Biscuit cake vulling?

Heej meiden,

ik krijg binnekort een neefje:)
en nu wil ik een geboorte cake bakken…

heb het nog nooit gedaan dus wilde beginnen met een Moscovische cake te maken en die door 2 of 3 stukken te snijden en te vullen.
dan wil ik de bovenkant met rolfondant versieren en de zeikanten met blauw witte muisjes.

alleen nu weet ik geen goede vulling want met rolfondant raden ze aan om hem niet in de koelkast te doen maar bijna elke vulling die ik bedenk moet in de koelkast anders bederft het.

Dus weten jullie misschien een goede vulling en hoe ik dit het beste aan moet pakken?heb al beetje gekeken op internet maar zag niet echt iets staan ja champagne vulling enzo maar het is gewoon voor iedereen die wilt, dus ook kinderen.
Moet gewoon een lekker vulling zijn die iedereen wel lust…en niet TE machtig gewoon zoals je bv oook bij de bakker haalt(een marsepein taart ofzo)

Misschien iemand die vaak bakt:)

Alvast heel erg bedankt!:slight_smile:

ik geloof dat hier ook een paar meiden bij de bakker werken of een opleiding doen tot banketbakker(geloof dat ik dat ooit ergens gelezen had)
misschien weten hun hoe ik dit het best kan doen of iemand die vaak taarten maakt thuis:P

had ook een boekje besteld hoe ik dat moest maken alleen had me bestelling niet binnen gehad en ik denk dat ik het ook niet meer optijd krijg!
dus dat is een beetje jammer.

upje dan maar?

niemand?

Gèèn idee, up voor jou.

ik heb geen idee
upjeee voor jou.!
en gefeliciteerd! (:

Dankjewel duurt nog eventjes begin oktober maar moet natuurlijk wel even oefenen!:slight_smile:

dankjullie voor de upjes:)

ik vul het vaak met banketbakkers room, en een laagje jam, erg lekker!
maar je kunt het veel beter bekleden met marsepein, en versieren met fondant. :wink:

maar marsepein is toch moeilijker?(las ik teminste op internet.dat fondant makkelijker werkt enzo?)maar niet dus:P

maar ik wou het ook met banketbakkers room doen en dan aardbeien jam ofzo doen dus bv eerste laag banketbakkersroom en dan de 2de laag jam alleen dan moet hij in de koelkast en ze zeggen dat het mooier blijft als die eruit blijft?anders gaat het nat worden en uitlopen ofzo?

en maak jij ook altijd je eige botercreme om het over de taart heen te doen zodat de marsepein eraan plakt zeg maar?(zoja hoe:P)

Als het te machtig is neem je toch gewoon een kleiner stukje :stuck_out_tongue: ?

Ik gebruik altijd gesmolten marshmellow als glazuur, dus gewoon een bak marshmellows met flink wat poedersuiker en een beetje water in de magnetron, beetje experimenteren.

Marsepein en fondant kunnen best in de koelkast, maar je kan het toch wel een nachtje op het aanrecht laten staan als het huis niet te warm is?

Als vulling kan je eigenlijkk alles gebruiken wat je wilt. Muisjes zijn gemaakt van anijszaad, dus misschien kan je daar iets mee doen? Je kan bijv slagroom met gestampde muisjes mengen en er tussen doen. Al moet slagroom wel echt stijf zijn. En anders eiwit, dat blijft redelijk lang stijf. Chocolade smelten met slagroom of melk kan ook erg lekker zijn.

Dankjullie wel

ik ga de buitenkant(de rand)met muisjes doen…dus dan wil ik niet de vulling ook muisjes anders word het wel erg veeel muisjes:P
als je met zuivelproducten werkt kan je het volgens mij beter niet buiten de koelkast laten staan want die dag staat ii al buiten de koelkast denk
maar goed ik weet het niet:P

oe en als je 2 lagen opelkaar wilt doen moet je dan nogf wat doen of kan je gewoon die kleinere taart op de grotere zetten?

je kan de kleinere taart opde grote zetten,
en dan een lange sateprikker erdoor steken,
zodat deze niet kan gaan schuiven.
qua vulling weet ik t niet,
kijk eens op www.deleukstetaarten.nl

ow dat is wel slim van die sateprikker:)
ga hem zondag maken dus hoop dat het lukt…

:slightly_smiling_face:

Je kan ze ook gewoon op elkaar plakken met een laagje gesmolten chocolade, dat deed ik tenminste altijd. Vulling deed ik ook met banketbakkersroom en jam.

ik bedek ze meestal met fondant en ik zet 'm altijd in de ijskast, en de fondant blijft gewoon prima hoor! als vulling doe ik slagroom, of botercreme.

oke ik denk dat ik met banketbakkerroom doe en jam en dan 2 lagen en dan hoop ik dat die goed blijft je moet hem dan zeker wel binnen 2 dagen opeten?

waar smaakt botercreme naar dan?