Bio HCG

Hallo allemaal,

Ik ga dinsdag beginnen met het Bio HCG dieet en ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Was het moeilijk vol te houden, waar liep je tegenaan en hoeveel ben je afgevallen?
Ik ben best nerveus :flushed:

Groetjes.

Ik heb al van behoorlijk wat diëten gehoord, maar deze is nieuw voor me.

Echt? Ik meen dat het een bekend dieet is. Het is niet echt een gezond dieet of zo, laten we dat voorop stellen. Maar ik zie het als mijn laatste redmiddel.
Het basisprincipe is dat een kuur zes weken duurt, waarvan de eerste drie weken dieetweken en de laatste drie weken stabilisatieweken. In de eerste drie weken dien je elke dag bio HCG in te nemen, ook wel zwangerschapshormoon genoemd. Dit kan dan in de vorm van een tablet, ampul, injectie, you name it. In de laatste drie weken ga je weer langzaamaan gewoon eten maar dan zonder aan te komen.

Ohja, en je mag de eerste drie weken absoluut géén vet eten.

Ik snap niet wat het hormoon HCG te maken heeft met afvallen. Ooit gehoord van regelmatig en gezond eten en sporten?

Daar heb ik zeer zeker van gehoord. Als het me zou lukken had ik deze post niet geplaatst. Ik ben hier niet om aangevallen te worden en jouw reactie lijkt hier zeer zeker op. Als je mijn manier niet aanstaat kan ik dat begrijpen, maar respecteer mijn beslissing wel.

Om antwoord te geven op je andere vraag: van het hormoon HCG is bewezen dat het vetreducerend werkt rond de heupen en buik.

Ik ben tegen iedere vorm van dieet die niet op een geleidelijke manier gaat. 6 weken is echt te kort om blijvend af te vallen.

Dat is helemaal prima, maar ik vroeg niet om je mening. Ik vraag om ervaringen van mensen. Bovendien: jij vind zes weken te kort maar ik ken genoeg mensen om eerlijk te kunnen beweren dat bio HCG wel degelijk een blijvend resultaat kan opleveren.

Ik ken het niet, maar heb net je hele verhaal gelezen en wil je op deze manier heel veel succes wensen. Ik hoop dat het zal werken en het je stimuleert om ook na die 6 weken door te zetten. Zet 'm op! :slightly_smiling_face:

http://www.weegclub.nl/forum/ervaringen-hcg-t9962.html
De eerste reactie hier was dat het niet al te best was.

Dus ik ben benieuwd waar je die reacties vandaan hebt. En als je “genoeg mensen kent om eerlijk te kunnen beweren dat bio HCG wel degelijk een blijvend resultaat kan opleveren”, waarom vraag je het dan in hemelsnaam hier?

Ik ken mensen zoals jij en een discussie met jou levert helemaal niets op. Dus dat ga ik dan ook niet doen.

dankjewel :grinning:

Op zo’n beetje ieder forum dat ik op google tegenkom waar ze het over dit dieet hebben zijn 90% van de ervaringen slecht en van de overige 10% vermoed ik zeer sterk dat ze net klaar waren met het dieet, er nog mee bezig waren of gepost zijn door de bedenkers van het dieet.

Maar ik ga je niet tegenhouden en vastbinden en je volstoppen met de hoeveelheid voedsel die je nodig hebt, als jij wilt afvallen door 500 kcal/dag te eten en je met naaldjes te prikken, ga je gang.

Ik vraag me af hoe goed je je hebt ingezet voor gewoon normaal op je voeding letten en gaan bewegen want dat hoort bij iedereen gewoon te helpen. Dat dat niet mogelijk is, is complete onzin, tenzij je bepaalde medische redenen zoals medicijnen hebt wat 't veroorzaakt.

Succes anyway. Maar ik zou toch eens zelf nadenken over of je niet gewoon normaal op je eten kan letten zonder te foetelen.

De TS lijkt haar keuze al gemaakt te hebben. Ze wilt zichzelf liever uithongeren en met hormonen beprikken dan dat ze serieus een paar maanden normaal probeert af te vallen en wilt dus ook echt alleen maar positieve dingen horen hier over dit onderwerp.
Eigenlijk had ze dus beter geen topic aan kunnen maken :dry:.

Ik vind juist dat jij de stoorzender bent in de discussie. Vitani1994 geeft tenminste goede argumenten en zegt geen absurde dingen oid. Ik snap niet dat hoe je kan vinden dat een discussie met haar niets oplevert. Jij bent degene die, zo lijkt het, niet genoeg research heeft gedaan, en op de vraag of je gezond eten en sporten al eens hebt geprobeerd reageer je ook niet.

Ik ben het er verder mee eens trouwens dat diëten slecht voor je is. Gezond eten en sporten ftw! :metal:

Hier wil ik aan toevoegen na de discussie gelezen te hebben, redenen en wat de behandeling inhoud.

Ik snap niet dat een meid van 18 aan zo iets begint terwijl er meer opties zijn. Maagband/verkleining enzvIk vind 18 erg jong om zoiets te doen en je jaagt je hele lijf naar de kloten denk ik.
Maar zoals bij alles is het de TS haar lijf, ik neem aan dat ze duidelijk heeft gemaakt dat ze dit wilt en ook gaat doen en geen interesse heeft in suggesties en adviezen.

Ik vind wel dat hier een slotje op moet, gezien de meeste meiden hier toch onder 18 zijn en ik niet vind dat ze zo een dingen hoeven te lezen “O dat wil ik ook” Want er is geen quick fix om snel af te vallen.

Voor de veiligheid van andere gebruikers ga ik dit topic sluiten. Het is niet de bedoeling dat mensen aangestoken worden om dit soort diëten te volgen.