Biscuit cake vulling?

fondant blijft prima in de koeling

plaats je hier een foto van het resultaat ben benieuwd :grinning:

ja hoop dat het lukt maar ik ga hem waarscheinlijk als ik me spullen optijd heb zondag maken…maar der is wat uitverkocht.misschien haal ik het wel hier ergens in de winkel ligt eraan of ik eerder weg kan op me werk
maar ik laat sowiso het resultaat zien!

trouwnes kan je ook de 2 lagen op elkaar plakken met botercreme?

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

misschien dat je hier nog ideeen voor je vulling uit kan halen

Je kan het beste als je een paar lagen maakt botercreme maken, als je daarvan langs de randen wat vult valt niet alles eruit :slightly_smiling_face: En dan kun je vullen met echt alles wat je kan bedenken xD Meestal doe ik een hele laag met botercreme, iets met caramel of choco, en vlaaivulling met meestal aardbeien. Dit valt altijd heel goed! En voor de rest kan je op de lijst kijken die hierboven mij staat :slightly_smiling_face: Succes!

dubbel

Dankjulliewel hoe maak je vlaaivulling dan?

Dat kan je gewoon in blikjes kopen, vaak alleen kersen en aardbei.

ik ga hem pas volgende week zondag maken…
dan post ik een foto hoop dat het wel lekker is!

Ik vind sowieso rolfondant erg vies. Heb je het wel eens geproefd?
Marsepein vind ik veel lekkerder…

Anyways, je hebt hier vast wat aan;
(Superleuk forum ook, heeel goed ter inspiratie.)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=15883

ik ben banketbakker. maar als jij een cake met rolfondant gaat maken dan val je sowieso door de mand want dat is echt niet lekker.
ik heb een recept voor een bakkers “cake” wat wij kapsel noemen
250 ei
125 fijne suiker
10 gr citroen rasp (dit is wel belangrijk)
125 bloem
ei/suiker/citroen bij elkaar en dat 10 min laten draaien en dan de bloem en door heen spatelen niet roeren maar om spatelen.
dat bakken op 190 graden als de kapsel terug veert als je je hand er oplegt dan is hij goed

voor de creme
250 roomboter
60 eidooier (geel)
100 fijne suiker
250 melk
zakje vanille suiker
eventueel smaak/kleurstof

boter luchtigkloppen
ei en de helft van de suiker verwarmen en dat 10 min kloppen
melk andere helft van de suiker en de vanille laten koken.
de gekookte melk een deel bij de ei met suiker doen dat doorroeren en terug bij de andere melk doen.
dat verwarmen totdat het net niet kookt.
en dat laten koelen. en in stappen bij je boter doen.

of 250 boter 1 zakje geleroom van de supermarkt en 100 fondant. maar fondant kan je niet in de super markt halen
ook hier boter goed luchtig draaien en dan de geleroom er bij en dan de fondant

Of je gebruikt zoeen creme met poedersuiker wat niet echt lekker is.

alles is aangeven in grammen

ik heb dit weekend ook een geboorte taart gemaakt!

http://1.bp.blogspot.com/_IiWoANgPyh4/TJ8CEiOuuRI/AAAAAAAABfY/prkJS9J1lLA/s320/P9251305.JPG

http://jemappelledenise.b…/geboortetaart-sammy.html

Leuk:)waar heb jij dat mee gemaakt?:

ik dacht juist dat rolfondant lekkerder was nog nooit gegeten hoor:)

bedankt voor de tip juul_ ik ga het proberen:Ois dit voor een taart van 24 cm?

marsepein is machtig hè. Da’s het enige wat ik weet :’).

Wel posten als hij af is he =D

wij hebben biscuitmix gebruikt van funcakes,
de taart is gevuld met danoontje,
en de bekleding is zelfgemaakt marshmallowfondant!

ja dat kan voor 24 of 26 cm

haha ja ik denk dat ik zondag ga maken maar moet even kijken zou hem namelijk al een week geleden maken:P
en hoelang moet die in de oven Juul_?of gewoon tot dat je denkt dat ie klaar is? en kan je dan ook digentjes erop schrijven zoalsmet rolfondant?
sorry voor al mijn vragen:$

aaaaah ben ik bezig heb ik geen poedersuiker voor de botercreme:(en geen winkel die nu open is…shit

ow bij ons wel vanaf 4uur

pff hij was mislukt al vond iedereen het lekker maar ik ga denk nu cupcakes maken met glazuur en die bestrooie met blauw witte muisjes.

en daarbij ga ik proberen omdat iedereen de fondant wel lekker vond een moskische bescuit taart te maken met een rand van fondant en daarboven op met muisjes en dan nog leuk versieren alleen ik weet niet of ik dan een slagroom vulling moet doen of banketbakkersroom ik denk de laatste en dan afwerken met botercreme?

schiet niet erg op met me taarten:O
wil ook binnekort denk zo workshop doen om het goed te leren en weten wat ik moet doen want ik doe maar wat:O