Blaasontsteking of schimmelinfectie?

Heey,
Ik heb sinds gisteravond bij het gaatje van mijn vagina een heel erg heet gevoel of zo iets ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, het is een gevoel alsof ik de hele tijd wat er uit moet persen om dat gevoel weg te krijgen. Dus ik ging even afwachten tot vandaag maar nu heb ik het nog steeds en ben ik wel gewoon ongesteld geworden, verder heb ik dit nooit bij mijn ongesteldheid en heb ik gewoon normale ongesteldheidsbuikpijn. Ik heb al vaker een blaasontsteking of schimmelinfectie gehad en ik wist ook waardoor dat kwam, dus daar heb ik op gelet dus door die dingen kan het niet komen. Nu vroeg ik me dus af is dit een blaasontsteking of schimmelinfectie?
Ik heb geen pijnlijk gevoel bij het plassen of dat het jeukt, alleen dat ‘‘hete gevoel’’ en de buitenste huid van het gaatje, dat huidje rond de opening van je zegmaar, is ietjes roder en opgezwollen (sorry voor vieze details :upside_down_face:) Alvast bedankt :kissing:

-

Ga er mee naar de huisarts, die kan meteen kijken of het een blaasontsteking/schimmelinfectie/iets anders is

Ik zou eigenlijk wachten totdat je niet meer ongesteld bent en als je dan nog klachten hebt naar de huisarts. Bij blaasontsteking ‘moet’ je volgens mij wel pijn bij het plassen hebben en bij schimmelinfectie jeuk.

^hoeft niet perse, ik heb een keer 2 weken met een blaasontsteking rondgelopen omdat ik alleen een kriebelig gevoel had maar geen pijn bij het plassen of iets dergelijks.