Binge Eating Disorder

Een eetstoornis chronisch noemen, dat gaat een beetje ver vind ik. Een eetstoornis kan je inderdaad een (erg) lange tijd hebben, sommige mensen komen er nooit meer vanaf. Maar er zijn ook heel veel mensen (!) die volledig genezen, zelfs na jaren een eetstoornis te hebben gehad (ervaring :stuck_out_tongue: )

Daarnaast wordt de minimum periode voor een eetstoornis gelegd bij 3 maanden (dus minimaal 3 maanden de symptomen vertonen). Nu wil ik niet zeggen dat de topic starter ook daadwerkelijk een eetstoornis heeft; dit kan alleen een psycholoog beoordelen.

@ Fabienne: probeer te kijken naar wat er in je omgaat wanneer je een eetbui wilt hebben. Ga even zitten en denk: ik mag over 5 minuten eten, maar eerst schrijf ik op wat ik voel. Soms lukt dat wel, soms lukt dat niet. Ik heb zelf boulimia gehad, waarbij ik dus ook flinke eetbuien had. Als ik even ervoor ging zitten en probeerde te voelen wat er nou werkelijk aan de hand was, merkte ik soms dat ik helemaal geen behoefte had aan eten maar aan iets anders (wat ik probeerde te vullen met eten). Daarna had ik nog wel vaak eetbuien, maar weten waarom je het eigenlijk wilt, kan al veel schelen. Goed dat je je psycholoog al verteld hebt over je probleem! Veel succes ermee.

Ik zou proberen sowieso echt goed en gezond te ontbijten. Dus niet zomaar één boterham, of een klein schaaltje yoghurt, maar 3 boterhammen bijvoorbeeld. Wanneer je 's ochtends goed eet heb je de rest van de dag minder honger.

Trouwens nog wat: voor één chocoladereep (100 gram, 500 kcal) kan je heel wat lekker fruit, groenten of wat dan ook eten! Nu zeg ik niet dat je 500 kcal aan fruit op een dag weg moet eten, maar en chocoladereep is binnen 10 minuten weggewerkt en wanneer je een paar stuks fruit/groenten op een dag eet, ben je langer aan het eten. Misschien heb je dan het gevoel dat je al meer gegeten hebt en pak je minder snel naar ongezonde dingen. (appel: ongeveer 80 kcal, banaan: ongeveer 100 kcal, mandarijn: ongeveer 25 kcal, peer: ongeveer 70 kcal, schaaltje druiven: ongeveer 100 kcal, om maar wat voorbeelden te noemen)

Ik zou inderdaad, wat al gezegd is, ook met mensen hierover gaan praten. Wanneer mensen weten dat je het hier zo lastig mee hebt, zullen ze misschien ook minder snel ongezonde dingen in jouw buurt gaan eten.

Hey ! bedankt, ik heb nu net 2 harde broodjes met kipfilet gegeten :slightly_smiling_face: ik ga afbouwen en this al een begin !! xx

Af en toe? Ik heb het 3 maanden lang gehad en meerdere keren per week. Meerdere keren 10.000 kcal per eetbui.

Ja, ik ben 4 KILO aangekomen in een paar weken dit is echt te erg myngod