Blaasontsteking in het buitenland

Hoi,
Ik ben sinds dinsdag op vakantie/stage voor 6 weken. Ik voel alleen een blaasontsteking opkomen. Wat kan ik nu het beste doen?

Kijk even of ze een drogist/apotheek daar hebben die van die cranberrypillen heeft waardoor je een blaasontsteking mee kan voorkomen en genezen wanneer het een beginnende blaasontsteking is. En veel cranberrysap drinken, als ik een blaasontsteking voel aankomen neem ik altijd die pillen en cranberrysap meestal gaat het dan over. Wanneer dit niet helpt zou ik toch even via je verzekering of dokter informeren naar welke arts je daar het best kan gaan en wat hun als advies geven.

Bij sommige mensen helpt dit maar bij andere heeft het totaal geen effect. Bij mij helpt het wel dan drink ik heel veel water en thee zonder suiker. Ik zou toch wel even achter die pillen aan gaan en vitamine C slikken dat kan eventueel ook nog helpen in combinatie met veel drinken. Ik heb een keer gehad dat ik zelfs al bloed plaste maar dat het een uur later gewoon weg was doordat ik zoveel had gedronken. Maar die cranberrypillen helpen ook echt goed wanneer ik een blaasontsteking voel opkomen slik ik ze.

Ik zweer bij heel veel water drinken en cranberrypillen! Helpt bij mij erg goed. Cranberry sap overigens ook.

Veel vitamine c pillen slikken, helpt er bij mij echt prima tegen.

Cranberry en veel drinken is meer om te voorkomen. Als je het al hebt werkt dat vaak niet. Ik weet niet of je via de apotheek ook pillen ervoor kan krijgen of dat dat moet met een verwijzing van de huisarts.

Dit is niet waar. Als je blijft drinken worden veel bacteriën weggespoeld, maar zeker niet alles. Je voelt dan inderdaad geen pijn meer, maar op het moment dat jij weer minder gaat drinken daardoor, slaan die weer net zo hard toe. Dan kan het uitlopen in een nierbekkenontsteking en ben je verder van huis.
Gewoon langs een dokter gaan, desnoods met een collega die Spaans en Engels ofzo kan.