Blaasontsteking en andere klachten sinds seks

Sinds ik vaste seks heb, laat maar zeggen. Of laat ik het even burgelijk zeggen: een relatie. Heb ik non stop klachten. In het weekend, voor het weekend, en vooral na het weekend.
Blaasontsteking, pijn bij het plassen, bultjes. Seks maakt meer kapot dan je lief is, en mijn ding is me toch vrij lief eigenlijk.

Nu zegt men dat je ná de seks naar de wc moet. Dit doe ik meestal, soms val ik in slaap, maar meestal doe ik het wel. Maar dan nog heb ik een sterk ruikende urine geur, zeer vervelend.

Andere hier ervaring en klachten?

Ik zou je na de seks ook goed wassen, proberen dat gelijk te doen. Bultjes erbij is niet goed, heb je onbeschermde seks? Dan zou dit eventueel een soa kunnen zijn, even naar de dokter is dan wel het beste.

Voor de zekerheid: hebben jullie allebei een SOA test gedaan of zijn jullie elkaars eerste? En weet je dit zeker? (Heb je bijv. zijn testuitslag gezien?) Zo ja, dan is dat uitgesloten… zo nee: ga naar je huisarts.

Zonder antibiotica gaat een blaasontsteking vrijwel nooit over. Laat je bij je huisarts daar dus testen op een blaasontsteking.

Daarna kun je ter preventie (dus als je het al hebt werkt het niet meer) cranberry tabletten van de drogist nemen. (Het is een natuurlijk middel, maar wel wetenschappelijk bewezen dat het werkt.)
De bultjes zijn dan waarschijnlijk gewoon omdat je huis geïrriteerd is.

Ook is het belangrijk om toch echt goed iedere keer te gaan plassen na de seks.

Mocht je er na al deze dingen nog steeds last van hebben heeft je vriend misschien de blaasontsteking bacterie ‘in zich’ (mannen hoeven hier niet altijd direct last van te hebben) en is het goed als hij zich ook laat testen bij de huisarts.

Heb je er daarna nog last van is het het verstandigst om het met condoom te doen.

Nee niet wassen! De kans dat je de bacteriën in je urinebuis duwt is groot…
Eerst plassen, dan wassen. :slightly_smiling_face:

Ja hij heeft zich getest op een soa en ik was vorige week ook bij de dokter. Heb een zalfje gekregen voor de ge-irriteerde huid en voor een infectie eventueel.
Geen soa dus.

Maar ben je ook geweest voor je blaasontsteking? Want dat kunnen ze alleen testen via urine… en dat gaan ze natuurlijk niet doen als jij het niet aangeeft.

(Als je er te lang mee rondloopt kun je een nierbekken ontsteking krijgen en moet je naar het ziekenhuis, dus ik zou maar gaan.)

Al paar keer geweest, eerste keer sloeg de antibiotica niet aan, daarna tijdje weg geweest, maar heb het niet heel heftig. Plassen doet niet heel pijn alleen de geur is vervelend

Ik zou toch maar om andere antibiotica vragen, anders gaat het nooit over…

Dat bedoelde ik inderdaad, eerst plassen. Was het vergeten erbij te schrijven haha =)

Ik zou inderdaad terug gaan naar de dokter en zeggen dat het niet aanslaat.

Het ruikt dus ammoniakachtig? Misschien kan je cranberrypillen nemen, dan heb je sowieso minder blaasproblemen.

Heey. ik heb daar ook een tijdje last van gehad. Goed veel cranberry’s eten, sinaasappelsap drinken enzo werkt preventief best goed. Maar ik vergeet het ook wel eens en dan bestel ik meestal een kuurtje via internet :slightly_smiling_face: Zijn capsules van het merk www.wellsvaginalcare.nllen zij verkopen dus producten voor als je last hebt van jeuk en irritatie na het vrijen. Beter is natuurlijk voorkomen, dus veilig vrijen is lang niet zo’n gek idee hoor!

^ Die producten zijn helemaal niet nodig. Het lijkt me verstandig als ze eerst voor blaasontsteking naar de dokter gaat voor je spulletjes gaat aanschaffen.

Pure cranberrysap werkt het beste. Nog beter dan capsules of wat dan ook. Het is niet altijd even makkelijk te vinden, maar wij hebben het nu standaard in huis gezien zowel mijn moeder als ikzelf meerdere keren blaasontsteking hebben gehad.

Veel cranberrysap en water drinken bij een blaasontsteking. Ik heb nu anderhalf jaar een relatie en ik had daar de eerste maanden ook echt last van. Nu ga ik altijd plassen na de seks en daarna probeer ik me vaak te wassen. De dokter zei tegen mij dat er sperma in je urinebuis komt waardoor je een ontsteking kan krijgen, dus je moet dat echt proberen te voorkomen. Wat LaConasse zegt is dus waar, je duwt het met gelijk wassen juist je urinebuis in. Succes!

Oh ja en wat héél belangrijk is: áls je een antibioticakuur krijgt moet je 'm echt afmaken. Vroegtijdig stoppen kan als gevolgen hebben dat de hele kuur voor niks geweest is omdat het dan nog niet helemaal weg is en makkelijk weer terugkomt. Ook moet je opletten bij antibiotica dat je kans hebt dat je pil dan niet zo goed meer werkt, maar ik weet niet of je het double dutch doet of alleen een pil slikt?

Dat! Plus, als je een kuur niet afmaakt, heb je de kans dat de bacteriën resistent worden tegen de antibiotica en heb je er niets meer aan. Dus goed afmaken!