blaasontsteking - naar dokter in andere stad

Sinds begin september woon ik op kamers. Ik ben toen totaal vergeten me in te schrijven bij een dokter in de stad waar ik nu woon dus ik sta nog steeds in mijn “thuis dorp” ingeschreven. Nou heb ik vermoedelijk blaasontsteking dus ik wil morgenvroeg even naar de huisarts. Maar omdat ik dus nog thuis ingeschreven sta weet ik niet of ik bij de studentenhuisarts op de campus terecht kan in de stad waar ik nu woon (ik ben wel student maar studeer niet op de campus, ik loop stage voor 5 maanden). Weet iemand of dit kan? En hoe zit het dan met de pil? Als ik me inschrijf bij die huisarts moet ik daar dan ook voortaan de pil halen bij de apotheek, of kan dat nog gewoon bij de apotheek in mijn thuis dorp?

En heeft iemand in de tussentijd tips om de blaasontsteking te verzachten. Ik ga zo bijna dood hier :frowning_face:

Het gedeelte over de dokter zou ik niet weten maar cranberry sap is goed voor de blaas meende ik.

Zie dit maar als een up.

Je kan wel bij de huisarts op de campus terecht, maar dan zul je dit waarschijnlijk zelf moeten betalen en dan moeten indienen bij je verzekering, aangezien je dan een passant bent.

Je kunt je wel inschrijven bij die huisarts (Is ook net zo makkelijk denk ik, want stel je voor dat je met spoed hulp nodig hebt, dan is dat niet zo’n heel gedoe en heeft hij/zij gewoon je medische gegevens) En als je wil dat je pil bij je apotheek thuis klaarligt, kun je dat gewoon aangeven bij het bestellen van de pil, dan faxen hun dat naar jouw thuisapotheek.

Ben toevallig doktersassistente haha.

(En tips: Veel drinken drinken drinken! Zodat de blaas gespoeld wordt. En cranberrysap is daar inderdaad goed voor, maar anders gewoon water, het gaat erom dat de blaas zoveel mogelijk gespoeld wordt)

Ik geloof dat als je de standaard verzekering hebt, mag je naar elke dokter die je wilt. Maar dat weet ik niet zeker.

Mensen waren me net voor. –