blaartjes op tong.

• ik wist niet in welke cato het moest -

Ik heb erg lang gebeugeld (2 jaar blok, 2,5 jaar blokjes, maar doet er niet toe) en daarna kreeg ik voor boven een nachtbeugeltje en voor onder een spalkje.

Mijn beugel is er nu 4 maanden uit en ik moest al 3x terug voor dat spalkje, dat hij losging.

Oké allemaal overbodige informatie, sorry.

Vandaag stak het spalkje helemaal uit naar binnen toe en als ik dan praatte ging mijn tong langs dat ijzerdraad en als ik at enzo en dat deed natuurlijk pijn, want ijzerdraad prikt. En toen brak dat ding nog af ook, nog scherper.
[b]Nu zit mijn hele tong dus onder een soort blaartjes en het doet erg pijn.

Iemand een idee wat je dan het beste kan doen? Bijv. iets speciaals drinken ofzo? Alvast bedankt![/b]

PS: Ik ben nu wel van m’n spalkje verlost, ik krijg 2 nachtbeugeltjes (die ene die ik had voor boven bleek niet goed te zijn, irritante stagaires ook. Ze had een ijzer ding in m’n nachtbeugeltje gedaan. Dus de orthodontist zag die zo (ik liet die zien omdat ik weer spleetje kreeg) en hij zegt zo ‘wat is dit dan?’ tja weetikook niet he :'D omg ik vertel teveel overbodige info >_<)

zijn het een soort witte blaasjes?
dan kan het goed aften zijn.
moet je maar eens naar zoeken op google, je kunt er niet zo veel tegen doen volgens mij D:

Ik heb wel eens blaasjes onder mijn tong, die prik/bijt ik lek en dan zijn ze weg, haha.

Als het aften zijn: smeer en bessenjam op en als je dat niet hebt sinaasappelsap drinken. Het prikt even, maar zo ben je er wel sneller vanaf.

spoelen met superrol, tandpasta op smeren en ff met je tong uit je mond in laten trekken.

ik heb die dingen ook toen ik een beugel kreeg werd het erger. als ze na een week nog niet weg zijn, naar de dokter :]

Om het te ontsmetten zou ik spoelen met bocasan (spoel je ook mee als je aften hebt) of met afgekookt zout water voordat je gaat slapen, zodat het snachts goed kan helen. Verder kan je denk ik alleen maar afwachten.