blaasontsteking na sex.

Hee
Ik heb gisteren sex gehad met me vriendje. We hebben niet echt een condoom gebruikt omdat ik de pil slik. Maar nu heb ik dus last van een blaasontsteking.
Heeft iemand tips om er vanaf te komen zonder naar de huisarts te gaan ?
en hoe dit kan ?

xx unknown_girl_xx

je moet daar sowieso naar de huisarts voor gaan, want het is een bacteriele infectie en als je er niets aan doet kan die een nierbekkenonsteking veroorzaken, wat verschrikkelijk pijnlijk is.

Je moet ook altyd na de sex gaan plassen, zo voor kom je een blaasontsteking!
Maar zou naar de huisarts gaan, die heeft er wel tabletten voor!

Waarom zou je niet naar de huisarts gaan? Die hoeft echt niet te weten waardoor je een blaasontsteking hebt.
En je komt er alleen vanaf met een kuurtje en die krijg je alleen bij de huisarts.

Je moet altijd na de sex naar de wc gaan :’)! Dat zei mijn ex vriendje altijd haha. Maar je kan dus zo even laten testen bij de huisarts en dan krijg je een kuur voorgeschreven.

Ik had hier ooit ook een topic over gemaakt, zie hier: http://forum.girlscene.nl…king/list_messages/188411

Uiteindelijk is het bij mij na een paar dagen over gegaan door HEEL veel water te drinken, echt heeel veel… Rustig aan te doen, cranberrie sap te drinken…

Ik ben er vanaf gekomen zonder naar de dokter te gaan of pillen te slikken, maar ik weet niet of dat bij iedereen geldt…

Had ik ook altijd last van… ben er ook nooit voor naar de huisarts geweest,
Gewoon veel drinken en het beste is om van dat cranberrysap te drinken omdat dat de bacterien wegspoelt door je urine buis ofzo? ik weet niet precies (":

Okee. ik ga eerst een tijdje gwn dit proberen. Gaar het an niet over of word het niet minder zal ik naar de huisarts gaan. dankje!

De dokter zegt meestal gewoon cranberry sap drinken, je moet niet te veel antibiotica nemen dan word je immuun.

Hoe kun je nou weer ‘niet echt’ een condoom gebruiken?

Afijn, ik heb sowieso een gevoelige blaas maar vertik het om steeds antibiotica te gaan halen bij blaasontsteking. Ik drink altijd een pak sinaasappelsap leeg en dan is de pijn weg.

Ik zou wel antibiotica nemen, voordat je een nierbekken ontsteking krijgt. en idd cranberry sap drinken en na de sex altijd plassen.

Nou niet echt een condoom gebruiken, eehm we deden eerst zonder condoom. En toen later bedachten we ons dat het wel slim was een condoom te gebruiken $$

Ga gewoon naar de dokter en haal een antibioticakuurtje, na een dag voel je al geen pijn meer.
En die cranberry sap is allemaal leuk en aardig, maar als het bij jou niet helpt zit je straks met een nierbekkenontsteking en daar word je niet vrolijk van.

had ik ook altijd last van als we het zonder condoom deden. gewoon voor & na de seks plassen, ik krijg dan geen ontsteking. het is wel altijd gevoelig daarna, daarom doe ik het toch liever met condoom.

Dit is geen goed advies, de dokter eet je niet op. Ik vind het echt slecht als je als moderator niet eens weet wat het beste is.

nou op zich is het wel prettig want ik ga niet zo graag naar de huisarts. en dan is dit een ander alternatief toch?

Dus als je moderator bent moet je alles weten ?

Zo dan. Ik ben er ook vanaf gekomen zonder dokter hoor.

Dat vraagt de huisarts wel, zodat hij of zij tips kan geven om het de volgende keer te voorkomen. Ik kreeg het advies om een tampon met yoghurt in te brengen om de zuurgraad te veranderen, wat ik niet heb gedaan. Gewoon meteen naar de wc gaan en anders meteen schoon spoelen onder de douche.