Biologie

[b]Hallo xD.

Dit is mijn eerste jaar op de middelbare school.
Ik vind het echt heel leuk, alleen 1 ding niet zo en daar zit ik echt héél erg mee…
Ik word NIET gepest.
Ik heb hele LEUKE kinderen in mijn klas…
De meeste vakken vind ik echt niet erg, maar meer leuk!
Alleen Biologie haat ik nu…
Mijn mentor geeft biologie…

Wij moeten als opdracht in je werkboek ons zelf gaan wegen en dat moet je dan in je werkboek schrijven en je gewicht komt ook op het bord en daar heb ik ECHT HEEL ERGE moeite mee.
Voor jou kan het echt heel anders liggen, maar ik heb er zelf 1 nacht niet van kunnen slapen, zonder te overdrijven.
Met mijn moeder heb ik niet zo’n goede band, dus daar begin ik niet over, jullie hoeven als tip bijv. niet te zeggen dat ik met haar moet gaan praten, want dat ga ik echt niet doen.

Oke, voor de mensen die het willen weten, ik ben echt zwaar O.o
Alleen ik zie er niet zo zwaar uit, vinden de mensen uit de klas denk ik ook wel…

Lengte: 1.58 ofzo ?
Gewicht: rond de 60 kilo… :blush:

Help me. :grinning:

Tips en reacties zullen me echt goed doen.

Kusje.[/b]

Zeggen dat je je gewicht niet weet. Deed ik ook.

als je er niet zo zwaar uitziet, kan je ook 52 kilo ofzo opschrijven? maar dan heb je juist kans dat mensen je niet geloven en daar weer over gaan praten. Dat was bij een jongen uit onze klas ook, die schreef 70 op terwijl hij toch duidelijk 100 weegt haha. Maargoed, je kan ook gewoon 60 opschrijven, er zijn echt geen mensen die je hierdoor niet aardig meer vinden. Gewoon schijt hebben, ookal is het nog zo moeilijk. En ook niet laten merken dat je heel erg met je gewicht zit.

Weetje, toen ik in de brugklas zat, hadden we een projectweek die helemaal draaide om het vak biologie. Toen moesten we onszelf ook meten en wegen en ik heb serieus ook een hele dag en nacht en misschien wel meer erover zitten peinzen.
Ik weet niet meer hoe het gegaan is, want het is weer 6 jaar terug, maar het was wel oke verlopen, volgens mij hoefde niet iedereen het op te schrijven op het bord. als het echt moet dan zou je tegen je docent onder 4 ogen kunnen vertellen dat je dat liever niet hebt, daar zal je docent zich echt niet druk om maken!

succes! en het komt echt wel goed! ik ben er ook overheen, haha :stuck_out_tongue:

Ik zou niet gaan liegen, en het gewoon invullen. Daarbij, mensen gaan je echt niet ineens pesten als ze fatsoen hebben.

Ik bijvoorbeeld zou er niet eens om geven als ik dat zag, ik zou eerder denken van ‘meh’ kan mij het schelen :’)

Geen zorgen.

En ik denk dat als je wel een beetje fors gebouwd bent, dat als je zegt dat je 60 weegt, ze niet onwijs raar gaan opkijken bijvoorbeeld, omdat ze het misschien wel een beetje verwachten…? Aangezien je ook wel een leuke klas hebt, zoals je aangaf.

Ik zou het gewoon afwachten, en onthoudt dat zelfs de ergste dag voorbij gaat :slightly_smiling_face:

Ja, dankjewel, maar ze hebben weegschalen op school, anders zou ik het ook allang al weten. :stuck_out_tongue:

Maar jullie hebben mij al echt geholpen, maar ik durf het juist niet met mijn mentor te bespreken, aangezien ze zeker niet dik is…

Als je er niet zo dik uitziet, gewoon liegen :’) Als je er zo mee zit. Ze doen er waarschijnlijk toch verder niets mee…

Of als je je klas leuk vind, gewoon je echte gewicht opzetten, zoals al is gezegd.

Vertel je docent dat je het genant vind (?) Je hoeft je echt niet te schamen om dat te zeggen. Hij/zij begrijpt je heus.

Gaat dat tóch niet, schrijf dan een gewicht op dat ietsie lichter is. In jou geval zou ik kiezen voor 55 á 56 kilo.

Ik word gewogen in de klas, leerlingen en mijn mentor…
Dus ik kan niet liegen, we hebben weegschalen op school.

Vertel het tegen je mentor?

he wat rot voor je. heb je een weegschaal thuis? dan kan je je alvast wegen en dan is voor jou de schrik wat minder. verder rug recht, schouders naar achter en buik in, dat scheelt op onze weegschaal al zo’n halve kilo :’)
ik weet niet wanneer je de opdracht gaat doen? maar misschien kan je nog snel even beginnen met hardlopen, buikspieroefeningen etc.
maar aangezien het een leuke klas is hoef je je er vast geen zorgen over te maken. of anders stuur je haar een mail waarin je het uitlecht?
succes ermee! en het lijkt erger dan het is, waarschijnlijk is iedereen het dezelfde dag nog vergeten hoeveel jij weegt.

Gewicht is slechts een nummer; het gaat erom hoe je eruit ziet.

leg het uit aan je mentor, ik vind ook niet dat ze dat zomaar mag doen.
wie weet zijn er meisjes met eetstoornissen of ziektes of wat ook maar voor wie dit ook heel moeilijk.
de brugklas is een erg onzeker jaar en dat moet je mentor niet versterken!
neem haar apart van te voren en zeg dat je dit niet wilt.
of maak je huiswerk gewoon niet en zeg dat je geen tijd had/lui was whatever, ja niet zo’n goeie indruk als bruggertje, maar ja.

Ja, nouja…

Ik heb een weegschaal thuis, daar weeg ik me ook op, ik vind het heel moeilijk om af te vallen en ik kan er echt om huilen…

Ik durf haar echt niet apart te houden, ik ben heel erg onzeker…
Mijn opdracht begint rond volgende week denk ik zo ?

Maar die opdracht maken we met de hele klas…

Zoiezo ga ik niks eten de dag waarop ik het heb, en de dag daarvoor niks/ tot heel weinig en dan de tips van soepstengel.

Nja, in iedergeval ben ik wel blij dat jullie mij allemaal willen helpen…

XX.

Ah wat een vervelende situatie! Persoonlijk vind ik dit ook een rare opdracht, ik weet van mijzelf dat ik ook hartstikke onzeker was in de eerste. Zelf zou ik je mentor een mailtje erover sturen (is toch minder eng dan in het echt) en niet over je gewicht liegen. Je geeft namelijk zelf ook al aan dat je er prima uitziet! Wat je ook kan doen is het met een goede vriendin / vriendinnen van je bespreken zodat je weet dat ze er voor je zijn bij het weegmoment.
Ik zou je niet uit gaan hongeren voor of tijdens het wegen! Dat is hartstikke ongezond plus je valt toch niet zo snel af. Je doet daarmee jezelf alleen maar tekort! Echt dat kan ik je niet aanraden, probeer gewoon gezond te eten… Daar bereik je meer mee. Succes!

Het is echt heel moeilijk voor mij :frowning_face:
En ik durf haar echt geen mailtje te sturen…
En al stuur ik haar wel een mailtje, dan durf ik haar echt niet meer onder ogen te komen op school…
Nee, maar al eet ik die dag niks, en die dag ervoor weinig kan het al zeker een kilo schelen en ook met je buik inhouden, denk ik…
Gezond eten probeer ik altijd, maar geen resultaat. :frowning_face:

Dankjewel