Binnen roken

ARGH

Ik wordt er helemaal gestoord van. Ik heb net een half uur staan douchen, dus ik zou nu schoon moeten zijn toch? NEE.

Mijn ouders vinden het zo nodig om binnen te roken, dus na vijf minuten in de woonkamer staan, om mn spullen te pakken en naar boven te gaan, stink ik al weer helemaal naar rook. Niet eens een beetje, maar echt een overheersende geur.

Ik heb al duizend keer gevraagd of ze buiten of uit het raam willen roken, maar als antwoord krijg ik altijd dat IK degene ben die naar boven moet als ik er geen last van wil hebben. Nou dit zal dus betekenen dat ik maar 15 minuten per dag beneden kan zitten omdat ze de hele tijd roken.

Naast het feit dat het stinkt, vind ik het ook behoorlijk asociaal dat ze mij zo laten meeroken. Ik kies er niet voor om mn longen zo te verknallen.

Advies? Wordt er nu echt helemaal gek van. Wilde ontspannen met een lekkere lange douche, en nu ben ik alleen maar geirriteerder dan ik eerst was.

En hebben jullie ook iets soortgelijks meegemaakt?

Sorry maar ik vind het super asociaal van je ouders. Anders moet je even naar je huisarts gaan met je ouders en ze even laten vertellen dat je dus voor 80% binnenkrijgt van wat zij zitten te roken.

Dat boeit ze dus niet -.-

Hoe kan je dat als ouders niet boeien :S?

Ik vind dit echt heel erg voor je! Ik irriteer me al vreselijk als iemand in hetzelfde bushokje rookt (om precies dezelfde reden die jij net benoemd), laat staan je eigen ouders in huis! Echt een goede tip heb ik niet wat zo te horen zijn je ouders erg koppig. Hoe oud ben je?

Eh ja sorry hoor maar t is hun huis. Als je je er aan ergert dan doe je de wazemkap aan of een raampje open. Ik vind niet dat je daarover mag klagen zolang je nog bij je ouders thuis woont.

We hebben geen wazemkap, en in de zomer staat het raam altijd al open. Maar vind jij het logisch dan om in de winter constant het raam open te hebben? Het zijn kettingrokers. En ja ik vind het enorm onverantwoord als ouder om je lastig te vallen met je verslaving.

Als je kinderen neemt moet je gewoon rekening met ze houden.

Ik snap niet wat het probleem is. heb je zo een klein huis dat de rook blijft hangen? Want mijn kleding ruikt niet naar rook terwijl er 3 mensen in mijn huis roken. /ik niet btw/

Ik vind niet dat je van je ouders kan verwachten om buiten te gaan roken want het is hun huis. Volgens mij is het meer overdreven want je kan me niet zeggen dat je na een half uur douchen nog naar rook ruikt [Douche gel misschien een optie?]
Het is zoals mensen die klagen als iemand rookt op school. Bevalt het niet waarom ga je daar dan in de buurt staan?
Dus ontwijk de plek waar je ouders roken en was je kleren wat vaker?

Verder leef je in als je ouders ze kunnen jou ook dingen verbieden, er zullen best wel kleine dingetjes zijn waar hun zich aan irriteren.
Muziek die te hard staat, tv gebruiken terwijl hun wat willen zien, te laat thuis komen, IDK

Nee ik heb een half uur gedoucht, sta daarna in de woonkamer, en na vijf minuten ruik ik naar rook. Ook mijn vriendje ruikt altijd naar sigaretten, als hij bij ons is geweest.

En ja we hebben een klein huis.

En ik zit al bijna altijd boven, dus ze kunnen zich nauwelijks aan me irriteren.

De woonkamer is gewoon de centrale plek van het huis en de enige plek met een grote tafel. Als ik huiswerk moet maken is het daar gewoon fijner dan aan mijn ienieminie bureau waar ik me niet kan concentreren

Ik pak trouwens elke dag nieuwe kleren.

Dus al jouw zogenoemde oplossingen zijn dingen die ik al standaard doe. En ja ik vind dit enorm asociaal van ze. Zo veel moeite kost het niet om even uit het raam te hangen als je moet roken.

Roken is vies, ik heb medelijden met je.

Dit.

Plus het is nogal lichtelijk overdreven dat je na 5 minuten enórm naar sigarettenrook stinkt.
Mijn moeder en mijn ex roken allebei, veel.
En als die samen zaten te stomen in de woonkamer, en ik zat erbij, was het nog niet zo erg als jij uitdrukt.
Dus stel je niet aan.

Snap dat het wel gigantisch vervelend is voor je maar ja, het blijft je ouders huis…

Wat wel helpt tegen stink haar, al je haar onder een muts doen wanneer je beneden in de rook bent.

Ik overdrijf helemaal niet, ik heb een prima werkende neus hoor :confused: Maar als je een klein huis hebt, geen ramen open en twee rokende ouders ga je gewoon stinken.
Vind het zo een onzin dat ik me maar meteen aan moet stellen omdat jij een andere situatie hebt meegemaakt.

Daarbij neemt niks weg dat het gewoon ongezond en overantwoord is.

Maargoed, ik heb echt geen zin in duizend reacties met “je moet niet zeuren”, want daar schiet ik echt helemaal niks mee op. Ik heb er enorm veel last van.

Ook als ik ziek ben en ik constant moet hoesten, hoppa rook. Ook toen ik last van van een soort keelziekte, waarbij ik ook constant moest hoesten en bijna geen lucht kreeg → rook, rook, rook.

Ik heb liever wat tips of goede praatjes, dat ik dit probleem met mn ouders kan aanpakken. Want alleen zeggen dat ik er last van hebt werkt dus niet.

Ik werd er ooit ook helemaal pissed van en toen rookte ik zelf en nu maakt het me niet uit en vind ik het zelfs chill dat ik overal in huis mag roken :’)
Oke nu spoor ik je precies aan voor te roken en dat is niet de bedoeling. Gewoon accepteren.

Heu, dit is best handig haha. Niet aan gedacht

Wil je een oplossing?
Alsjeblieft:
Deal ermee.

Hun huis, hun regels.
Zij betalen de huur, niet jij.
Het is niet hygienisch, maar het is niet anders.
Bevalt het je niet? Zoek een eigen huis.

Wil je een oplossing?
https://www.google.nl/search?q=air+purifier&aq=0&sugexp=chrome,mod%3D0&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XomNUMr1BYKFhQel4IGgBw&biw=1920&bih=979&sei=YYmNUJfZPI-N0wWMl4GYBw

Air purifier, zuivert de lucht. Of gewoon “Lucht zuiveraar”
Zoek de oplossing niet bij je ouders maar bij jezelf…

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Mijn vader rookt ook, hij rookt alleen nog maar in de keuken en zelfs uit het raam, maar toch ruik ik altijd naar rook als ik terugkom van zijn huis. Al mijn kleren ook. Daar doe je niks aan, want mijn vader heeft een groot huis en rookt zoals ik al zei alleen maar in de keuken. Ik ruik het zelf niet zolang ik er ben, maar zodra ik mijn kleren tevoorschijn haal ruik ik het heel goed.

Ik kan mijn vader niet verbieden te roken, maar im begrijp heel goed dat je er niet tussen wil zitten. Het argument dat het je ouders huis is slaat nergens op, want jij woont er net zo goed en je moet gewoon in een gezonde omgeving kunnen wonen. Ik stel voor dat je het nog eens bespreekt met je ouders, desnoods iemand op school of een ander familielid om raad vraagt. Ik zou er ook goed ziek van worden als ik in jouw situatie zat.

Echt wtf, alsof alles om geld moet draaien. En alsof ik nu zomaar een eigen huis kan kopen.
Mijn gezondheid zou toch echt belangrijker moeten zijn, of zeg ik nu iets stoms.

Ik wil graag nuttig advies. Deal with it is zo oppervlakkig.

Oh je bent fokking dik - deal with it. Ja of je gaat sporten en gezonder eten.
Oh je hebt acne - deal with it. Of je kan tips vragen aan mensen zodat het minder erg is en chiller om mee te leven

Dankje C:

En heb zelf zo veel mogelijk al geprobeert te doen door het te vermijden. Maar zoals ik al zei, mn huis is echt enorm klein, dus kan naast mn kamer niet echt ergens ander heen :C