Biologie

Ik sta heel erg slecht voor Biologie, en heb morgen een so. Ik heb alleen nog maar ovoldoendes gehaald, terwijl ik hardstikke goed leer, maar het lukt niet om het goed te maken. Ik vraag het ff snel, hopelijk kunnen jullie me helpen! Hoe leren jullie voor biologie? Ik ga snel weer leren haha. Dankjewel alvast!

dit heb ik dus met aardrijkskunde en mijn ouders maar niet snappen dat ik er onvoldoendes voor haal, ''is toch gewoon leren", tja ik kan het gewoon niet, weetikveel :'3

zie dit maar als een upje dan hehe,

Nou biologie is 1 van de enige vakken op school waar ik nooit problemen mee heb gehad
Ik ga meestal eerst de paragraven lezen + aantekeningen maken, daarna nog de samenvatting lezen en als ik echt goede zin heb opdrachten maken
meer niet eigenlijk
scoor meestal tussen de 5 en de 8

Biologie is veel theorie waar je de samenhang moet tussen zien.
Ik vat altijd alle paragrafen samen +aantekeningen leren+ opdrachten doorkijken en de moeilijkste nog eens maken

Je hebt morgen een toets en je begint vandaag pas met leren? En biologie is meestal veel stof en dat lukt meestal niet om een dag van te voren te leren. Je moet paar dagen eerder beginnen met leren. Elke dag een basisstof. Dat duurt maar een kwartiertje en is minder om te leren en je onthoudt het beter dan alles in een keer leren! Dit is hoe ik het doe.

Ik ben vorige week de hele week ziek geweest, dus heb vandaag pas te horen gekregen dat we bio hebben. :frowning_face: Maar ik zal nog die andere manieren even doornemen, bedankt. (aa)

Ik weet het niet, ik lees het twee keer door en haal een 8, het ligt me gewoon denk ik. Ik kan geen wis- en natuurkunde. :3

Als ik jou was zou ik gewoon eerst het hele hoofdstuk doorlezen en proberen te begrijpen wát je leest. Dus als je fotosynthese leest weet ik veel, vraag dan bij jezelf af ‘wat is fotosynthese en wat is de formule?’ Ik zeg maar wat, zoiets. Zodat je wel begrijpt wat je aan het lezen bent.

En je zou het kunnen samenvatten om die daarna nog eens door te lezen. Verder zou ik het niet weten, ik heb er geen ervaring mee sorry!

Biologie las ik altijd de stof 2 a 3 keer door. Begrippen stampen. En dan wist ik het wel. :’)

Er, ik vind bio altijd erg makkelijk, dus ik doe er niets aan.
Maar een vriendin van mij doet dit: 3x grondig doorlezen,
samenvatting maken, samenvatting leren, nog 10x alle tekst doorlezen, samenvatting herhalen, tekst herhalen, samenvatting voor de toets nog even overkijken. Ze vind het echt heel moelijk :c

www.bioplek.org
Daar worden moeilijke dingen aan de hand van animaties uitgelegd, echt handig:)

paragraaf lezen → opdrachten ervan maken met het boek dicht → dan nakijken en foute opgaven en opgaven die ik niet wist kijken wat het had moeten zijn en of ik dat snap–> en dan na alle paragrafen samenvatting maken van het hoofdstuk en dan haal ik een 6/7 zonder te leren

even een vraag;
in welke klas zit je?

als je net zoals mij in het examenjaar zit en er dan nog eens slecht voor staat zit er niks anders op dan kei en keihard leren…

www.bioplek.org
www.biologiepagina.nl
& dan welke klas/boek je bent, en dan kan je daar nog extra oefenen etc, het wijst zich vanzelf :grinning:

& ik ben ook niet geweldig in bio, maar leren werkt bij mij niet echt zulke grote stukken tekst…
dus ik schrijf de samenvatting over, en zo blijft het wat beter hangen, en dan nog oefenen op biologiepagina.nl.
Succes !

het enige wat echt helpt, is je leraar / lerares om hulp vragen, als je er echt zo slecht voor staat…die zien meestal jou probleem wel. Misschien vooraan gaan zitten in de klas? ( ik zit bij natuurkunde ook verplicht vooraan, maar het helpt wel… )

heeel goed opletten in de klas, aantekeningen maken, uittreksels maken, overschrijven, goed door lezen en misschien vragen om bijles?