragen om je een voorraadje antibiotica te geven, die je steeds mag hebben nadat je seks hebt gehad, zodat je voorkomt dat je steeds weer blaasontsteking krijgt.

Als ik weer ns symptomen begin te krijgen, drink ik heel veel water om de boel goed door te spoelen. Dit werkt wel voor mij. Hoeft niet voor jou te werken natuurlijk, maar het kan geen kwaad.