Bio Oil...?!

[i][b]Hee meiden,

Ik zat laatst tv te kijken toen er een reclame langs kwam van Bio Oil.
Omdat ik nogal last van striemen heb heb ik dit vandaag gekocht.
Is er al iemand bekend met dit product?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.[/b]

http://img165.imageshack.us/img165/6733/biooil.th.jpg

Hieronder informatie over Bio Oil:

Niemand zit te wachten op ontsierende littekens en striae maar helaas hebben we er soms toch mee te maken. Er zijn verschillende smeersels verkrijgbaar, alleen zijn die soms aan de prijzige kant. Goed nieuws! Eén van Oprah Winfrey’s favoriete producten, het betaalbare Bio-Oil, is nu ook verkrijgbaar in Nederland. Ik heb 'm getest.

Bio-Oil is wordt reeds in 17 landen zeer goed verkocht bij behandeling van littekens en striae, maar ook bij een ongelijkmatige teint (pigmentvlekjes) en een uitgedroogde huid. Bio-Oil is een mix van een olie met 100% natuurlijke ingrediënten. Aan deze olieformule werden plantaardige oliën van lavendel, rozemarijn, kamille en calendula toegevoegd. Deze oliën hebben stuk voor stuk talloze positieve effecten op de huid. Tevens werden aan de formule vitamine A en E toegevoegd.

PurCellin Oil
De oliebasis van Bio-Oil is PurCellin Oil. Dit is een in het laboratorium nagemaakte creatie van de olie die (water)vogels afscheiden om hun verendek optimaal waterafstotend te maken. Deze werkstof zorgt ervoor dat de formule van Bio-Oil licht en gemakkelijk absorbeerbaar voor de huid wordt. Hierdoor kan deze zogeheten ‘droge olie’-formule met daarin de werkstoffen optimaal in de huid trekken zonder ook maar enig vetspoortje op de huid achter te laten.

Littekens en striae
Een litteken is een groei van collageen, welke ontstaat als een natuurlijk onderdeel van het genezingsproces van de huid na een verwonding, verbranding of ander trauma. Om ervoor te zorgen dat het wondje als dit eenmaal dicht is, niet veranderd in een ontsierend litteken, is Bio-Oil een fijn product. Hoewel geen enkel product littekens volledig kan doen verdwijnen, maakt Bio-Oil het mogelijk om het uiterlijk van een litteken te verbeteren, ook als het om oudere littekens gaat. In Zuid-Afrika (waar het product vandaan komt) wordt de olie dan ook, met succes, toegepast op de brandwondenafdeling van het Red Cross Children’s Hospital in Kaapstad!

Huidstriemen of striae ontstaan tijdens perioden van een snelle gewichtstoename (bijvoorbeeld een snelle groei tijdens de pubertijd of tijdens zwangerschap). Wanneer het lichaam sneller toeneemt dan de huid, ontstaan er inwendige scheurtjes in de huid. Bij de genezing ervan vormen deze scheurtjes littekens die op de huid zichtbaar zijn in de vorm van ontsierende huidstriemen of striae. Bio-Oil helpt om deze striemen soepeler te maken en te verzachten, waardoor ze minder zichtbaar zijn. Tijdens de zwangerschap kan Bio-Oil ook preventief op de groeiende buik worden gebruikt om zo zwangerschapstriemen tegen te gaan.

Bio-Oil wordt verkocht via de drogist en apotheek voor een adviesprijs van ¤ 11,95 voor 60 ml.[/i]

lijkt me wel fijn voor 'n paar littekens in m’n gezicht…
wil je als je het ong. een week gebruikt, ff schrijven wat je er nou van vond?
of het heeft gewerkt enz.
thnx;)

die reclame hebk ook gezien ja :stuck_out_tongue:

Nee nog niet gebruikt. maar wil je laten weten hoe het is? na 1 week 2 weken en 3 weken?

Inderdaad! zou fijn zijn als je zou laten weten of het überhaupt werkt!
ik heb namelijk last van striemen op mijn benen dus zou fijn zijn als een product eindelijk zou werken

Google → ‘bio oil ervaringen
bij o.a. bokt- en marokko-forum veel positieve ervaringen

jaa ik gebruik het!! en ja mijn striae is zichtbaar verminderd ,ik heb ook erg veel striae (borsten buik) door zwangerschap. werkt erg goed! natuurlijk blijft striae altijd, maar de kleur word lichter.

ik raad het wel af om het op je gezicht te gebruiken! ik deed dat in de hoop dat sproetjes lichter zouden worden, maar ik kreeg er puistjes van.

laatmaar, zie prijs al en ook dat het beter niet op gezicht kan xD

ik heb in zomer als ik bruin wordt lichtere vlekken rond mijn ogen en mond, weet iemand iets wat ik er aan kan doen? =)

ik wil het gebruiken om mijn littekentjes van puistjes minder te laten worden XD
Mijn ma haalt 't van de week alst goed is

Staat in de beschrijving dat het juist wel in het gezicht gebruikt mag worden.
Maar er staat ook in dat je het minimaal 3 maanden achter elkaar 2 keer per dag moet gebruiken.

het is een soort vettige olie, ik had het 3 dagen ofzo gebruikt voorop mn gezicht, en ik kreeg er veel puistjes van …dus ik weet niet hoor, het maakt je huid trouwens ook erg glimmerig.

maar voor striae op je lichaam of andere vlekjes werkt het goed.

En als je vlekjes hebt heb je een make/up ervoor die goed helpt, derma blend van vicky… dat dekt enorm goed en hoef je ook niet zoveel van te gebruiken. en je krijgt geen plamuur laag ervan :wink:

Dermablend kan je kopen bij de apotheek, ze hebben eens website erover, moet je even googlen vicky dermablend.

vicky = vichy
Ik vind maxumum cover van estee lauder trouwens beter dan Vichy.

oprah winfrey gebruikt ook bio oil!;d

ik heb het, volgens mij helpt t wel… :grinning:
(striea)ofzo

Ik ben het nu bijna een maand het gebruiken en volgens mij helpt het wel!
Moet zeggen dat ik ook onder de zonnebank aan het gaan ben.
Maar m’n striemen zijn wel een beetje minder zichtbaar geworden.

Hm volgens mij heeft dat eerder met het pigment van je huid te maken, of juist dat daar minder of geen pigment zit en wanneer je dan bruiner wordt in de zon, blijven die wit. Denk dat je daar niet veel tegen kunt doen behalve make up smeren.

Ik heb het gekocht, maar 2 keer per dag, dat kan ik niet… Ik heb daar 's morgens niet genoeg tijd voor en ik ga niet nóg vroeger opstaan…

In de bijlsuiter van de bio oil staat dat het ook voor pigmentvlekken is.
Inplaats van smorgens zou je ook kunnen smeren zodra je thuis komt en dan nog een keer voor je naar bed gaat?!

Oh echt? Denk dat ik het ook maar eens uit moet gaan proberen :slightly_smiling_face: