Blaasonsteking door Seks?

Ik heb sinds een paar dagen ontzettende pijn bij het plassen,
Ik denk dat het blaasonsteking is, maar ik weet het niet zeker.
Kan dit door de seks komen, of?

Ja.

Ja dat kan, door even te plassen na je seks hebt gehad verminder je de kans op een blaasontsteking.
(spoel je bacteriën nso weg)

jep, dat heb ik ook gehad. en het kwam telkens weer terug, snapte niet waar het vandaan kwam. ik ben toen na de dokter geweest en zij zei toen dat ik na de seks na de wc moest gaan om ‘zijn’ bacteriën weg te spoelen. =) en dat helpt wel!

Jaa dat kan, dat is letterlijk kut.

Nou nee, je plast niet door je vagina.

Ja das waar… :cold_sweat:

ja kan, heb ik ook gehad.
geen seks met een volle blaas en daarna even naar de wc gaan :wink:

Oké ik snap ff 2 dingen niet:

1. Als je geslachtsgemeenschap hebt, gaat hij toch in je vagina en niet in je plasbuis? Hoe the hell kan je dan blaasontsteking oplopen?

2. Waarom moet je dan ook gaan plassen na de seks? Je plas komt niet uit je vagina?

@LaLeticiaa
Omdat dat allemaal dicht bij elkaar zit down under :wink: Dus zijn bacteriën komen daar ook, dus als je daarna even gaan plassen ‘spoel’ je ze in feite een beetje weg en heb je minder kans op blaasontsteking.

handige tips… ik heb ook blaasontsteking gehad…
maar als je bij de dokter even je plas brengt in een potje onderzoekt de assistent dat
even kort en kan je dezelfde dag nog bij de apotheek een kuurtje halen, dan is het
echt zo over! wel 4x per dag een pil slikken en als je aan de pil bent werkt die nietmeer…
maar in iedergeval het is dan na die kuur zo over! succes en sterkte meiden met blaasontsteking ; )

Je vagina en urinebuis zitten echt vlak bij elkaar. Waarom denk je dat blaasontsteking voornamelijk een vrouwen kwaaltje is?

Dit soort dingen moeten echt bij biologie behandelen…

Haha nou inderdaad, soms verbaas ik me echt over mensen die bepaalde dingen niet weten. Waarvan ik toch eigenlijk dacht dat het algemeen bekend was.

Dat van de pil is echt niet waar;). Je bent gewoon nog beschermd hoor!

Ehm wat jij zegt is dus niet waar want bij een blaasontsteking krijg je antibiotica en dan werkt de pil niet meer, dus ben je NIET beschermd.

Klopt

hangt er van af welke antibiotica je hebt dan denk ik, want ik had gevraagd aan de dokter en die zei dat ik beschermd was;) en op internet staat hetzelfde

Antibiotica en de pil gaan over het algemeen niet samen.

Ik zou dat risico niet nemen en dan gewoon seks hebben met condoom.(al zou ik daar totaal geen zin in hebben met blaasontsteking ><)

ja dat kan maar dat staat hier al vaak zat en als je het niet snapt dan zoek je even op internet;)