binnenkomer en uitsmijter presentatie nederlands

hoi allemaal,
morgen heb ik een presentatie voor Nederlands met een klasgenoot. het gaat over meertaligheid. we hebben lang nagedacht over een binnenkomer waarmee we echt de aandacht trekken en een uitsmijter aangezien we de presentatie niet mogen afronden met “dit was onze presentatie”. we hebben zelf geen idee wat we moeten doen. een filmpje hebben we al naar gezocht maar konden we niet echt vinden. heeft iemand andere leuke ideeën?

iemand?

Je kunt misschien beginnen met vragen wie meertalig is opgevoed? Dan heb je direct de aandacht te pakken.

hier had ik ook al aan gedacht. maar mijn klas is een klas die dan niet echt reageert. daarnaast weet ik ook al dat er naast ikzelf, niemand is die meertalig is opgevoed. het is wel een goede maar ik denk dat het bij mijn klas niet echt zin heeft om met een vraag te beginnen. toch bedankt!

Misschien een aantal feitjes opnoemen? Zo van ‘Wist je dat… blablabla procent van de jongeren meertalig is opgevoed’ ofzo? Zou verder ook niks weten eigenlijk, ben zelf ook slecht in dat soort dingen haha

ohja dat is wel een goed idee eigenlijk! bedankt! ik ben er zelf ook slecht in, het is dat het verplicht is anders zou ik ook gewoon beginnen met ‘mijn presentatie gaat over…’ en eindigen met ‘dit was mijn presentatie…’