Blaasinstrument spelen na trekken verstandskies?

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Wie speelt er een blaasinstrument en heeft haar verstandskies laten trekken. Bij mij gebeurt dat namelijk over een paar weken (3 weken voor carnaval). Tijdens carnaval moet ik elke dag super veel optreden met mijn bandje maar nu is mijn vraag dus of het dan -normaal gesproken- al genezen is en ik dus gewoon kan blazen?

Liefsx

up?

Na 3 weken heb je daar meestal niet zo veel last meer van. Volgens mij is de zwelling en alles meestal na een week verdwenen.

Het ligt eraan hoe je kies ligt en hoe snel het bij je geneest. Ik had een gekantelde [en nog niet doorgekomen] verstandskies en die moesten ze [ew!] opensnijden in de vouw van m’n wang. Daar heb ik wel een flinke tijd last van gehad, maarik had ook meteen de bovenste laten trekken, dus dat is natuurlijk dubbel.
Proberen je kaak/wang veel rust te geven voor die tijd, dan zal het vast wel goed komen :slightly_smiling_face:

De mijne zijn onder, ze staan gewoon recht en komen een klein beetje door, ze hebben alleen niet genoeg plaats en daarom moeten ze eruit. Ik hoop dat het meevalt want ik ben er eigenlijk best bang voor :blush:

ik speel klarinet, maar heb mijn tanden nog niet moeten laten trekken. Denk dat je dat mss best op het moment zelf best kan aanvoelen?
Wat speel je eigenlijk, ben ik best benieuwd naar