Blaasonsteking .. verbergen ?

Heeei,

Ik heb een vraagje. Ik heb nu last van een blaasontsteking en ik wil morgen graag naar de dokter voor antibiotica, maar ik wil niet dat mijn ouders erachter komen dat ik naar de dokter ben geweest daarvoor (om bepaalde redenen). Het is toch mogelijk dat je ouders er niks van horen? Ik bedoel dat ze niet later een afschrift krijgen waar dat op staat… want dat wil ik absoluut niet

Misschien moet je dat aan je huisarts uitleggen wat de omstandigheden zijn dat je ouders geen afschrift mogen krijgen. Een huisarts heeft zwijgplicht geloof ik dus dat moet geen probleem zijn denk ik?

Hoe oud ben je?

Ik ben 18

Lezen jouw ouders je post?

Als arts moet je aan het einde van je studie een eed afleggen waar oa in staat dat je zwijgplicht hebt voor elk van jouw patiënten.
Als je aangeeft aan je huisarts dat je niet wilcdat je ouders erachter komen, dan komt het goed.
Maak je geen zorgen wat dat betreft!

Nee die lezen dat niet haha. Bedankt voor de reacties, zal het morgen dan gwn uitleggen dat ik dat niet wil :slightly_smiling_face:

Blaasontsteking kan je ook gewoon ‘zo’ krijgen hoor, daar hoef je geen seks voor te hebben gehad.

Maar in principe hoeven ze er niet achter te komen via de huisarts, maar als jouw ouders jouw zorgverzekering betalen heb je denk ik wel grote kans dat ze een rekening krijgen voor de antibioticakuur, als je eigen risico nog niet op is. Dus ik weet niet hoe de huisarts dat precies doet.

Waarom wil je niet dat je ouders het weten? :slightly_smiling_face: Je kan een blaasontsteking op heel veel manieren krijgen dus je hoeft niet bang te zijn dat je ouders weten dat je seks hebt gehad oid.

Ja maar het punt is dat ik nogal een slap verhaal had opgehangen aan me moeder over waar ik sliep, wat ze ook niet echt geloofde. En het is al eens eerder geweest dat ik daarvan een blaasonsteking had. Dus als ik het nu weer heb zegt dat al genoeg ben ik bang.

Maar denk niet dat ze daarachter zullen komen, als jij zelf je zorgverzekering betaald komt er een brief binnen met jouw naam erop.

Even nog een vraagje, ik ben vandaag dus naar de dokter geweest en had het uitgelegd aan vrouw daar, maar die zei nee sorry het komt wel te staan op een brief van de verzekering. Mijn moeder maakt die altijd volgens mij open… Valt er dan niks aan te doen? :frowning_face:

Hmm ik zou sowieso aangeven dat je het niet fijn vindt als je ma steeds je post open maakt, je bent ten slotte al 18. Dan mag ze eigenlijk je post niet ongevraagd inzien.

En bij blaasontsteking denk je inderdaad niet meteen aan seks. Het komt vaker voor, doordat men te weinig drinkt.

Nou zoals hierboven gezegd kun je blaasontsteking ook krijgen als je nog nooit geen seks hebt gehad (vrouwen zijn daar een stuk gevoeliger voor). Dus je hoeft toch niet perse te zeggen waarvan het komt ?!

Ja maaaar door bepaalde omstandigheden (heel verhaal)zou me moeder meteen weten dat het door seks is gekomen, en ik wil écht niet dat ze dat weet.

Dit ja.
Ik heb wel eens een MAP gehaald bij de ha en wou ook niet dat mijn ouders dat te zien kregen, toen moest ik de MAP zelf betalen en dan was het prima. Anders krijgen ze inderdaad een rekening.

Ik vind het ook wel een beetje raar dat je moeder je post openmaakt of is dat gek ? Mijn moeder maakt echt nooit mijn post open,dat doe ik bij haar ook niet en zij dus ook niet bij mij.
Het enige wat ze zegt : er is post voor je.

Ik heb zelf meerdere keren blaasontsteking gehad, antibiotica helpt bij mij niet tenminste… Blaasontsteking kom je vanzelf weer vanaf dus als je het idee hebt hoef je niet perse naar de huisarts.
Wat bij mij heel erg helpt en geholpen heeft is ; Roter cysteberry ( als ik het zo goed schrijf ). Als ik het gevoel al krijg dat ik blaasontsteking krijg dan neem ik er een en weg is het. Ook is de echte blaasontsteking zo weg.
Is gewoon te koop bij etos, kruidvat en hier zelfs gewoon bij de supermarkt voor ongeveer 15 euro.

Succes xx

Uhm, ik heb op dit moment geen oplossing voor je, maar ik kan je in dit geval wel aanraden om je papieren post gewoon uit te zetten, en in plaats daarvan de afschriften per mail te ontvangen. En verder tja, apart idd dat jouw moeder je post openmaakt, als er jouw naam boven staat. Beterschap.

Ze zegt juist dat haar ouders NIET haar post openmaken. Dus als ze een rekening krijgt kan ze die gewoon zelf betalen omdat ze 18 is.