Binnenvetter

Hallo,

Vaak zeggen mensen dat ik mijn gevoelens wegstop, dat ik een binnenvetter ben. Dat laatste zal ik nooit ontkennen maar dat eerste wel altijd.

Een binnenvetter zijn zien mensen als iets slechts. Dat hoeft het niet per definitie zo te zijn. Het is niet zo dat ik mijn gevoelens niet toelaat, ik voel dingen, verwerk dingen, accepteer dingen. Voor mij is het alleen niet nodig om met mensen ergens over te praten om die gebeurtenissen te verwerken. Ik doe dit gewoon liever alleen.

Veel mensen kunnen hier niet mee omgaan. Ze kunnen zichzelf niet goed voorstellen dat je dingen kunt verwerken zonder er met anderen mensen over te praten. Ze zeggen dat ik een probleem heb.
Misschien moet ik zelf stappen zetten om die mensen wat meer gevoel te tonen . Maar ik denk ook dat ze mij meet moeten accepteren zoals ik ben. Dat mis ik vaak een beetje. Ik vind het prettig om een binnenvetter te zijn, maar mensen lijken dit gewoon niet te willen accepteren en willen een over alles pratend persoon van mij maken die ik niet ben.

Liefs Pseudo

Ps. Voor sommige mensen is binnenvetter zijn echt een probleem, ik wil alleen zeggen dat dat het niet automatische hoeft te zijn. Want dit geld alleen voor de mensen die hun gevoelens niet in hun eentje kunnen verwerken.

Ps.(2) De gouden tip om te praten met een binnenvetter is niet te vragen: Wat voel je erbij? Maar in plaats daarvan: Wat vind je ervan? Te zeggen.