Biologie toets?!

Heei meiden!
Ik heb morgen een biologie toets van 2 paragrafen (het zijn wel 2 lange paragrafen)
Ik ga zometeen beginnen alleen ik vroeg me af hoe jullie leren hoe lang jullie er over doen en hoe je het best leert.Ik wil namelijk een hoog cijfer halen.
xxoxoxo Sofiaaa

Samenvatten helpt mij altijd.

Samenvatten en het ondertussen (luidop) lezen doe ik altijd. Hoe lang ik erover doe hangt af van het soort leerstof: leren over plantjes en diertjes gaat altijd makkelijker dan celbiologie of zoiets in die aard.

Ik probeer de teksten altijd in mijn hoofd te stampen, maar dat werkt niet altijd even goed. Biologie is ook niet mijn beste vak. Succes alvast.

De volgende keer eerder beginnen dan 1 dag van te voren. Biologie is voor een groot deel begrijpen (zelfs de feitjeskennis is logisch te beredeneren), het is beter als je het dan leert en samenvat, even laat rusten, en vervolgens herhaalt.

Ik heb heel erg veel moeit met biologie dus ik begin erg vroeg met leren, soms zelfs een week. Het is niet dat ik meteen alles er in stamp, de eerste twee dagen maak ik een samenvatting en daarna deel ik de paragraven over de rest van de dagen. Zo hoef ik niet last minute alles nog te leren en kan ik wat ik heb geleerd herhalen.

Samenvatten helpt bij mij en de begrippen goed en duidelijk daarbij opschrijven.