Zijn er hier nog meiden op Girlscene die alleen biologische voeding eten?
Wij gaan thuis altijd naar een biologische supermarkt dicht in de buurt en wij eten niets anders.
Wij eten biologisch omdat we door middel van onze voeding enorm veel chemische stoffen binnenkrijgen, denk maar aan de welbekende E-nummers en pesticiden.
Het is bewezen dat een te grote opstapeling van deze giftige, chemische stoffen weleens tot kanker zouden kunnen leiden.
Als het kan haal ik biologisch, maar het is wel erg duur als student zijnde(ook omdat de koelkast zo klein is dat we niks kunnen bewaren, de vriezer is zo groot als mijn hand ;__
Wij eten niet biologisch, maar wij proberen thuis te eten zonder E-nummers. Niet dat dat altijd lukt, maar wij proberen E-nummers te vermijden omdat sommige E-nummers slecht voor je zijn.
Ik zou wel willen… maar voor mij als student is het te duur
Ja thuis eet ik al heel mijn leventje lang biologisch!
Wij gaan thuis ook altijd naar een biologische winkel, als we in de supermarkt ziijn kopen we ook alles biologisch:)
Ben er zelf ook mee eens, we eten wel onbiologisch snoep dat eet ik toch weinig.
Ik vind Biologisch verantwoorder en gezonder, ook vind het lekker.
Het is wel nogal moeilijk te vermijden als je in een gewone supermarkt koopt hoor!
Op de verpakkingen daar staat er niet altijd E met een cijfertje, maar dan eerder de volledige chemische naam als vervanging.
Overigens haal ik wel altijd biologische snacks als ik bij school weg kom.
Er zit een gooody foods op de route naar het station en ze hebben heerlijke groente flappen <3
@VANDERWOODSEN: let je er ook op als kleding koopt? Katoen is het meest vervuilt door bestrijdingsmiddelen en dat krijg je ook binnen via je huid als je het draagt.(volgens mijn Daytox boek)
Hmm nee, daar heb ik nog niet bij stilgestaan eigenlijk…
Ik zou wel willen, maar daar werkt m’n moeder never aan mee. Die accepteert dat ik vegetarier ben en houdt daar rekening mee, waar ik al heel blij mee ben. Ik kook meestal voor mezelf. Maar dit vindt ze echt te ver gaan
Jammer!
Haha, ja mijn moeder is de persoon die er juist mee begonnen is!
Maar omdat je vegetariër bent heb je ook veel meer variatie in de biologische winkel qua vleesvervangers …
Mijn moeder koopt veel in kleine biologische winkels, zoals groente/fruit kopen we nooit in een supermarkt. Maar nog doen we veel boodschappen in de supermarkt
Wij eten thuis altijd biologisch vlees & ikzelf vegetarisch. Maar meestal hebben we geen biologische groenten & aardappelen enzo. Heel soms wel.
wij halen ons eten altijd gewoon uit de AH of de plaatselijke supermarkt. we zorgen er wel voor dat we gezond en gevarieerd eten thuis, we hebben heel soms patat om het zo maar te zeggen en we maken alles zo’n beetje zelf(dus geen kant en klaren magnetron maaltijden enzo).
we kopen altijd eieren van scharrelkippen en biologische melk, en soms ook vlees. voorderest zou ik het niet weten. er zit niet echt dichtbij een biologische winkel.
Mijn vader vindt het onzin dus nee, we hebben wel altijd scharrel voedsel en als ik zelf boodschappen moet doen koop ik wel zoveel mogelijk biologisch.
Ik zou graag meer biologisch eten maar zoals hier volgens mij al een paar keer vermeld is, is het ook voor mij simpel weg te duur. Woon net samen met mijn vriend en nu komen we maar net rond. Laat staan als we dan biologisch gaan eten. Een vriendin van me werkt in een biologische winkel van haar ouders, zij eet wel altijd biologisch. ik vind het heerlijk!
Nu is Puur en Eerlijk in de aanbieding, waardoor het even duur is als eigen merk. Dan haal ik het zeker! Dus heb nu zilvervliesrijst en volkoren spaghetti van Puur&Eerlijk AH. Maar normaal… dan is het echt te duur!
Ben wel vegetariër en eet veel biologische Tofu, omdat die simpelweg lekkerder is als die van de Albert Heijn. En zit veel meer in (Biologische variant van Vivera)
Verder scheid ik mijn afval al en gooi nooit eten weg, nog nooit gedaan, en als het dus in de aanbieding is, haal ik wel biologisch. Meer doe ik er niet aan.
Ja, ik vind het ook vaak te duur. Maar als het dan in de aanbieding is, sla ik meteen in!
Ik vind het een beetje onzin.
Een beetje letten op wat je eet vind ik prima, maar kijk eens naar wat dat allemaal wel niet kost. Hier is het in ieder geval niet te betalen met 2 uitkeringen en een student. Ik weet niet wat jullie ouders krijgen, maar de mijne kunnen dat echt niet betalen.
Wij eten dat thuis niet. Geen idee waarom & me moeder doet de boodschappen
Ik zou het dolgraag willen, alleen is het zo duur. Wel eet ik altijd biologische muesli, puur omdat er geen rotzooi bij zit en het dus écht gezond is.