Blaasontsteking?

Hey meiden!

Sinds gister ben ik nogal grieperig. Keelpijn/hoofdpijn/spierpijn/koorts etc. Nu had ik vannacht opeens heel erg dat ik moet plassen en dan was het heel weinig en had ik daarna nog de hele tijd het idee dat ik moest plassen. Vanochtend brandde het ook onwijs. We hadden thuis van die stokjes waarmee je kunt testen of je een blaasontsteking hebt of niet. Daar kwam dus uit dat ik het wel zou hebben. Ik kan pas vanmiddag naar de dokter, maar nu is het branderig gevoel eigenlijk over? Ik twijfel nu of ik naar de dokter zou gaan, aangezien ik dan helemaal naar de stad moet (30 minuten met de auto) omdat alle huisartsen hier zijn gesloten in het weekend. Als ik niet ga en het word vannacht/morgen weer erger is het janken natuurlijk, maar stel nou dat er niets is en ik met m’n zieke kop helemaal daarheen ga?

Voor ze zekerheid zou ik wel even gaan want een blaasontsteking is niet in 1 x over
Maar mocht je besluiten om niet tegaan heb ik een goede. Tip voor je
Als je weer last hebt van een mogelijke blaasontsteking. Drink cranberry sap
Dat helpt echt en goodluck een blaasontsteking is geen pretje

Kan je niet even die huisarts bellen en dan vragen wat zij denken dat het beste is? Beterschap verder :slightly_smiling_face:.

Ik ben al aan de cranberrysap :relieved:
En het is misschien wel een goed idee om even te bellen ja. Al raden ze meestal wel aan om dan even langs te komen denk ik.

Die kans zit er wel in ja… Maar zoals al werd gezegd, je bent vaak niet 1, 2, 3 van een blaasontsteking af. Kans is groot dat er toch wel iets is. Het is dan alleen aan de huisarts te bepalen of het kan wachten tot maandag.

Veel jus d’orange drinken, dat helpt ook :wink: Maar cranberry sap blijft het beste. Succes!

Stokjes waarmee je kunt testen of je blaasontsteking hebt? Waar kun je die kopen?
Verder heb ik laatst ook een topic aangemaakt, daar staan heel veel tips in om blaasontsteking te voorkomen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook blaasontsteking voor de 2e keer deze maanden, en ik had precies hetzelfde. Ik denk eigenlijk wel dat je blaasontsteking hebt want ik had ook een branderig gevoel en dan was het weer weg, maar het kwam wel weer terug.

Volgens mij hebben we die stokjes toen online gekocht. Zoiets als dit:
http://www.thuistesters.nl/blaas-en-urineweginfectie-zelftest-thuistest
alleen hebben wij een andere maar die kan ik even niet vinden

Hoe lang had jij gewacht om naar de dokter te gaan?

Nou toen ik het de eerste keer had was ik pas een week later gegaan maar dan kan het nog erger worden, maar gelukkig is dat niet gebeurt en toen ik het de 2e keer, nu dus had, heb ik 2 dagen gewacht

Hmm ja ik denk dat ik toch maar wel even vandaag ga, ook al is het pas sinds vanochtend. Voel me altijd zo’n zeikerd als ik na 1 ochtendje klachten gelijk naar de dokter ren :pensive:

Ik denk niet dat de huisarts je een zeikerd vindt als je al gelijk komt hoor, een blaasontsteking is hartstikke pijnlijk. Je moet er sowieso niet lang mee rond lopen, zonder er iets tegen te doen.
Je kunt wel al veel water drinken en kijken of het dan beter gaat?

Neejoh tuurlijk ben je dan geen zeikerd. Maar heb je ook pijn in je rug of dat niet?

Nee dat niet gelukkig, wel overal spierpijn maar dat komt van de griep.
Denk dat ik het toch nog even een dagje aankijk en veel cranberry sap drink want nu heb ik eigenlijk nergens last van. Mocht het nog erger worden vandaag dan bel ik wel, ze zitten daar toch 24/7

Bedankt voor al het advies in ieder geval!

Ik denk ook dat ik een blaasontsteking heb, fijn… maar heb echt een hekel aan huisartsen bezoeken, kan je er ook vanaf komen zonder antibiotica??
BTW, loop er al sinds eergisteren mee, maar vandaag valt het mee vergeleken met gisteren.
En Jinxcat, bij mij heb ik er sochtends het meeste last van en savonds bijna tot niet.

Ik heb vaak gehoord dat cranberrysap enkel preventief werkt?

Vitamine C, granberrysap of pillen slikken en veel thee of water drinken.
Twijfel je? Ga even langs voor de zekerheid.
Al las lik laatst dat antibiotica ook niet altijd geweldig is voor een blaasontsteking.

Ja veel thee en water drinken deed ik al, heb manderijntjes mee voor de rest gewoon plassen wanneer je voelt dat je moet toch?

Heb trouwens wel gemerkt -misschien dat dit aan mij ligt en ben ik raar- dat het helpt als je naar voren leunt als je gaat plassen, dat je jezelf als het ware zeg maar dubbelvouwt (snappen jullie 'm nog??) Dat helpt bij mij tegen het branderige gevoel