Blaas ontsteking

Hee meiden,
Sinds vandaag heb ik een blaas ontsteking, dit is de eerste keer en heel erg vervelend.
Ik ga dinsdag met school naar Köln met de bus en dat wil ik echt niet missen…
Het probleem is dat ik geen pillen durf te slikken, niet eens een halve paracetamol dus antibiotica al helemaal niet! Terwijl dát juist het gene is wat schijnbaar helpt (internet).
Weet er iemand toevallig een manier om snel van mijn ontsteking af te komen zonder pillen te slikken?

Liefs
P.S Ik las ergens dat Cranberrie sap hielp, dus dat hebben me ouders ook gekocht maar ik ben bang dat alleen met dat sapje het niet overgaat…

Waarom neem je de paracetemol dan gewoon niet,als je weet dat het helpt?? Je stikt er heus niet in hoor.

Cranberry say helpt wel wat, maar het zal niet in 1x over zijn

Ik had het eerst heel vaak, ik doe zelf ook liever niet aan medicijnen. Maar
Cranberry sap is inderdaad heel goed als je blaasontsteking hebt!! Maar verder weet ik niets dat helpt om er sneller vanaf te komen.

Cranberry sap drinken, en dingen die zuur zijn zoals sinaasappelsap. En gewoon heel heel heeeeel veel drinken tot je er gek van wordt!

Ik noemde de paracetamol om aan te geven dat ik zélfs zo iets kleins niet kan slikken, en anders echt met heeel veel moeite. Maar werkt paracetamol dan ook tegen ontstekingen?

Ik hoop dat de Cranberry sap werkt!
Hoeveel glaasjes per dag ongeveer?
En wat zijn jullie ervaringen?
Heel erg bedankt voor de tips/reacties trouwens :heart:

ah wat vervelend. Maar wat wil je tegen de pijn of zodat je niet telkens naar de wc moet ?

[i]Hmm geen idee, ik dronk toen in ieder geval heel veel de hele dag door, sowieso omdat ik normaal altijd veel te weinig drink.

Veel blijven drinken in ieder geval. Hoop dat je er als je naar Köln gaat minder last van hebt![/i]

heel herkenbaar ik kan ook geen pillen slikken
ik had medicijn die kan oplossen probleem was opgelost die wel mag openknippen door vla heen doen
veel drinken

Ik heb momenteel ook blaasontsteking. Maar paracetamol is puur om de pijn te verlichten, het is een pijnstiller, het zal dus niet helpen bij het genezen van je blaasontsteking. Een blaasontsteking kan meestal zichzelf wel genezen (dit duurt zo’n 3 weken dacht ik?) en inderdaad veel drinken.

Ik had afgelopen week heel erg last ervan dus ben toch maar even een antibioticakuur gaan halen. Na 1 dag voelde het al een stuk beter bij mij. Maar je kan altijd even naar de dokter gaan en vragen naar antibiotica die misschien in poedervorm ofzoiets verkrijgbaar is? (ik heb geen idee, ik slik gewoon pillen maar wie weet!)

Ik had een tijdje terug ook blaasontsteking en wilde ook liever geen capsules slikken, haat aan die dingen. Dus ik had gewoon gewacht, maar daarmee is het alleen maar erger geworden. Ik zou gewoon zo snel mogelijk naar de dokter gaan voor je dalijk ook bloed begint te pissen als blijkt dat Cranberry sap niet werkt. Sowieso, als je nu gaat krijg je waarschijnlijk capsules van 50 mg, als het echt erg is moet je capsules gaan slikken van 100 mg (dubbel zo groot dus o.o) Slik de capsule gewoon met het eten in (stop m dus in je mond als je je eten al fijn hebt gekauwd), dan voel je hem niet zo en heb je het haast niet door dat je hem mee af slikt (: Heeft bij mij in ieder geval heel erg geholpen!

Tegen blaasontsteking moet je echt antibiotica nemen
cranberry sap voorkomt het eerder

Ik zou toch maar medicijnen gaan slikken, aangezien je er anders hele nare gevolgen aan over kan houden.
En veel, heel veel drinken zodat je minder pijn hebt met plassen. (dan komt er tenminste wat uit).
O ja en antibiotica is veel handiger met innemen omdat het een dunne capsule is, die glijd zo weg.

Veel water drinken! daarmee spoel je de bacterie als het ware door. het is geen wonder middel natuurlijk maar wie weet helpt het wel.

In Citrosan (hete citroendrank) zit ook paracetamol verwerkt. Dus als je moeite hebt met pillen innemen, kun je dat misschien gebruiken.

Gewoon naar de dokter gaan in het ziekenhuis, die geeft je een recept voor de apotheker, kun je het zo afhalen. En met die pillen is het na 1 dag al minder en na een paar dagen al bijna weg. Oja en veel vitamine C

http://mens-en-gezondheid…nezen-met-citroensap.html

Ik ben dus ook ongesteld nu, dus ik voel me helemaal niet meer goed.
Zijn er misschien antibiotica zetpillen of in poedervorm of iets dergelijks want pillen lukt me echt niet!

je kan meestal ook oplospoeder vragen toch?
weet niet of het ook voor antibiotica is, maar dat kun je gewoon opdrinkn dan(:

ze hebben voor een blaasontsteking volgens mij van die kapsules die slik je zo door ze zijn namelijk glad :slightly_smiling_face: ik kan ook amper pillen slikken (zelfs moeite met de pil en die is super klein :stuck_out_tongue:) maar deze pillen slikte ik zo door…