Blaasonsteking

Hee mensen :slightly_smiling_face:

Ik heb vandaag de ontdekking gedaan dat ik blaasonsteking heb.
Als ik plas, plas ik ja, een sorta rode vloeistof uit. (Urine met bloed?)
En ik ga zo het potje naar de dokter brengen.

Maar, nu de vraag.
Ik heb gisteren seks gehad, en ik dacht, Komt het daardoor?
Want ik lees er best veel over, maar dat komt alleen maar voor bij wat oudere vrouwen. (En ik ben bijna 15)

Zo ja, heeft iemand een oplossing? (Dat het niet terugkomt na de seks)

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

is het je eerste keer seks of niet?

Ehm, ja, sorta.
(De 1e keer waren we te zenuwachtig, dus lukte het niet zo goed)

Blaasontsteking door seks. It’s possible, ik spreek uit ervaring… helaas…

ik heb op dit moment ook een blaasontsteking.
of nouja, ik heb nu een antibioticakuur dus het is nu al bijna over.
maar ik had het waarschijnlijk ook door sex,
omdat ik niet meteen naar de wc ging zegmaar.
maar ik had geen bloed ofzo, alleen wel pijn en heel vaak moeten enzo

Heb ik ook gehad, alleen dan niet met bloed?

Ik had het vorige week toevallig ook, ook met bloed. Het had er waarschijnlijk mee te maken dat k niet meteen naar de wc ging na de sex. Het komt vaak voor dat het daardoor komt zei de dokter tegen mij;)
Gewoon naar de dokter gaan, aan een kuurtje en weg is het =)

Oke, bedankt iedereen!

Dus, gelijk plassen na de seks?

Ik heb het ook een keer gehad, ja eigenlijk hoor je gelijk te plassen na de sex. Ik had toen al vaker seks gehad en was daarna niet naar de wc geweest… dus ik denk dat je gewoon pech hebt en het niets met de eerst keer te maken heeft. Maarja voortaan dus wel doen :grinning:

Hmmm… ik plas nooit na de sex :’)
Maar hoe kan je een blaasontsteking van sex krijgen?

Ik daarvoor dus ook niet, nu soms wel maar nog steeds niet altijd. Ben te lui om op te staan dan.:kissing: Maar de huisarts-assistent had het me uit gelegd, iets met dat er dan meer bacteriën zijn en bij vrouwen is de urinebuis heel kort, ook korter dan mannen-> komt meer bij vrouwen voor, dus dan heb je ook sneller een ontsteking.

Ah, bedankt meiden!

Ik heb nu een kuurtje van zo’n 5 dagen, elke dag 4 pillen inmenen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook al lang last van een blaasontsteking, de dokter heeft idd gezegd dat sex de situatie kan verslechten. Je geraakt er echt moeilijk terug vanaf, het komt gewoon terug.

Je hoeft ook niet per se een bloed te hebben bij een blaasontsteking, hoor.
Ik heb echt al supervaak een blaasontsteking gehad in mijn leven(Niet door de sex, maar ik ben gewoon heel gevoelig voor blaasontstekingen).
En ik heb nog nooit bloed erbij gehad.

@Iemand anders; Als jij je antbioticakuur goed slikt, komt een blaasontsteking niet terug hoor. Je kan er wel gevoelig voor zijn, net als ik, dat je er sneller last van hebt.

Ik heb er deze zomer ook 1 gehad omdat ik te weinig dronk, omdat heel veel werkte, maar het deed echt superveel pijn, heb ook een kuurtje gedaan en heb het sindsdien niet meer gehad!

grr heb het nu waarschijnlijk weer
had me antibiotica ook niet goed genomen…